zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

30.12.2015.

Donesen

22.12.2015.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2016.

Pročišćeni tekst vrijedi od 30.12.2015.

Narodne novine 27/2015

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2016. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 27/15)

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12 - pročišćeni tekst, 94/13 i 152/14) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09, 10/10, 4/13, 24/13 i 2/15), Gradska skupština Grada Zagreba, na 35. sjednici, 22. prosinca 2015., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2016.

UVOD

Djelatnost odgoja i srednjeg obrazovanja u školskoj godini 2015./2016. na području Grada Zagreba provodi se u:

a/ srednjoškolskim ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb

- 65 srednjih škola s ukupno 35.710 učenika u 1.470 razrednih odjela (od toga 55 srednjih škola koje pohađa 34.069 učenika u 1.339 razrednih odjela, 3 plesne škole sa 186 učenika u 27 razrednih odjela, 5 glazbenih škola koje pohađa 670 učenika u 52,5 razredna odjela i Škola primijenjene umjetnosti i dizajna s 553 učenika u 20 razrednih odjela te ustanova za djecu s teškoćama u razvoju s 232 učenika u 31 razrednom odjelu),

- 14 učeničkih domova /4 u sastavu škola/ u kojima je smješteno 1.913 učenika te 642 studenata,

- Centru za dopisno obrazovanje "Birotehnika".

b/ vjerskim srednjim školama s pravom javnosti i učeničkom domu pri vjerskoj srednjoj školi

- 4 srednje škole s 901 učenikom u 36 razrednih odjela, od kojih se 2 srednje škole sa 736 učenika u 28 razrednih odjela, na temelju Ugovora Svete Stolice i Republike Hrvatske, financiraju u cijelosti (osim plaća zaposlenika i naknada za prijevoz, za rad na terenu i odvojeni život),

- 1 učenički dom pri vjerskoj srednjoj školi u koji je uključen 41 učenik u 2 odgojne skupine

c/ privatnim srednjim školama s pravom javnosti

- 19 srednjih škola s ukupno 1.198 učenika u 102 razredna odjela, od toga 4 privatne srednje glazbene škole s 27 učenika u 13 razrednih odjela.

(Podacima nisu obuhvaćene jedna privatna škola koja nije upisala niti jednog učenika i u postupku je likvidacije te dvije privatne srednje umjetničke škole koje nisu upisale niti jednog učenika).

d) Srednjoškolsko obrazovanje organiziraju i 3 ustanove u djelatnosti socijalne skrbi s ukupno 344 učenika u 43 razredna odjela.

U XV. gimnaziji provodi se i međunarodni program IBMYP i program Međunarodne mature IBDIP.

U školskoj godini 2015./2016. u srednjim školama Grada Zagreba ima 673 učenika pripadnika nacionalnih manjina od toga 98 učenika pripadnika romske nacionalne manjine (podaci bez umjetničkih škola i ustanova socijalne skrbi). U učeničkim domovima Grada Zagreba smještena su 126 učenika pripadnika nacionalnih manjina od toga 3 učenika pripadnika romske nacionalne manjine.

Sukladno članku 43. Državnog pedagoškog standarda srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja u X. gimnaziji "Ivan Supek" provodi se Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike češke nacionalne manjine, u I. gimnaziji Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike mađarske i makedonske nacionalne manjine a u Srpskoj pravoslavnoj općoj gimnaziji "Kantakuzina Katarina Branković" s pravom javnosti provodi se Model A organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike srpske nacionalne manjine.

Od 55 redovnih srednjih škola 30 radi u dvije smjene, 22 u jednoj smjeni (od toga 15 samo u jutarnjoj smjeni, a 7 naizmjence - jedan tjedan u jutarnjoj, drugi tjedan u popodnevnoj), a 3 u tri smjene. Ustanova za djecu s teškoćama u razvoju radi u dvije smjene.

PROGRAMSKI CILJEVI

Ciljevi i načela odgoja i obrazovanja utvrđeni su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi a u njihovu ostvarivanju od posebne je važnosti partnerstvo svih odgojno-obrazovnih čimbenika na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.

Odgojno-obrazovne vrijednosti današnje škole zasnivaju se na stvaranju i razvijanju društva znanja, temeljeno na stvaralaštvu, inovativnosti, kompetitivnosti, potrebi za cjeloživotnim obrazovanjem u okvirima društvenih, političkih, gospodarskih, informacijskih i drugih promjena, poštujući, prije svega, osobnost svakog učenika.

