Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2014.
Pročišćeni tekst vrijedi od 27.12.2013.
Narodne novine
26/2013
)
Na temelju članka 143.
Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12 - pročišćeni tekst i 94/13) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09, 10/10, 4/13 i 24/13), Gradska skupština Grada Zagreba, na 10. sjednici, 19. prosinca 2013., donijela je
PROGRAM
javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2014.
UVOD
Sustav srednjeg odgoja i obrazovanja u školskoj godini 2013./14. na području Grada Zagreba provodi se u:
a/ srednjoškolskim ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb
- 65 srednjih škola s ukupno 38.011 učenika u 1.457 razrednih odjela (od toga 55 srednjih škola koje pohađa 36.251 učenik u 1.322 razredna odjela, 3 plesne škole sa 186 učenika u 23 razredna odjela, 5 glazbenih škola koje pohađa 705 učenika u 56 razrednih odjela i Škola primijenjene umjetnosti i dizajna sa 588 učenika u 20 razrednih odjela te ustanova za djecu s teškoćama u razvoju sa 281 učenikom u 36 razrednih odjela),
- 14 učeničkih domova /4 u sastavu škola/ u kojima je smješteno 1.927 učenika te 574 studenta,
- Centru za dopisno obrazovanje "Birotehnika".
b/ vjerskim srednjim školama s pravom javnosti
- 4 srednje škole sa 933 učenika u 36 razrednih odjela, od kojih se 2 srednje škole sa 776 učenika u 28 razrednih odjela, na temelju Ugovora Svete Stolice i Republike Hrvatske, financiraju u cijelosti.
c/ privatnim srednjim školama s pravom javnosti
- 18 srednjih škola s ukupno 1.199 učenika u 101 razrednom odjelu.
d) Srednjoškolsko obrazovanje organiziraju i 3 ustanove u djelatnosti socijalne skrbi s ukupno 341 učenikom u 42 razredna odjela.
U XV. gimnaziji provodi se i međunarodni program IBMYP i program Međunarodne mature IBDIP.
U školskoj godini 2013./2014. u srednjim školama grada Zagreba ima 757 učenika pripadnika nacionalnih manjina od toga 99 učenika pripadnika romske nacionalne manjine (podaci bez umjetničkih škola i ustanova socijalne skrbi). U učeničkim domovima Grada Zagreba smješteno je 105 učenika pripadnika nacionalnih manjina.
Sukladno članku 43. Državnog pedagoškog standarda srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja u Srpskoj pravoslavnoj općoj gimnaziji "Kantakuzina - Katarina Branković" s pravom javnosti provodi se Model A organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike srpske nacionalne manjine.
Od 55 javnih srednjih škola 34 rade u dvije smjene i 21 u jednoj smjeni (od toga 10 samo u jutarnjoj smjeni, a 11 naizmjence - jedan tjedan u jutarnjoj, drugi tjedan u popodnevnoj).
U Proračunu Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti srednjeg školstva iz dvaju izvora, i to:
I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE SREDNJEG ŠKOLSTVA I UČENIČKIH DOMOVA
Plan: 81.889.600,00 kuna
Na temelju odgovarajuće Odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba odgoja i srednjeg obrazovanja i učeničkih domova, u Proračunu Grada Zagreba za 2014. godinu osiguravaju se sredstva za sljedeće namjene:
A. Materijalni i financijski rashodi
Plan: 65.233.965,00 kuna
1. Naknade troškova zaposlenima
2. Rashodi za materijal i energiju
3. Rashodi za usluge
4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja
5. Ostali financijski rashodi
B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja
Plan: 5.913.475,00 kuna
Dio sredstva za hitne intervencije doznačuje se srednjim školama i učeničkim domovima na temelju kriterija obujma djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i sredstava Grada Zagreba. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:
1. održavanje krovišta,
2. održavanje kotlovnica i sustava grijanja,
3. održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,
4. održavanje elektroinstalacija,
5. održavanje unutarnje i vanjske stolarije,
6. ostali građevinski radovi.