Stoga se proračunom Grada Zagreba u kontinuitetu osiguravaju značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba od značenja za Grad Zagreb u djelatnosti da bi se ostvarili ciljevi i prioriteti razvoja do 2020. utvrđenim ZagrebPlanom, razvojnom strategijom Grada Zagreba, od kojih posebno ističemo:

- osiguravanje prostornih uvjeta i drugih pretpostavki za što kvalitetniji odgojno-obrazovni proces;

- osiguranje kvalitete i raznolikosti programa sukladno potrebama i interesima učenika uz uključivanje roditelja u partnerski odnos s odgojno-obrazovnim ustanovama kao i tržišta rada;

- provedbu odgojno-obrazovnih programa radi integracije i sprječavanja diskriminacije djece s teškoćama u razvoju:

- aktivno promicanje kulture i prava nacionalnih manjina;

- potporu programima/projektima odgojno-obrazovnih ustanova povezanih s korištenjem sredstava iz fondova EU;

- potporu programima/projektima organizacija civilnog društva kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima.

Rezultat ostvarivanja strategijom određenih ciljeva je veća razina kvalitete sveukupnog pedagoškog standarda zagrebačkih srednjoškolskih ustanova (srednjih škola i učeničkih domova), kvalitetnija i raznovrsnija ponuda programa za učenike sukladno iskazanim potrebama i interesima, doprinos promicanju prava djeteta te, dakako, razvoju sustava odgoja i srednjeg obrazovanja na državnoj i europskoj razini.

U Proračunu Grada Zagreba za 2016. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti odgoja i srednjeg obrazovanja iz dvaju izvora, i to:

I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE SREDNJEG ŠKOLSTVA I UČENIČKIH DOMOVA

Plan 85.317.569,00 kuna

Na temelju odgovarajuće Odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba odgoja i srednjeg obrazovanja i učeničkih domova, u Proračunu Grada Zagreba za 2016. osiguravaju se sredstva za sljedeće namjene:

A. Materijalni i financijski rashodi

Plan: 68.184.228,00 kuna

1. Naknade troškova zaposlenima

2. Rashodi za materijal i energiju

3. Rashodi za usluge

4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja

5. Ostali financijski rashodi

B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja

Plan: 6.628.000,00 kuna

Dio sredstva za hitne intervencije doznačuje se srednjim školama i učeničkim domovima na temelju kriterija obujma djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i sredstava Grada Zagreba. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:

1. održavanje krovišta,

2. održavanje kotlovnica i sustava grijanja,

3. održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,

4. održavanje elektroinstalacija,

5. održavanje unutarnje i vanjske stolarije,

6. ostali građevinski radovi.

C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu

Plan: 10.505.341,00 kuna

1. Građevinski objekti

a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija

Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskog i domskog prostora koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana. Postupak izrade godišnjih planova i provođenja natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja jednak je kao i kod investicijskog održavanja.

2. Postrojenja i oprema

a) Oprema i namještaj

b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene

Sredstva za postrojenja i opremu srednjih škola i učeničkih domova ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija.

Prijedlog plana nabave roba, radova i usluga za 2016. izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova, a donosi ga gradonačelnik u okviru jedinstvenog plana nabave.

II. IZ SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POJAČANI STANDARD U SREDNJEM ODGOJU I OBRAZOVANJU

Plan: 57.150.431,00 kuna

Iz sredstava Grada Zagreba osiguravaju se sredstava za poboljšavanje standarda, i to za: naknade za rad školskih odbora, financijsku potporu privatnim srednjim školama s pravom javnosti, ostale izvannastavne aktivnosti, organiziranje slobodnog vremena mladih, nabavu knjiga u školskim knjižnicama i ostale neplanirane izdatke, pomoćnike u nastavi/stručne komunikacijske posrednike, međumjesni prijevoz učenika srednjih škola te nabavu udžbenika besplatnih za učenike srednjih škola.

Ova se sredstva osiguravaju iz prihoda Grada Zagreba radi postizanja većega pedagoškog standarda i ostvarivanja značajnijih razvojnih i socijalnih programa:

1. financiranje rada školskih odbora,

2. tekuće donacije privatnim srednjim školama,

3. izvannastavne i ostale aktivnosti,

4. pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici,

5. sufinanciranje međumjesnog javnog prijevoza učenika,

6. nabava udžbenika,

7. redovna djelatnost srednjih škola i učeničkih domova,

8. održavanje i opremanje srednjih škola za poboljšanje standarda,

9. sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaj europskih fondova.

1. FINANCIRANJE RADA ŠKOLSKIH ODBORA

Plan: 2.000.431,00 kn

Sredstva za naknade članovima školskih i domskih odbora srednjoškolskih ustanova, kojih je osnivač Grad Zagreb, isplaćivat će se na temelju zaključka Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenih podataka o nazočnosti na sjednicama školskih i domskih odbora.

2. TEKUĆE DONACIJE PRIVATNIM SREDNJIM ŠKOLAMA

Plan: 1.000.000,00 kuna

Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2016., posebna će se pozornost posvetiti privatnim srednjim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o financijskoj potpori privatnim srednjim školama s pravom javnosti za organizaciju odgojno-obrazovnog rada na području Grada Zagreba, a donijet će ih gradonačelnik Grada Zagreba.

Također se iz ovih sredstava financira i rad pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika sukladno kriterijima i uvjetima iz točke 5. ovog programa. Trenutno se financiraju 3 pomoćnika za 3 učenika u 3 privatne škole.

3. IZVANNASTAVNE I OSTALE AKTIVNOSTI

Plan: 1.600.000,00 kuna

Radi unapređenja kvalitete života i slobodnog vremena mladih te prevencije mogućeg društveno neprihvatljivog ponašanja, proračunom se osiguravaju sredstva za financiranje programa niz izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, projekata organiziranog provođenja slobodnog vremena mladih i drugo.

Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti, kao sastavnog dijela redovitoga školskog sustava tijekom školske godine, jesu natjecanja učenika i smotre učeničkog stvaralaštva organizirane na školskoj, regionalnoj i državnoj razini, u skladu s programom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih a pridonose ostvarivanju posebnih interesa, zanimanja i sklonosti učenika, otkrivaju i njeguju darovitost, potiču raznolike oblike stvaralaštva, omogućuju stjecanje dodatnih znanja i umijeća i sl.

Program natjecanja i smotri učenika srednjih škola Grada Zagreba donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport. Natjecanja i smotre u županijama organiziraju i provode županijski upravni odjeli za društvene djelatnosti, a u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport.

Najznačajniji programi na tom području, u kojima sudjeluju učenici i nastavnici-mentori srednjih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge su: LiDraNo (literalno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, informatici, tehničkom stvaralaštvu, glazbenom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, pružanje prve pomoći, "GLOBE škole", smotra projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja te programi u strukovnim predmetima i strukovnim područjima.

U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika dok na razini Grada sudjeluje i do 6.500 učenika i oko 2.000 mentora. Osim što Ured sudjeluje u realizaciji svih programa, oprema i škole za provedbu natjecanja, snosi troškove organizacije školama domaćinima (60,00 kuna po učeniku i 80,00 kuna po članu povjerenstva i mentoru) uključujući i najam kazališnih dvorana, financira tiskanje plakata, pozivnica, pohvalnica, zahvalnica, diploma i priznanja te Zbornika LiDraNo i osigurava nagrade najboljim učenicima i njihovim mentorima.

Iz sredstava za izvannastavne aktivnosti i slobodno vrijeme mladeži financiraju se, dijelom ili u cijelosti, i:

- programi nacionalnih manjina;

- sudjelovanje učenika i njihovih voditelja na seminarima i ljetnim školama u Hrvatskoj;

- fakultativni programi učenja stranih jezika;

- tiskanje školskih listova;

- obilježavanje obljetnica djelovanja srednjih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 10.000,00 kuna za 10 godina; do 20.000,00 kuna za 50 godina; do 40.000,00 kuna za 100 i do 50.000,00 kuna za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova;

- poduka učenika srednjih škola u pružanju prve pomoći;

- organizacija tradicionalne akcije "Dojdi osmaš - Zagreb te zove", kojom se budućim srednjoškolcima predstavljaju programi i rad srednjih škola, manifestacija Dan maturanata i sl.;

- projekti i programi u funkciji organiziranoga slobodnog vremena mladih (organizacija okruglih stolova i predavanja o problemima s kojima se susreće mladež) i dr.

Financiranje udruga javnim pozivom i izravnom dodjelom

Iznimno, sukladno Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15) i Pravilniku o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 12/15 i 24/15) financiranje udruga se provodi i javnim pozivima i izravnom dodjelom.