C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu
Plan: 10.742.160,00 kuna
1. Građevinski objekti
a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija
Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskog i domskog prostora koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana. Postupak izrade godišnjih planova i provođenja natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja jednak je kao i kod investicijskog održavanja.
2. Postrojenja i oprema
a) Oprema i namještaj
b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene
Sredstva za postrojenja i opremu srednjih škola i učeničkih domova ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija i izvornih sredstava Grada Zagreba.
Prijedlog plana nabave roba, radova i usluga za 2014. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova, a donosi ga gradonačelnik u okviru jedinstvenog plana nabave.
II. IZ SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POJAČANI STANDARD U SREDNJEM ŠKOLSTVU
Plan: 29.058.400,00 kuna
Iz sredstava Grada Zagreba osiguravaju se sredstava za poboljšavanje standarda, i to za: naknade za rad školskih odbora, financijsku potporu privatnim srednjim školama s pravom javnosti, ostale izvannastavne aktivnosti, organiziranje slobodnog vremena mladih, usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskog prostora, opremanje srednjih škola (nabava uredske opreme, namještaja, uređaja, strojeva i opreme za ostale namjene), nabavu knjiga u školskim knjižnicama i ostale neplanirane izdatke, te pomoćnike u nastavi/osobne pomoćnike.
Ova se sredstva osiguravaju iz prihoda Grada Zagreba radi postizanja većega pedagoškog standarda i ostvarivanja značajnijih razvojnih programa u srednjem školstvu Grada Zagreba kao najvećega obrazovnog centra u Republici Hrvatskoj za sljedeće programe:
1. financiranje rada školskih odbora,
2. tekuće donacije privatnim srednjim školama,
3. ostale izvannastavne aktivnosti,
4. održavanje i opremanje srednjih škola za poboljšanje standarda,
5. pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici,
6. međumjesni javni prijevoz učenika srednjih škola.
1. Financiranje rada školskih odbora
Plan: 3.500.000,00 kuna
Sredstva za naknade članovima školskih i domskih odbora srednjoškolskih ustanova, kojih je osnivač Grad Zagreb, isplaćivat će se na temelju zaključka Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenih podataka o nazočnosti na sjednicama školskih i domskih odbora.
2. Tekuće donacije privatnim srednjim školama
Plan: 1.100.000,00 kuna
Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2014. godinu, posebna će se pozornost posvetiti privatnim srednjim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o financijskoj potpori privatnim srednjim školama s pravom javnosti, za organizaciju odgojno-obrazovnog rada na području Grada Zagreba, a donijet će ih gradonačelnik Grada Zagreba.
Također se iz ovih sredstava financira i rad pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika sukladno kriterijima i uvjetima iz točke 5. ovog programa. Trenutno se financiraju 2 pomoćnika za 2 učenika u jednoj školi.
3. Ostale izvannastavne aktivnosti
Plan: 1.600.000,00 kuna
Sredstva za ostvarivanje programa izvannastavnih aktivnosti i slobodnog vremena mladih odnose se na financiranje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, natjecanja učenika srednjih škola u zemlji i inozemstvu te organizirano slobodno vrijeme mladih, cilj kojih je prevencija društveno neprihvatljivog ponašanja mladih, poboljšanje kvalitete života i sadržaja slobodnog vremena urbane mladeži.
Programi izvannastavnih aktivnosti provode se tijekom cijele godine, a od posebnog su značenja natjecanja, susreti i smotre učeničkog stvaralaštva što se organiziraju od školske do državne razine, prema programu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Program natjecanja i smotri učenika srednjih škola Grada Zagreba donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport. Natjecanja i smotre u županijama organiziraju i provode županijski upravni odjeli za društvene djelatnosti, odnosno u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport.
Najznačajniji programi na tom području, u kojima sudjeluju učenici i nastavnici-mentori srednjih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge su: LiDraNo (literalno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, informatici, tehničkom stvaralaštvu, glazbenom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, pružanje prve pomoći i "GLOBE škole", smotra Dani kruha te programi u strukovnim predmetima i strukovnim područjima.