Javni poziv za financiranje udruga objavljuje se za dodjelu jednokratnih financijskih potpora za donacije i sponzorstva, obilježavanje značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i slično, jačanje kapaciteta udruga (inicijalna pomoć udrugama za razvoj aktivnosti u lokalnoj zajednici, osnaživanje udruga koje pružaju usluge korisnicima u lokalnoj zajednici, manje potpore za nabavu opreme i slično), edukacije (edukacije o aktivnostima koje udruga pruža, edukacije za zaposlenike i stručnjake udruge, edukacije za zajednicu), za programe javnih potreba koje provode udruge i koji su u pojedinim područjima propisani posebnim zakonima, a za koje nije objavljen javni natječaj, te podršku institucijskom i organizacijskom razvoju udruga s područja Grada Zagreba. Javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, a o odobravanju jednokratne financijske potpore udrugama koje ispunjavaju propisane uvjete odlučuje gradonačelnik.

Bez objavljivanja javnog natječaja i javnog poziva financijska sredstva dodjeljuju se izravno samo iznimno i u slučajevima određenima člankom 6. stavkom 3. Uredbe.

Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Grad Zagreb sklapa ugovor o financiranju, sadržaj kojega je propisan Uredbom.

4. POMOĆNICI U NASTAVI/STRUČNI KOMUNIKACIJSKI POSREDNICI

Plan: 650.000,00 kuna

Osnovni input kako svjetskih i europskih tako i nacionalnih i regionalnih dokumenata je unapređivanje, zaštita i osiguravanje punog i ravnopravnog uživanja svih ljudskih prava i temeljnih sloboda osoba s invaliditetom i unapređivanje i poštivanje njihova dostojanstva, odnosno ukidanje svake diskriminacije i svakog ograničavanja ili isključivanja na temelju invaliditeta, posljedica kojeg je narušavanje integriteta osobe. Invaliditet/teškoća u razvoju ne smije biti razlog uskraćivanju ili narušavanju ljudskih prava i temeljnih sloboda na kulturnom, političkom, gospodarskom i svakom drugom području pa tako, naravno, i na području obrazovanja.

Nizom istraživanja i praktičnih iskustava spoznalo se da osobe s invaliditetom i učenici s teškoćama u razvoju u redovnoj školskoj sredini više napreduju kako u spektru svojih teškoća tako i razvijajući niz vještina koje ih osposobljavaju za samostalni život.

Pri tome je od iznimnog značenja potpora osoba - pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika s ciljem uspostave jednako kvalitetnih uvjeta obrazovanja za sve učenike sukladno njihovim sposobnostima i programu koji samostalno svladavaju u primarnoj sredini.

Pomoćnik u nastavi je osoba koja pruža neposrednu pomoć učeniku ili skupini učenika tijekom odgojno-obrazovnog procesa u zadacima koji zahtijevaju komunikacijsku, socijalnu, senzornu i motoričku aktivnost učenika, pomoć u kretanju, pri uzimanju hrane i pića, u obavljanju higijenskih potreba, pomoć u socijalnom uključivanju, u svakidašnjim školskim aktivnostima, a sve prema izrađenom programu rada prema potrebama svakog pojedinog učenika.

Stručni komunikacijski posrednik daje komunikacijsku podršku gluhim, nagluhim i gluhoslijepim učenicima s komunikacijskim teškoćama kod kojih je zbog funkcionalnih oštećenja komunikacija govorom otežana ili ne postoji.

Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici nisu zamjena za druge oblike pomoći (rehabilitacijske postupke, dopunsku nastavu i sl.), ne izrađuju primjerene programe školovanja i primjerene oblike pomoći školovanja niti nastavni materijal i ne obavljaju poslove drugih djelatnika škole. Njihova uloga nije povezana sa savladavanjem nastavnog plana i programa nego s uklanjanjem barijera koje nastaju međudjelovanjem teškoće i uvjeta okoline.

Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport od 2009. financira pomoćnike u nastavi/osobne pomoćnike u srednjim školama Grada Zagreba.

Uključivanje pomoćnika regulirano je Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10) te gradskom strategijom izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom.

Sukladno postojećim propisima, a do donošenja provedbenih propisa, ovaj ured financira uključivanje:

1. Pomoćnika u nastavi kada su zadovoljeni sljedeći kriteriji i uvjeti:

A) kod učenika koji svladavaju nastavni plan i program škole koju pohađaju, ali imaju teškoće u razvoju ili zdravstvene teškoće koje ih onemogućuju da funkcioniraju bez potpore pomoćnika u nastavi:

- imaju značajna motorička oštećenja zbog kojih ne mogu obavljati osnovne životne radnje;

- imaju teškoće u komunikaciji i socijalnim interakcijama povezane s poremećajima iz autističnog spektra;

- imaju senzoričke teškoće povezane s oštećenjem vida ili oštećenjem zbog kojih ne mogu samostalno sudjelovati u odgojno-obrazovnim aktivnostima i obavljati osnovne životne radnje;

- njihova ih ponašanja značajno ometaju u funkcioniranju i ugrožavaju njihovu fizičku sigurnost i fizičku sigurnost drugih učenika. Učenik mora biti uključen u neki od oblika psihosocijalnih tretmana izvan škole;

- imaju zdravstvene teškoće te je potrebna dodatna pomoć da bi se spriječile ozljede opasne po zdravlje i život;

B) učenici imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja;

C) mišljenje i prijedlog škole o psihofizičkom stanju učenika srednje škole (Obrazac 4b Pravilnika o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, učenika te sastavu stručnih povjerenstava, NN 67/14);

D) mišljenje nadležnog liječnika školske medicine;

E) prednost imaju redovne srednje škole, ali se pomoćnik uključuje i kod učenika u posebnim razrednim odjelima, posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama, kada je to neophodno;

F) u školi mora biti određen koordinator pomoćnika iz reda stručnih suradnika škole;

G) suglasnost roditelja učenika i škole;

H) prethodna suglasnost gradonačelnika Grada Zagreba;

I) suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Kriteriji navedeni pod točkom A) (jedna od navedenih alineja), B), C), D) F), G) i H) i I) obvezno moraju biti zadovoljeni da bi ovaj ured financirao pomoćnika u nastavi.

2. Stručnog komunikacijskog posrednika kada su zadovoljeni sljedeći kriteriji i uvjeti:

A) kod učenika koji svladavaju nastavni plan i program škole koju pohađaju, a imaju teškoće sluha ili kombinaciju oštećenja sluha i vida;

B) učenici imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja;

C) mišljenje škole o psihofizičkom stanju učenika srednje škole i prijedlog škole o potrebi uključivanja stručnog komunikacijskog posrednika;

D) mišljenje nadležnog liječnika školske medicine;

E) u školi mora biti određen koordinator stručnih komunikacijskih posrednika iz reda stručnih suradnika škole;

F) suglasnost roditelja učenika i škole;

G) prethodna suglasnost gradonačelnika Grada Zagreba;

H) suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Kriteriji navedeni pod točkom A), B), C), D), F), G) i H) obvezno moraju biti zadovoljeni da bi ovaj ured financirao stručnog komunikacijskog posrednika.

Za upućivanje prijedloga za dobivanje suglasnosti prema Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta za uključivanje pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika, u slučajevima kada Ured, odnosno druga pravna osoba, financira pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika, srednja škola mora obvezno dostaviti sljedeću dokumentaciju:

- opis funkcioniranja učenika s teškoćama u razvoju (za kojeg se podnosi zahtjev) u školi iz kojeg mora biti vidljiva potreba za uključivanjem pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika unatoč svim aktivnostima koje je škola poduzela radi potpune integracije učenika s teškoćama u razvoju (navesti aktivnosti koje su poduzete - uloga razrednika, stručnog suradnika i drugih zaposlenika škole u integraciji učenika);

- razred i broj učenika u razredu;

- mišljenje škole o psihofizičkom stanju učenika srednje škole i prijedlog škole o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika;

- za učenike 1. razreda (za koje se predlaže uključivanje pomoćnika u nastavi) - mišljenje/opis funkcioniranja učenika s teškoćama u razvoju od strane osnovne škole koju je učenik polazio;

- rješenje o primjerenom obliku školovanja (iznimno, u akutno nastalim opasnim situacijama po učenika ili druge učenike, može bez rješenja koje je nužno donijeti u roku od jedne godine);

- učenikovu medicinsku dokumentaciju u odnosu na glavnu teškoću u razvoju, ne stariju od godinu dana, uz prethodnu suglasnost roditelja da se ona dostavi Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport (dostavlja se samo osnovna medicinska dokumentacija);

- nalaz o uključenosti učenika u psihosocijalni tretman izvan škole (samo za učenike čije ponašanje ugrožava njegovu fizičku sigurnost i fizičku sigurnost drugih učenika);

- ime i prezime koordinatora u školi;

- broj pomoćnika u nastavi/stručnih komunikacijskih posrednika koje je potrebno angažirati i na koje razdoblje;

- prijedlog tjednog zaduženja i program rada pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika;

- prijedlog načina zapošljavanja pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika;

- izvor financiranja pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika (Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport, škola, Hrvatski zavod za zapošljavanje, udruge i sl.).