U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika. Na razini Grada sudjelovat će oko 5.000 učenika i oko 2.000 mentora. Osim što Ured sudjeluje u realizaciji svih programa, organiziranju opreme i škole za provedbu natjecanja, snosi troškove organizacije školama domaćinima uključujući i najam kazališnih dvorana, financira tiskanje plakata, pozivnica, pohvalnica, zahvalnica, diploma i priznanja i Zbornika LiDraNo te osigurava nagrade najboljim učenicima i njihovim mentorima.
Iz sredstava za izvannastavne aktivnosti i slobodno vrijeme mladeži još se sufinancira:
- programi nacionalnih manjina;
- sudjelovanje učenika i njihovih voditelja na seminarima i ljetnim školama u Hrvatskoj;
- fakultativni programi učenja stranih jezika;
- sufinanciranje tiskanja školskih listova;
- obilježavanje obljetnica djelovanja srednjih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 10.000,00 kuna za 10 godina; do 20.000,00 kuna za 50 godina; do 40.000,00 kuna za 100 i do 50.000,00 kuna za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova;
- projekti za nadarene učenike;
- program poduke učenika srednjih škola u pružanju prve pomoći;
- organizacija tradicionalne akcije "Dojdi osmaš - Zagreb te zove", kojom se budućim srednjoškolcima predstavljaju programi i rad srednjih škola te manifestacije Dan maturanata te financijska potpora projektu "Centar za sufinanciranje obrazovanja za gospodarstvo i napredak u karijeri", započetim u 2007. godini;
- potpora projektu "Dani profesionalne orijentacije" - nacionalnog sajma na kojem se susreću učenici i studenti, odnosno škole i fakulteti međusobno i s gospodarskim subjektima da bi pomogli mladima odabrati buduće zanimanje i zaposliti se, Sajmu stipendija i sl;
- sufinanciranje projekata za unapređenje kvalitete i otvorenosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u Hrvatskoj - u okviru IPA - Instrumenta pretpristupne pomoći za razdoblje 2007. - 2013. školama kojima je prihvaćen projekt na raspisanom natječaju za korištenje bespovratnih sredstava EU fondova u okviru IV. komponente IPA: Razvoj ljudskih potencijala, i to:
1. Prvoj gimnaziji s projektom "Škola poduzetničke konkurentnosti na tržištu rada za gimnazijalce"
Gradski ured obvezao se financijski sudjelovati u ovom projektu s 10.000 € u kunskoj protuvrijednosti.
- potpore projektima što su u funkciji organiziranoga slobodnog vremena mladih (organizacija okruglih stolova i predavanja o problemima s kojima se susreće mladež i dr.)
4. Održavanje i opremanje srednjih škola za poboljšanje standarda
Plan: 2.608.400,00 kuna
- tekuće i investicijsko održavanje objekata - sredstva za investicijsko održavanje objekata srednjih škola i učeničkih domova ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta i prijedlogu Plana nabave roba, radova i usluga za 2014. godinu, što ga, sukladno sredstvima osiguranim za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport na osnovi opravdanih zahtjeva ustanova, a donosi ga Grad Zagreb u okviru jedinstvenog Plana nabave. Postupci se provode sukladno Zakonu o javnoj nabavi.
Unatoč tome što je, zahvaljujući potpori Grada Zagreba, posebno od početka 2002. godine kada su prenesena osnivačka prava nad srednjoškolskim ustanovama s Republike Hrvatske na Grad Zagreb, stanje prostora i opreme objekata znatno bolje nego što je bilo prethodnih godina, potrebe za ulaganjima radi stvaranja boljih prostornih i materijalnih uvjeta za cjelovit pedagoški rad, kao jednog od bitnih koraka za prijelaz na cjelodnevni rad u srednjim školama i stvaranje optimalnih uvjeta za organizaciju nastave u sustavu srednjeg školstva, još uvijek su značajne;
- opremanje srednjih škola i učeničkih domova - odnosi se na nabavu učioničkog namještaja, školskih ploča, opreme za specijalizirane učionice, stručne laboratorije, kabinete i knjižnice, uredskog namještaja, informatičke opreme, uređaja te strojeva i opreme neophodnih za provođenje nastavnog plana i programa škole a realizira se sukladno jedinstvenom Planu Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport izrađenom na temelju iskazanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i stručnog uvida u stanje opreme u objektima te sredstvima osiguranim za financiranje programa javnih potreba.