Škole same angažiraju pomoćnike u nastavi/stručne komunikacijske posrednike, odnosno nalaze odgovarajuće osobe, a koordinatori u suradnji s učiteljima pripremaju te koordiniraju njihov rad.

Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici, koje financira ovaj ured, sa školama sklapaju ugovore o djelu ili ugovore o djelu redovitog studenta na temelju prethodne suglasnosti gradonačelnika Grada Zagreba i suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta kojom je točno određeno tjedno zaduženje pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika.

U suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, a u okviru Javnog poziva za podnošenje zahtjeva za korištenje sredstava za poticanje zapošljavanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje temeljem Nacionalnog plana za poticanje zapošljavanja Vlade Republike Hrvatske, pomoć učenicima s teškoćama pružaju i osobe na stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa, u okviru mjere Stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa "Rad, staž i prijevoz", kojima Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport financira potrebne troškove za polaganje stručnog ispita (samo prvog izlaska na ispit) te troškove mentorstva.

U okviru spomenutog poziva, pomoć učenicima s teškoćama pružaju i osobe u okviru mjere "Mladi za mlade" - pomagači u nastavi te mjere "Pomoć sebi i drugima" - zapošljavanje kroz pojedinačne projekte javnih radova kojima Hrvatski zavod za zapošljavanje snosi 50% troška bruto plaće od 3.536,64 kune mjesečno i 50% troška prijevoza u maksimalnom iznosu do 200,00 kuna. Preostalih 50% od navedenih iznosa snosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport.

Pri uključivanja pomoćnika u nastavi/stručnog komunikacijskog posrednika škole su dužne voditi brigu i o osamostaljivanju učenika, odnosno pomoći učenicima s teškoćama u razvoju da nauče živjeti što samostalnije sa svojom teškoćom i da ne razvijaju ovisnost o drugoj osobi. Stoga se, kada je to moguće, uključuje jedan pomoćnik u nastavi na dvoje ili više učenika jer je cilj pružiti učenicima samo onu potporu koja im je potrebna. Kada je riječ o učenicima koji svojim ponašanjem svakodnevno ugrožavaju sebe ili druge učenike, samo iznimno se uključuje jedan pomoćnik u nastavi za jednog učenika, odnosno pomoćnik u nastavi u punom zaduženju prema nastavnom planu i programu.

Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici nisu zamjena za druge oblike pomoći (rehabilitacijske postupke, dopunsku nastavu i sl.), ne izrađuju primjerene programe školovanja i primjerene oblike pomoći školovanja niti nastavni materijal i ne obavljaju poslove drugih djelatnika škole.

Trenutno program realizira 29 pomoćnika za 29 učenika u 11 redovnih srednjih škola i 1 posebnoj ustanovi.

Posebno ističemo da je u 2015. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavilo u okviru Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa "Učinkoviti ljudski potencijali" 2014.-2020., poziv za dostavu projektnih prijedloga za dodjelu bespovratnih sredstava pod nazivom "Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama".

Grad Zagreb se po drugi puta prijavio na Poziv za dodjelu bespovratnih sredstava s Projektom "Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju" cilj kojeg je povećanje socijalne uključivosti i integracije učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama.

Odlukom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta o financiranju Projekta, Gradu Zagrebu pod oznakom projektnog prijedloga UP.03.2.1.01.0025. "Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju" dodijeljeno je u maksimalnom iznosu prihvatljivih troškova 5.410.997,30 kuna od kojih bespovratnih sredstava u iznosu 4.500.000,00 kuna.

U provedbu ovog projekta uključene su 3 srednje škole Grada Zagreba u kojima trenutno projekt realizira 5 stručnih komunikacijska posrednika za potrebe 5 učenika.

5. SUFINANCIRANJE MEĐUMJESNOG JAVNOG PRIJEVOZA UČENIKA

Plan: 20.000.000,00 kuna

Grad Zagreb planira sredstva za troškove međumjesnoga javnog prijevoza učenika srednjih škola, sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske, koja će se osigurati iz državnog proračuna Republike Hrvatske.