Oprema se nabavlja postupno, sukladno raspoloživim sredstvima i Planu nabave opreme za 2014. godinu, a postupak ugovaranja nabave provodi se prema odredbama Zakona o javnoj nabavi.
To se također odnosi i na nabavu opreme za sportske dvorane te nabavu nastavnih sredstava i pomagala, fotokopirnih aparata i ostale opreme.
U okviru raspoloživih sredstava školama i učeničkim domovima, sukladno iskazanim potrebama, omogućuje se nabava knjiga za knjižnice - stručne i druge literature.
5. Pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici
Plan: 250.000,00 kuna
Nizom istraživanja i praktičnih iskustava spoznalo se da učenici s teškoćama u razvoju u redovnoj školskoj sredini više napreduju kako u spektru svojih teškoća tako i razvijajući niz vještina koje ih osposobljavaju za samostalni život. Stoga Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport od 2009. godine financira pomoćnike u nastavi/osobne pomoćnike u srednjim školama.
Uključivanje pomoćnika regulirano je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10. - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12 - pročišćeni tekst, 94/13), Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10) te Zagrebačkom strategijom izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom u razdoblju od 2011. do 2015. (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/11). Očekuju se daljnji provedbeni propisi koji će dodatno pojasniti uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika u škole.
Sukladno postojećim propisima, a do donošenja provedbenih propisa ovaj ured financira uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika kada su zadovoljeni sljedeći kriteriji i uvjeti:
A) kod učenika koji svladavaju nastavni plan i program škole koju pohađaju, ali imaju teškoće u razvoju ili zdravstvene teškoće koje ih sprečavaju da funkcioniraju bez potpore pomoćnika:
- imaju značajna motorička oštećenja zbog kojih ne mogu obavljati osnovne životne radnje,
- imaju teškoće u komunikaciji i socijalnim interakcijama povezane s poremećajima iz autističnog spektra,
- imaju senzoričke teškoće povezane
- njihova ih ponašanja značajno ometaju u funkcioniranju i ugrožavaju njihovu fizičku sigurnost i fizičku sigurnost drugih učenika. Učenik mora biti uključen u neki od oblika psihosocijalnih tretmana izvan škole,
- imaju kombinirane teškoće koje čine više lakših oblika prethodno navedenih teškoća;
- imaju zdravstvene teškoće (npr. nekontrolirana epilepsija, trombocitopenija, hemofilija i sl.) te je potrebna dodatna pomoć da bi se spriječile ozljede opasne po zdravlje i život;
B) učenici koji imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja;
C) mišljenje Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika;
D) prednost imaju učenici nižih razreda;
E) prednost imaju redovne srednje škole, ali se pomoćnik uključuje i kod učenika u posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama kada je to neophodno;
F) u školi mora biti određen koordinator pomoćnika u školi iz reda stručnih suradnika škole;
G) suglasnost roditelja i škole;
H) suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Kriteriji navedeni pod točkom A) (jedna od navedenih alineja), B), C), F), G) i H) obvezno moraju biti zadovoljeni da bi ovaj ured financirao pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika.
Da bi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport uputio prijedlog za dobivanje suglasnosti prema Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta za uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika, u slučajevima kada financira odnosno kada postoji druga pravna osoba koja financira pomoćnika, srednja škola mora obvezno dostaviti sljedeću dokumentaciju:
- opis funkcioniranja učenika s teškoćama u razvoju (za kojeg se podnosi zahtjev) u školi iz kojeg mora biti vidljiva potreba za uključivanjem pomoćnika unatoč svim aktivnostima koje je škola poduzela radi potpune integracije učenika s teškoćama u razvoju (navesti aktivnosti koje su poduzete - uloga razrednika, stručnog suradnika i drugih djelatnika škole u integraciji učenika);
- za učenike 1. razreda - opis funkcioniranja učenika s teškoćama u razvoju od strane osnovne škole koju je učenik polazio;
- razred i broj učenika u razredu;
- mišljenje Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika;
- rješenje o primjerenom obliku školovanja;
- medicinsku dokumentaciju učenika ne stariju od godinu dana, uz prethodnu suglasnost roditelja da se ona dostavi u Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport (dostaviti samo osnovnu medicinsku dokumentaciju);
- nalaz o uključenosti učenika u psihosocijalni tretman izvan škole (samo za učenike čije ponašanje ugrožava njegovu fizičku sigurnost i fizičku sigurnost drugih učenika);
- ime i prezime koordinatora u školi;
- broj pomoćnika koje je potrebno angažirati i na koje razdoblje;
- prijedlog tjednog zaduženja pomoćnika i program rad pomoćnika;
- prijedlog načina zapošljavanja pomoćnika (ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor o djelu redovitog studenta i sl.);
- izvor financiranja pomoćnika (Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport, škola, HZZ, udruge i sl.).
Škole same angažiraju pomoćnike, odnosno nalaze adekvatne osobe, a koordinatori u suradnji s nastavnicima pripremaju te superviziraju njihov rad.
Pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici koje financira Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport sa školama sklapaju ugovore o djelu ili ugovore o djelu redovitog studenta sukladno suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta kojom je točno određeno tjedno zaduženje pomoćnika.
U suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, a u okviru Javnog poziva za podnošenje zahtjeva za korištenje sredstava za poticanje zapošljavanja u 2013. godini Hrvatskog zavoda za zapošljavanje temeljem Nacionalnog plana za poticanje zapošljavanja Vlade Republike Hrvatske, pomoć učenicima s teškoćama pružaju i osobe na stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa, u okviru mjere Stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa "Rad, staž i prijevoz", kojima Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport financira potrebne troškove za polaganje stručnog ispita (samo prvog izlaska na ispit) te troškove mentorstva. Osim toga u okviru tog poziva pomoć učenicima s teškoćama pružaju i osobe u okviru mjere "Mladi za mlade pomagači u nastavi" te mjere "Pomoć sebi i drugima" - zapošljavanje kroz pojedinačne projekte javnih radova.
Pri uključivanju pomoćnika škole su dužne voditi brigu i o osamostaljivanju učenika, odnosno pomoći, tako da se učenici s teškoćama u razvoju nauče živjeti što samostalnije sa svojom teškoćom i da se ne razvija ovisnost o drugoj osobi. Stoga se, kada je to moguće, uključuje jedan pomoćnik na dvoje ili više učenika jer je cilj pružiti učenicima samo onu pomoć koja im je potrebna. Kada je riječ o učenicima koji svojim ponašanjem svakodnevno ugrožavaju sebe ili druge učenike, samo iznimno se uključuje jedan pomoćnik za jednog učenika, odnosno pomoćnik u punom zaduženju prema nastavnom planu i programu. Pomoćnici nisu zamjena za druge oblike pomoći: rehabilitacijske postupke, dopunsku nastavu i sl.
Edukaciju pomoćnika organizira Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Gradskim uredom za obrazovanje, kulturu i sport.
Trenutno program realiziraju 22 pomoćnika za 24 učenika u 11 redovnih srednjih škola i jednoj posebnoj ustanovi.
6. Međumjesni javni prijevoz učenika srednjih škola
Plan: 20.000.000,00 kuna
Grad Zagreb planira sredstva za troškove međumjesnoga javnog prijevoza učenika srednjih škola sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske, koja će se osigurati iz državnog proračuna RH.