6. NABAVA UDŽBENIKA

Plan: 20.000.000,00 kuna

Grad Zagreb će, radi zaštite standarda učenika i njihovih roditelja, osigurati i u školskoj godini 2016./2017. školske udžbenike besplatne za:

- učenike srednjih škola kojima je osnivač Grad Zagreb (57 srednjih škola: 20 gimnazija, 35 strukovnih škola, 1 umjetničke škole - Škole primijenjene umjetnosti i dizajna te 1 ustanove za učenike s teškoćama u razvoju),

- učenike privatnih srednjih škola (19 srednjih škola - gimnazija, strukovnih škola te četiriju vjerskih škola) koje organiziraju odgojno-obrazovni rad na području Grada Zagreba,

- učenike ustanova u sustavu socijalne skrbi (3 ustanove),

- učenike srednjih škola izvan Grada Zagreba koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba.

7. REDOVNA DJELATNOST SREDNJIH ŠKOLA I UČENIČKIH DOMOVA

Plan: 5.000.000,00 kuna

Sredstva za decentralizirane funkcije srednjih škola i učeničkih domova ostaju na razini propisanih minimalnih standarda iz 2015., odnosno rashodi za zaposlene, materijalni rashodi i rashodi za nabavu nefinancijske imovine neće se povećavati u idućem trogodišnjem razdoblju, te neće biti dovoljna za realizaciju redovne djelatnosti srednjih škola i učeničkih domova Grada Zagreba.

Sukladno navedenome, u okviru raspoloživih sredstava, Grad Zagreb će osigurati dodatna sredstva za podmirivanje troškova energije redovnih srednjih škola.

8. ODRŽAVANJE I OPREMANJE SREDNJIH ŠKOLA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA

Plan: 6.800.000,00 kuna

8.1. Usluge tekućeg i investicijskog održavanja

Plan: 4.000.000,00 kuna

Sredstva za investicijsko održavanje objekata srednjih škola i učeničkih domova ulagat će se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Prijedlogu plana nabave roba, radova i usluga za 2016. godinu, što ga izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport na osnovi opravdanih zahtjeva ustanova, a donosi ga Grad Zagreb u okviru jedinstvenog Plana nabave. Postupci se provode sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

8.2. Nabava uredske opreme i namještaja, uređaja, strojeva i opreme za ostale namjene

Plan: 1.000.000,00 kuna

Sredstva će se koristiti za nabavu učioničkog namještaja, školskih ploča, opreme za specijalizirane učionice, stručne laboratorije, kabinete i knjižnice, uredskog namještaja, informatičke opreme, uređaja te strojeva i opreme neophodnih za provođenje nastavnog plana i programa škole, na temelju iskazanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i stručnog uvida u stanje opreme u objektima te sredstvima osiguranim za financiranje programa javnih potreba te za davanje velikih zelenih zatravnjenih površina uz određene škole na održavanje, jer ih zbog veličine površina ne mogu same održavati.

8.3. Knjige

Plan: 1.000.000,00 kuna

Suvremena školska knjižnica, kao informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte škole, ponajprije je namijenjena učenicima i nastavnicima za potrebe redovite nastave, ali je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja izvannastavnoga i slobodnog vremena.

Stoga se, okviru raspoloživih sredstava, srednjoškolskim ustanovama, omogućuje nabava knjiga za knjižnice - stručne i druge literature.

8.4. Premije osiguranja

Plan: 800.000,00 kuna

Na osnovi analize testiranja tržišta povećava se procijenjena vrijednost za usluge osiguranja imovine srednjih škola u iznosu od 800.000,00 kuna.

9. SUFINANCIRANJE PROJEKATA PRIJAVLJENIH NA NATJEČAJE EUROPSKIH FONDOVA

Plan: 100.000,00 kuna

Poduprijet će se odgojno-obrazovne ustanove kojima će biti prihvaćeni projekti/aktivnosti na raspisanim natječajima za korištenje sredstava EU fondova.

S tim u vezi planirana je financijska potpora za provedbu EU projekta Obrtničke škole za osobne usluge u okviru EU programa Erasmus+ u visini od 10.000 eura, protuvrijednost u kunama. Bespovratna sredstava za sufinanciranje projekta dodijelit će po donošenju Odluke o financiranju provedbenog tijela, odnosno po potpisivanju ugovora o dodjeli sredstava iz fondova Europske unije. Projektom se nastoji unaprijediti stručna praksa učenika Škole sudjelovanjem u inozemnim edukacijama te razviti model edukacije koji je prilagođen potrebama suvremenog tržišta rada.

III. VLASTITI PRIHODI

Srednjoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:

A/ Iznajmljivanjem prostora i opreme

1. Ako se prostor i oprema daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje:

1.1. sportskih dvorana i igrališta

1.1.1. sportskim klubovima - članovima gradskih sportskih saveza, u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima u redovitoj nastavi i izvannastavnim školskim aktivnostima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup uz maksimalnu zakupninu:

- 38,00 kuna za 60 minuta

- za sportske dvorane do 150 m2

- 76,00 kuna za 60 minuta

- za sportske dvorane 151 - 300 m2

- 190,00 kuna za 60 minuta

- za ostale sportske dvorane

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.)