III. VLASTITI PRIHODI
Srednjoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:
A/ Iznajmljivanjem prostora i opreme
1. Ako se prostor i oprema daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje:
1.1. sportskih dvorana i igrališta
1.1.1. sportskim klubovima - članovima gradskih sportskih saveza, u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima u redovitoj nastavi i izvannastavnim školskim aktivnostima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup uz maksimalnu zakupninu:
- 38,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane do 150 m2 |
- 76,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane 151 - 300 m2 |
- 190,00 kuna za 60 minuta |
- za ostale sportske dvorane |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.) |
- 150,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna asfaltna igrališta |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta ostalih podloga |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za trim kabinet |
1.1.2. građanima i sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza, u preostalim terminima uz minimalnu zakupninu:
- 50,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane do 150 m2 |
- 100,00 kuna za 60 minuta |
- za sportske dvorane 151-300 m2 |
- 250,00 kuna za 60 minuta |
- za ostale sportske dvorane |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.) |
- 150,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna asfaltna igrališta |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za nogometna igrališta ostalih podloga |
- 60,00 kuna za 60 minuta |
- za trim kabinet |
1.1.3. sportskim klubovima navedenim u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2014. za provedbu 70 sati sportske poduke, prostor se daje besplatno.
Prioritet u korištenju sportskih dvorana i sportskih igrališta imaju školski sportski klubovi i sportski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba te ostali sportski klubovi uključeni u gradske sportske saveze.
1.2. ostalog prostora
- 60,00 kuna po školskom satu |
- za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu kao i umjetničke programe |
- 200,00 kuna po školskom satu |
- za informatičke učionice s opremom |
- do 500,00 kuna |
- mjesečno po automatu za prostor s priključcima za električnu energiju |
Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, sportskim klubovima i organizatorima programa dati u zakup školske sportske dvorane i ostale prostore škole po cijenama nižim od određenih, i to:
- sportskim udrugama koje provode programe za djecu polaznike škole i djecu iz bližega školskog okruženja besplatno ili uz minimalnu članarinu,
- za provođenje programa humanitarnog i terapijskog karaktera i programa suzbijanja neprihvatljivog ponašanja djece.
Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, građanima, sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza te organizatorima ostalih programa dati u zakup školske dvorane i ostale prostore škole po cijenama i višim od navedenih.
Ugovori o davanju u zakup mogu se sklopiti bez objavljivanja natječaja, ali uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport. Ugovori o davanju u zakup zaključuju se najduže na jednu godinu. Sa športskim klubovima za koje se sredstva za korištenje školskih dvorana osiguravaju u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba u 2014. sklapaju se ugovori o korištenju dvorana za proračunsku godinu, a programska sredstva se doznačuju u obliku dvanaestina.
2. Za ostali prostor i opremu koji nisu sadržani u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Narodne novine 125/11) te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/12) kojom se određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba te poslovnoga prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.
Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/12, 16/12, 6/13 i 10/13).
Na temelju članka 22. stavka 4. Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o usklađenosti teksta javnog natječaja s odredbama odluke od Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.
Dio školskih dvorišta, kojim se ne koristi za provođenje nastave, škole mogu davati u zakup za potrebe sporta i druge aktivnosti koje su u funkciji djece i mladih javnim natječajem, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport. Visina zakupnine iznosi 3 kn po m2. Zakupac može uložiti sredstva u uređenje dijela školskog dvorišta samo temeljem odluke školskog odbora, uz prethodnu suglasnost osnivača.
B/ Prodajom vlastitih proizvoda i usluga
C/ Davanjem usluga školskih radionica
D/ Obrazovanjem uz rad i iz rada
E/ Obavljanjem usluga autoškola u sastavu škole (Škola za cestovni promet)
F/ Iz školarina te
G/ Iz ostalih prihoda
Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiro-računu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih/domskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno odredbama statuta, i to:
- prihode od točke A/ do točke C/ srednje škole i učenički domovi mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji im nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2014. godinu te za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa,
- prihode navedene u točkama od D/ do G/, ustanove mogu koristiti za plaće djelatnika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene - gorivo, materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.
Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.
U svrhu poticanja dostupnosti školskih prostora udrugama preporuka je Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta da se u okviru slobodnih prostornih kapaciteta srednjoškolskih ustanova ostvari suradnja s udrugama koje izvode programe odobrene od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta te im se omogući njihovo korištenje.
Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i sport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.
Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u odgoju i srednjem obrazovanju Grada Zagreba.
KLASA: 400-06-13-01/54
URBROJ: 251-01-06-13-49
Zagreb, 19. prosinca 2013.
Predsjednik
Gradske skupštine
Darinko Kosor, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.