- 150,00 kuna za 60 minuta

- za nogometna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za nogometna asfaltna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za nogometna igrališta ostalih podloga

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za trim-kabinet

1.1.2. građanima i sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza, u preostalim terminima uz minimalnu zakupninu:

- 50,00 kuna za 60 minuta

- za sportske dvorane do 150 m2

- 100,00 kuna za 60 minuta

- za sportske dvorane 151-300 m2

- 250,00 kuna za 60 minuta

- za ostale sportske dvorane

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.)

- 150,00 kuna za 60 minuta

- za nogometna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za nogometna asfaltna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za nogometna igrališta ostalih podloga

- 60,00 kuna za 60 minuta

- za trim-kabinet

1.1.3. sportskim klubovima navedenim u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2016. za provedbu 70 sati sportske poduke, prostor se daje besplatno.

Prioritet u korištenju sportskih dvorana i sportskih igrališta imaju školski sportski klubovi i sportski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2016. te ostali sportski klubovi uključeni u gradske sportske saveze.

1.2. ostalog prostora

- 60,00 kuna po školskom satu

- za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu kao i umjetničke programe

- 200,00 kuna po školskom satu

- za informatičke učionice s opremom

- do 500,00 kuna

- mjesečno po automatu za prostor s priključcima na električnu energiju

Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, sportskim klubovima i organizatorima programa dati u zakup školske sportske dvorane i ostale prostore škole po cijenama nižim od određenih, i to:

- sportskim udrugama koje provode programe za djecu polaznike škole i djecu iz bližega školskog okruženja besplatno ili uz minimalnu članarinu,

- za provođenje programa humanitarnog i terapijskog karaktera i programa suzbijanja neprihvatljivog ponašanja djece.

Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, građanima, sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza te organizatorima ostalih programa dati u zakup školske dvorane i ostale prostore škole po cijenama i višim od navedenih.

Ugovori o davanju u zakup mogu se sklopiti bez objavljivanja natječaja, ali uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport. Zaključuju se najduže na jednu godinu. Sa sportskim klubovima za koje se sredstva za korištenje školskih dvorana osiguravaju u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba u 2016. sklapaju se ugovori o korištenju dvorana za proračunsku godinu, a programska sredstva se doznačuju u obliku dvanaestina.

2. Za ostali prostor i opremu koji nisu sadržani u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Narodne novine 125/11 i 64/15) te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/12) kojom se određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba te poslovnoga prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.

Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/14 i 12/15).

Na temelju članka 22. stavka 4. Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o usklađenosti teksta javnog natječaja s odredbama odluke od Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.

Dio školskih dvorišta, koji se ne koristi za provođenje nastave, škole mogu davati u zakup za potrebe sporta i druge aktivnosti koje su u funkciji djece i mladih javnim natječajem, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport. Visina zakupnine iznosi 3 kn po m2. Zakupac može uložiti sredstva u uređenje dijela školskog dvorišta samo temeljem odluke Školskog odbora, uz prethodnu suglasnost osnivača.

B/ Prodajom vlastitih proizvoda i usluga

C/ Davanjem usluga školskih radionica

D/ Obrazovanjem uz rad i iz rada

E/ Obavljanjem usluga autoškola u sastavu škole (Škola za cestovni promet)

F/ Iz školarina te

G/ Iz ostalih prihoda

Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiro-računu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih/domskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, sukladno odredbama statuta, i to:

- prihode od točke A/ do točke C/ srednje škole i učenički domovi mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji im nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2016. godinu, za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme te nabavu knjiga za školsku knjižnicu - do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa,

- prihode navedene u točkama od D/ do G/, ustanove mogu koristiti za plaće zaposlenika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene - gorivo, materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.

Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.

U svrhu poticanja dostupnosti školskih prostora udrugama preporuka je Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta da se u okviru slobodnih prostornih kapaciteta srednjoškolskih ustanova ostvari suradnja s udrugama koje izvode programe odobrene od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te im se omogući njihovo korištenje.

Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba.

KLASA: 400-06/15-01/70

URBROJ: 251-01-05-15-34

Zagreb, 22. prosinca 2015.

Predsjednik

Gradske skupštine

Darinko Kosor, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija