Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program javnih potreba u predškolskom odgoju i naobrazbi te skrbi o djeci predškolske dobi Grada Zagreba za 2011.
Pročišćeni tekst vrijedi od 21.12.2010.
Narodne novine
20/2010
)
Na temelju članka 49. Zakona o predškolskom odgoju i naobrazbi (Narodne novine 10/97 i 107/07) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09 i 10/10), Gradska skupština Grada Zagreba, na 20. sjednici, 20. prosinca 2010., donijela je
PROGRAM
javnih potreba u predškolskom odgoju i naobrazbi te skrbi o djeci predškolske dobi Grada Zagreba za 2011.
1. UVOD - OCJENA STANJA I CILJEVI
U skladu sa člankom 2. Zakona o predškolskom odgoju i naobrazbi (Narodne novine 10/97 i 107/07), Grad Zagreb ima pravo i obvezu odlučivati o potrebama i interesima građana na svom području za organiziranjem i ostvarivanjem programa predškolskog odgoja te radi zadovoljavanja tih potreba osnivati dječje vrtiće.
Programom javnih potreba u predškolskom odgoju i naobrazbi te skrbi o djeci predškolske dobi Grada Zagreba za 2011. (dalje u tekstu: Program javnih potreba) utvrđuju se oblik, opseg, kvaliteta i način zadovoljavanja javnih potreba u djelatnosti predškolskog odgoja i naobrazbe te skrbi o djeci predškolske dobi (dalje u tekstu: predškolski odgoj) prema potrebama i interesima stanovnika Grada Zagreba.
Posebno je važno istaknuti da su novim Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine 63/08 i 90/10) propisani rokovi za postupnu primjenu njegovih odredaba o broju djece u odgojno-obrazovnim skupinama i minimalnom broju zaposlenih te prostornim i tehničkim uvjetima, opremi i didaktičkim sredstvima i drugim pomagalima potrebnim za provedbu programa predškolskog odgoja (do kraja 2013.).
Prema Zakonu o predškolskom odgoju i naobrazbi, djelatnost predškolskog odgoja sastavni je dio sustava odgoja i naobrazbe, a financira se pretežito sredstvima proračuna lokalne i područne (regionalne) samouprave te sudjelovanjem roditelja u cijeni programa predškolskog odgoja u koje su uključena njihova djeca. Određeni programi javnih potreba (program predškole, posebni programi za djecu s teškoćama u razvoju, za nacionalne manjine i za darovitu djecu) sufinanciraju se i iz sredstava Državnog proračuna.
Programom javnih potreba, za koji se sredstva osiguravaju u Proračunu Grada Zagreba, obuhvaćeni su sljedeći programi:
1. redoviti programi njege, odgoja, naobrazbe, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece predškolske dobi (dalje u tekstu: redoviti programi), te posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi;
2. program predškole;
3. drugi programi važni za razvoj predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu.
1.1. Ocjena stanja
U Gradu Zagrebu programima predškolskog odgoja u pedagoškoj godini 2010./2011. obuhvaćeno je (redovitim programom i programom predškole u gradskim i privatnim predškolskim ustanovama) oko 70% ukupnog broja djece u dobi od navršene jedne godine do polaska u osnovnu školu, s tim da je gotovo 100% obuhvat djece u godini prije polaska u osnovnu školu.
Grad Zagreb osnivač je 60 dječjih vrtića - javnih predškolskih ustanova, koje su osnovni nositelji gradskog programa javnih potreba u predškolskom odgoju, a početkom pedagoške godine 2010./2011. rade na 204 lokacije i ostvaruju redoviti cjelodnevni program predškolskog odgoja za 31.877 djece u 1.344 odgojno-obrazovne skupine (8.771 dijete u 432 jaslične skupine i 23.106 djece u 912 vrtićnih skupina), program predškole za 798 djece (s mogućim povećanjem do kraja 2010.), te niz dodatnih sadržaja u sklopu posebnih cjelodnevnih, poludnevnih i kraćih programa sukladno interesima djece i financijskim mogućnostima roditelja. Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi uveo je mogućnost uključivanja djece od šest mjeseci u program jaslica, što se zasad provodi u 2 gradske predškolske ustanove gdje za to postoje uvjeti (3 skupine sa 22 djece). Radi ostvarivanja redovitog programa svakodnevno se prevozi još 5 starijih vrtićnih skupina sa 137 djece iz DV "Špansko" u prostor DV "Vrapče".
Mrežu gradskih predškolskih ustanova nadopunjuje 47 vjerskih i privatnih predškolskih ustanova (uključujući 2 privatne osnovne škole s programima predškolskog odgoja) koje početkom pedagoške godine 2010./2011. organiziraju redoviti cjelodnevni program predškolskog odgoja za 2.937 djece s prebivalištem na području Grada Zagreba.
Na cijelom području Grada Zagreba stalno rastu zahtjevi roditelja za upis djece u redovite cjelodnevne programe predškolskog odgoja, posebno u jaslice, što je rezultat kako kvalitete programa tako i cijene programa za roditelje koja je najniža u Republici Hrvatskoj.
Postojeća mreža gradskih predškolskih ustanova ne zadovoljava potrebe, posebno na području gradskih četvrti Sesvete, Stenjevec, Podsused-Vrapče te dijela Črnomerca, Dubrave - Gornje i Donje, Maksimira, Podsljemena, Trešnjevke - sjever i jug, Novog Zagreba - istok i zapad te Brezovice. U odnosu na početak protekle pedagoške godine, povećan je kapacitet gradskih predškolskih ustanova za 34 nove skupine: izgradnjom novoga područnog objekta DV "En ten tini" u naselju Sopnica-Jelkovec, izgradnjom novoga montažnoga predškolskog objekta DV "Botinec" u Maloj Mlaki (Gradska četvrt Novi Zagreb - zapad), rekonstrukcijom društvenog doma Bijenik 164 za potrebe DV "Šumska jagoda", izgradnjom novoga predškolskog objekta DV "Šegrt Hlapić" u naselju Iver - Sesvetski Kraljevec, dogradnjom područnog objekta Peruanska 1 DV "Gajnice" (Gradska četvrt Podsused-Vrapče), zakupom prostora bivšega vjerskoga dječjeg vrtića u Bukovačkoj cesti 316a za potrebe DV "Bukovac", te preuređenjem dijela prostora u postojećim DV "Krijesnice", DV "Vjeverica", DV "Bukovac", DV "Siget", DV "Jarun" i DV "Sunce". U suradnji s gradskim četvrtima uređen je niz dječjih igrališta, postavljene ograde i rasvjeta te proveden niz akcija za poboljšanje uvjeta rada gradskih predškolskih ustanova.
Od 204 objekta gradskih predškolskih ustanova, većina su namjenski građeni objekti prosječne starosti preko 30 godina, a oko 25% su stambeni i poslovni prostori prenamijenjeni za smještaj djece. Prenamijenjeni prostori u većini slučajeva nemaju odgovarajuću dvoranu za tjelesne aktivnosti, igralište ili neki drugi prostor za dnevni boravak djece na zraku (što je problem i većini privatnih i vjerskih predškolskih ustanova). S obzirom na starost i stanje objekata, neophodno je kontinuirano osiguravanje znatnih sredstava za investicijsko održavanje i zamjenu dotrajale opreme (dječji namještaj, strojevi i aparati u kuhinjama i praonicama te vozila za prijevoz hrane od središnje kuhinje do područnih objekata).
U gradskim predškolskim ustanovama zaposleno je 5.034 djelatnika (od toga 341 na zamjeni). Radi unapređivanja uvjeta rada i kvalitete programa, sve ustanove imaju tim stručnih suradnika - pedagoga, psihologa i defektologa te višu medicinsku sestru, a prema potrebi je uveden treći odgojitelj u pojedine skupine gdje su integrirana djeca s posebnim potrebama. Također je, u sklopu gradskog programa prijma pripravnika, predškolskim ustanovama odobren prijam na stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa (volonteri) 80 odgojitelja i 10 stručnih suradnika radi ostvarivanja obveznoga jednogodišnjega pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita. Sredstva za plaće i naknade troškova djelatnika osigurava Grad Zagreb u skladu s Kolektivnim ugovorom za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 12/10), s tim da je od 1. siječnja 2010. osnovica za obračun plaća povećana sa 3.569,90 kn na 3.620,00 kn, te su razmjerno povećana materijalna prava djelatnika. Novi Kolektivni ugovor za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba sklopljen je 1. srpnja 2010. a zadržao je istu razinu prava djelatnika, osim što je, iznimno za 2010., ugovoren smanjeni iznos regresa (2.000,00 kn neto) i božićnice (500,00 kn neto).
Iz Proračuna Grada Zagreba osigurava se 87,67% sredstava za ostvarenje cjelokupnog programa javnih potreba, 11,78% osigurava se iz uplata roditelja djece - korisnika usluga te 0,55% iz Državnog proračuna.
Za djecu jaslične dobi (do navršene 3 godine) roditelji sudjeluju u cijeni redovitoga cjelodnevnog programa u gradskim predškolskim ustanovama s najvišim iznosom od 200,00 kn mjesečno. Roditelji djece starije od 3 godine plaćaju najviše 400,00 kn mjesečno. Navedene iznose smanjuju i propisane olakšice za samohrane roditelje, roditelje s dvoje ili više djece koja su smještena u jaslice ili vrtić, invalide Domovinskog rata i obitelji koje su u sustavu socijalne skrbi.
Program predškole je besplatan za svu djecu u godini prije polaska u osnovnu školu.
Za posebne cjelodnevne, poludnevne i kraće programe, odgojno-zdravstvene i druge programe kojima se obogaćuje redoviti program dodatna uplata roditelja iznosi najviše 500,00 kn mjesečno. Za petodnevni program "Djeca u prirodi" dodatna uplata roditelja iznosi najviše 100,00 kn, uz odgovarajuću primjenu olakšica jednakih kao za redoviti program.
Tijekom 2010. nastavljeni su projekti primjene novih normativa za prehranu djece, prilagodbe radnog vremena i širenja ponude programa gradskih predškolskih ustanova prilagođenih potrebama predškolske djece i obitelji, te jačanja suradnje ustanova s vijećima gradskih četvrti.
1.2. Ciljevi koji se žele ostvariti
Opći ciljevi usklađeni su s obvezama postupne provedbe odredaba novoga Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe te odredaba Zagrebačke strategije za djecu od 2008. do 2012. godine (Službeni glasnik Grada Zagreba 9/08):
- Održati dostignuti standard djelatnosti predškolskog odgoja glede prava djece i djelatnika u gradskim predškolskim ustanovama kao temeljnim nositeljima provedbe gradskog programa javnih potreba.
- Stvarati uvjete za kvalitetno zadovoljavanje razvojnih potreba djece zapošljavanjem novih stručnih djelatnika, uz stalno stručno usavršavanje odgojitelja i stručnih suradnika.
- Humanizirati okruženje u kojem se djeca igraju, istražuju i uče.
- Poticati partnerstvo s roditeljima i otvorenost predškolske ustanove prema društvenoj sredini, stvarati pozitivno ozračje za cjelovit razvoj svakog djeteta i svih njegovih potencijala.
- Poticati stručno usavršavanje odgojitelja ovisno o njihovim interesima, da bi se obogatio redoviti cjelodnevni programi i širila ponuda novim posebnim programima.
- Osigurati svakom djetetu jednu godinu prije polaska u školu uključivanje u program predškole, a u redoviti cjelodnevni program prioritetno uključivati djecu zaposlenih roditelja i djecu iz obitelji težega socijalnog statusa, pri čemu radno vrijeme ustanova treba što više prilagoditi potrebama obitelji.
- Ovisno o iskazanom interesu roditelja stvarati uvjete za širenje programa za djecu od 6 mjeseci do 1 godine, za djecu s teškoćama u razvoju i darovitu djecu, te provoditi druge posebne programe ovisno o interesu i potrebama djece te prostornim i kadrovskim uvjetima.
- Ustrojiti sustav ranog otkrivanja i potpore za darovitu djecu predškolske dobi.
- Stvarati uvjete za veći obuhvat djece poticanjem izgradnje objekata, ponajprije u novim stambenim naseljima i područjima s kojih se već dugi niz godina djeca svakodnevno organizirano prevoze, adaptiranjem adekvatnih poslovnih i stambenih prostora te poticanjem osnivanja novih privatnih predškolskih ustanova, pri čemu treba osigurati da svi novi prostori budu građeni po mjeri djeteta.
- U cilju zaštite standarda roditelja i provedbe pronatalitetne politike nastaviti s preispitivanjem cijena redovitog programa predškolskog odgoja i cjelokupni postojeći sustav olakšica, te osigurati više besplatnih programa za djecu koja nisu uključena u redoviti program u predškolskim ustanovama.
- Sklapanjem sporazuma sa susjednim gradovima i općinama osigurati međusobnu suradnju i sufinanciranje programa predškolskog odgoja djece izvan prebivališta.
- Osigurati sredstva za plaće i naknade djelatnicima gradskih predškolskih ustanova temeljem svih odredaba Kolektivnog ugovora te nastaviti suradnju sa sindikatima zaposlenih u gradskim predškolskim ustanovama u vezi s ostvarivanjem prava djelatnika.
- U okviru raspoloživih sredstava za djelatnost utvrditi kriterije za financiranje djelatnosti sukladno specifičnim uvjetima rada svake predškolske ustanove i zatečenom stanju objekata i opreme, te osiguravati dostatna sredstva za svakodnevnu kvalitetnu prehranu djece prema novim normativima.
- Provoditi mjere za unapređivanje kvalitete upravljanja predškolskim ustanovama radi optimalnog korištenja postojećih resursa i daljnjeg razvoja djelatnosti.
- Podržavati programe drugih ustanova i udruga koje provode programe za nacionalne manjine, predškolsku djecu iz socijalno depriviranih obitelji, djecu s teškoćama u razvoju i druge programe za predškolsku djecu verificirane od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
2. PROGRAM JAVNIH POTREBA ZA 2011. - OBLICI, OPSEG I NOSITELJI DJELATNOSTI
2.1. Gradske predškolske ustanove
Tijekom 2011. planira se preispitivanje mreže koja je sada sastavljena od 60 gradskih predškolskih ustanova da bi se uskladila veličina ustanova s Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe, ovisno o raspoloživim proračunskim sredstvima.
U gradskim predškolskim ustanovama planira se ostvarivanje sljedećih programa:
- Redoviti cjelodnevni (10-satni) program u petodnevnome radnom tjednu temeljni je program svih gradskih predškolskih ustanova jer odgovara potrebama zaposlenih roditelja koji su većina korisnika usluga, a planira se obuhvat 33.500 djece od kojih 9.000 jaslične i 24.500 vrtićne dobi.
Zbog nedostatnog kapaciteta gradskih predškolskih ustanova u naseljima Špansko i Malešnica, iz DV ''Špansko'' svakodnevno je organiziran prijevoz 5 odgojno-obrazovnih skupina sa 137 djece u slobodne prostore DV ''Vrapče''. Stoga se tijekom 2011./2012. planira prestanak prijevoza završetkom planiranih novih predškolskih objekata na tim područjima.
U 2011. planira se povećati smještajni kapacitet gradskih predškolskih ustanova gradnjom novih objekata i adaptacijom adekvatnih prostora za ukupno 70 skupina.
Pored redovitoga 10-satnog programa planira se i proširenje opsega redovitog poludnevnog programa (sada u DV "Siget") i smjenskog programa (sada u DV "Bajka"), ovisno o potrebama i interesu roditelja za te programe.
- Program predškole u trajanju od 250 sati planira se za 1.000 djece koja u 2011. godini polaze u osnovnu školu a ne koriste redoviti program predškolskog odgoja. Najveći je interes za taj program na rubnim gradskim područjima gdje manje djece pohađa redoviti program, a u DV "Hrvatski Leskovac" i nadalje će biti organiziran poseban prijevoz radi uključivanja što većeg broja djece s područja Novog Zagreba i Brezovice u program predškole.
- Posebni programi za djecu s teškoćama u razvoju planiraju se u 6 odgojno-obrazovnih skupina sa 38 djece, a integracija u redovite skupine provodit će se u svim predškolskim ustanovama gdje za to postoje uvjeti za oko 2.000 djece s posebnim potrebama (najviše djece s poremećajima glasovno-govorno-jezične komunikacije, a 238 djece s utvrđenom tjelesnom invalidnošću, poremećajima u spoznajnom razvoju, oštećenjima vida i sluha). Nastavit će se suradnja s posebnim ustanovama radi daljnje uspješne integracije djece s teškoćama u razvoju u odgovarajuće programe gradskih predškolskih ustanova.
- Program za djecu od 6 mjeseci do 1 godine planira se u 3 odgojno-obrazovne skupine sa 22 djece.
- Programi za nacionalne manjine - uz proširenje dvojezičnoga hrvatsko-mađarskog programa, te uvođenje dvojezičnoga hrvatsko-češkog programa, planira se proširenje programa za romsku djecu predškolske dobi.
- Posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi (Montessori i Waldorfski program, programi za potencijalno darovitu djecu te drugi programi s dodatnim sadržajima ranog učenja stranih jezika, športskim, glazbenim, plesnim, folklornim, dramskim, ekološkim, vjerskim i drugim sadržajima prilagođenim specifičnim interesima djece) planiraju se za 7.000 djece.
- Zdravstveno-rekreativni programi (klizanje, koturanje, tenis i plivanje) planiraju se za starije vrtićne skupine sukladno kapacitetima gradskih športskih objekata.
- Program "Djeca u prirodi" zadovoljava raznolike potrebe i interese djece, unapređuje zdravlje boravkom i kretanjem u prirodi, osamostaljuje djecu, jača njihove emocionalne i socijalne kompetencije te razvija osjetljivost djece za održivi razvoj. U sklopu programa organizirat će se petodnevni boravak (ponedjeljak - petak) djece najstarijih vrtićnih odgojnih skupina u Gradu mladih u Granešini, u pratnji matičnih odgojitelja. Nositelji programa su Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, DV Ivane Brlić-Mažuranić i Zagrebački holding d.o.o. - Podružnica "Vladimir Nazor", a uvjeti provedbe programa utvrđeni su Zaključkom o provedbi programa "Djeca u prirodi" (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/08 i 7/08) i ovim programom. Tijekom 2011. planira se obuhvat 150 djece tjedno, odnosno ukupno oko 6.000 djece.
- Projekt ranog otkrivanja darovite djece i potpore njihova razvoja ostvarivat će se u sklopu Stručno-razvojnog centra za darovitu djecu pri DV "Trešnjevka" te osnivanjem Dijagnostičko-edukacijskog centra za darovitu djecu Grada Zagreba.
- Drugi programi i projekti koje provode gradske predškolske ustanove samostalno ili u suradnji s drugim ustanovama, udrugama i širom zajednicom:
- prilagodba radnog vremena gradskih predškolskih ustanova i širenje ponude programa prilagođenih potrebama djece i obitelji,
- praćenje primjene novog standarda za prehranu djece u suradnji s Udrugom medicinskih sestara u dječjim vrtićima,
- projekt "Vrtić u bolnici", u okviru kojeg su započele s radom 1 odgojna skupina u KBC Rebro i 2 odgojne skupine u Dječjoj bolnici Zagreb, a planira se otvaranje novih skupina prema dogovoru s drugim bolnicama,
- projekt "Darujmo djeci kazalište" koji se ostvaruje u suradnji s Kazalištem lutaka,
- projekt "Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj",
- uključivanje predškolske djece u program besplatnog ljetovanja u sklopu programa socijalne politike Grada Zagreba, koji će obuhvatiti 600 djece,
- projekt stručnog usavršavanja djelatnika dječjih vrtića, s posebnim naglaskom na primjenu programa mjera sigurnosti i protokola o postupanju u rizičnim situacijama,
- projekt "Vrtić u zajednici, zajednica u vrtiću" sa svrhom povezivanja predškolskih ustanova s neposrednim okruženjem, posebno u provedbi zajedničkih akcija s vijećima gradskih četvrti,
- projekt čuvanja i unapređivanja zdravlja zubi predškolske djece,
- projekt potpore boljem roditeljstvu u suradnji s UNICEF-om.
Plan upisa djece za pedagošku godinu 2011./2012. donose upravna vijeća predškolskih ustanova, uz odobrenje Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport.
Roditelji u terminu koji određuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport podnose zahtjev za upis djece, u pravilu, najbližoj predškolskoj ustanovi prema mjestu stanovanja, a ugovor o ostvarivanju programa sklapa se, u pravilu, za razdoblje od 1. rujna do polaska djeteta u osnovnu školu (za djecu s posebnim potrebama prvo se sklapa ugovor o tromjesečnoj pedagoškoj opservaciji).
Prioritet prigodom upisa u redoviti program mora se osigurati djeci roditelja žrtava i invalida Domovinskog rata, djeci iz obitelji s troje ili više djece, djeci zaposlenih roditelja, djeci samohranih roditelja, djeci u udomiteljskim obiteljima, bez roditelja ili odgovarajuće roditeljske skrbi, djeci s teškoćama u razvoju ako postoje uvjeti za njihovu integraciju u redovite programe, djeci u godini prije polaska u osnovnu školu i djeci roditelja koji primaju doplatak za djecu, te djeci koja žive u težim socijalnim i zdravstvenim prilikama.
Za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba koja stanuju na rubnim gradskim područjima bez odgovarajuće prometne veze s gradskim predškolskim ustanovama ili koja zbog opravdanih razloga borave izvan Grada Zagreba, postoji mogućnost ostvarivanja redovitog programa predškolskog odgoja u predškolskim ustanovama kojima je osnivač Grad Velika Gorica ili Zaprešić (sukladno sklopljenim sporazumima s tim gradovima) odnosno drugi gradovi i općine (prema posebnom odobrenju Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport).
U pedagoškoj godini 2010./2011. već se provode odredbe novoga Državnoga pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe glede definiranja programa predškolskog odgoja, normativa za broj zaposlenih odgojitelja, stručnih suradnika i viših medicinskih sestara, propisanog broja sati neposrednog rada tih djelatnika s djecom te praćenja kvalitete rada predškolskih ustanova.
Do stupanja na snagu odgovarajućih odredbi Državnoga pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe, obveza je gradskih predškolskih ustanova da u organizaciji rada primjenjuju propisane gradske standarde i normative (Program racionalizacije u predškolskim ustanovama Grada Zagreba od 1993.) za broj djece prema dobnim skupinama te za strukturu i broj ostalih djelatnika za ostvarivanje programa.
Za planirani opseg programa u gradskim predškolskim ustanovama za 2011. utvrđena je, prema normativu, potreba za 5.310 djelatnika, uz potrebne korekcije tijekom godine zbog obavljanja povremenih programa, zamjena za nenazočne djelatnike, ostvarivanja prava invalida sukladno gradskoj strategiji za invalide, povećanja broja djelatnika sa stečenim zvanjima mentora i savjetnika te u slučaju daljnjeg proširivanja opsega djelatnosti. Tijekom 2011. nastavit će se gradski program prijama 80 odgojitelja i 10 stručnih suradnika na stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa (volonteri) radi ostvarivanja obveznoga jednogodišnjega pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita.
U osiguravanju uvjeta za rad djelatnika primjenjuju se odredbe Kolektivnog ugovora za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba, što su ga sklopili Grad Zagreb i sindikati zaposlenih u gradskim predškolskim ustanovama.
Radno vrijeme gradskih predškolskih ustanova, u pravilu, traje od 7 do 17 sati, ali se prilagođava utvrđenim potrebama roditelja organiziranjem programa od 5 do 20 sati.
U smjenskom programu rad se organizira izmjenično, jedan tjedan od 7 do 17 sati, a drugi tjedan od 11 do 21 sat.
Rad subotom organizira se na temelju prethodne prijave najmanje petoro djece na lokacijama na kojima su najmanji troškovi boravka djece, uz međusobni dogovor predškolskih ustanova na svakom gradskom području.
Prema potrebama obitelji mogu se organizirati poslijepodnevni, višednevni i vikend programi.
Sukladno pedagoškim normama, tijekom ljeta i u drugim prigodama kad je smanjen broj nazočne djece, predškolske ustanove organiziraju rad na smanjenom broju lokacija.
2.2. Privatne predškolske ustanove
U Program javnih potreba i nadalje se uključuje sufinanciranje programa predškolskih ustanova u vlasništvu vjerskih zajednica te drugih pravnih i fizičkih osoba prema zatečenom opsegu djelatnosti u pedagoškoj godini 2010./2011.
Ovisno o potrebama za smještajem predškolske djece i financijskim mogućnostima Grada Zagreba, u sufinanciranje iz Proračuna Grada Zagreba mogu se uključiti druge vjerske i privatne predškolske ustanove prema posebnoj odluci gradonačelnika Grada Zagreba.
Tijekom 2011. očekuje se proširenje djelatnosti postojećih i osnivanje novih privatnih predškolskih ustanova, a planira se obuhvatiti redovitim 10-satnim programom predškolskog odgoja ukupno 3.300 djece u 165 odgojno-obrazovnih skupina.
2.3. Drugi programi važni za razvoj predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu
U Program javnih potreba uključuje se sufinanciranje verificiranih programa pojedinih ustanova i udruga koje rade s djecom predškolske dobi s prebivalištem na području Grada Zagreba:
1. ustanove kojima je osnivač Grad Zagreb: Poliklinika SUVAG - Centar za predškolski odgoj i obrazovanje, Centar za odgoj i obrazovanje Goljak i Centar za autizam - koje provode programe predškolskog odgoja djece s teškoćama u razvoju;
2. druge ustanove i udruge s programima za predškolsku djecu što ih je verificiralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, a u okviru osiguranih sredstava iz Proračuna Grada Zagreba, prioritet će imati:
- programi za djecu predškolske dobi s teškoćama u razvoju;
- programi za djecu pripadnike manjina, a posebno za romsku djecu predškolske dobi;
- programi za djecu predškolske dobi iz socijalno depriviranih obitelji;
- programi za predškolsku djecu usmjereni na jačanje razvojnih potencijala djece, edukaciju i stvaranje poticajnih uvjeta u obiteljskom okruženju.
Manifestacija Dani dječjih vrtića Grada Zagreba planira se i u 2011., radi prezentacije dostignuća gradskih predškolskih ustanova i drugih nositelja programa predškolskog odgoja te definiranja učinkovitih načina ostvarivanja strategije razvoja djelatnosti.
3. FINANCIRANJE DJELATNOSTI
Za financiranje djelatnosti predškolskog odgoja planira se ukupno 833.785.000,00 kn, i to iz sljedećih izvora:
- iz sredstava Proračuna Grada Zagreba u iznosu od 659.285.000,00 kn,
- sudjelovanjem roditelja u cijeni programa kojima su obuhvaćena njihova djeca u iznosu od 170.000.000,00 kn, što se uplaćuje u Proračun Grada Zagreba,
- iz Državnog proračuna u iznosu od 4.500.000,00 kn za programe predškole, programe za djecu s teškoćama u razvoju, darovitu djecu, programe za djecu pripadnika etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina i druge programe državnog značenja, a u skladu s propisanim mjerilima za sufinanciranje tih programa sredstvima Državnog proračuna.
3.1. Kriteriji za financiranje djelatnosti iz sredstava proračuna Grada Zagreba
3.1.1. Gradske predškolske ustanove
Uz značajna ulaganja Grada Zagreba u gradnju i investicijsko održavanje objekata te zamjenu dotrajale opreme, još uvijek nisu ujednačeni uvjeti ostvarivanja programa i poslovanja u svim gradskim predškolskim ustanovama (a posebno je otežan rad u starim i nenamjenski građenim objektima). Stoga je sustav financiranja gradskih predškolskih ustanova prilagođen različitim uvjetima rada ustanova (vrsta i starost objekata i opreme, struktura djelatnika, socijalna struktura korisnika programa i dr.), da bi se osigurala podjednaka kvaliteta programa predškolskog odgoja svakom djetetu u postojećem okruženju.
Iz Proračuna Grada Zagreba gradskim predškolskim ustanovama se osiguravaju sredstva u visini ekonomske cijene odobrenih redovitih programa, posebnih programa za djecu s teškoćama u razvoju i programa predškole, s tim da se sudjelovanje roditelja u cijeni tih programa uplaćuje u Proračun Grada Zagreba.
Gradske predškolske ustanove mogu, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, ostvarivati vlastite prihode:
- od dodatnih uplata roditelja djece za odobrene posebne cjelodnevne, poludnevne i kraće programe te druge dodatne programe ustanove,
- od naknade za iznajmljivanje prostora i opreme ustanove drugim organizatorima kvalitetnih programa za djecu, te iznimno od naknade za iznajmljivanje prostora i opreme za druge namjene, odnosno naknada za pružanje drugih usluga - pod uvjetom da to ne ometa normalno odvijanje djelatnosti ustanove.
Navedeni prihodi zadržavaju se na žiro-računu gradskih predškolskih ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom upravnih vijeća ustanova, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, i to:
- prihodi od dodatnih uplata roditelja djece za dodatne programe - za namjene utvrđene pod točkom 3.2.4. ovog programa javnih potreba,
- prihodi od naknada za iznajmljivanje prostora i opreme te pružanje drugih usluga - za pokrivanje nastalih troškova te za poboljšavanje uvjeta rada ustanova.
Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport tromjesečno izvješće o ostvarenim vlastitim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.
Sredstva iz Proračuna Grada Zagreba osiguravaju se gradskim predškolskim ustanovama prema jedinstvenim kriterijima, o provedbi kojih se brine Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport:
a) Rashodi za zaposlene (skupina 31 Računskog plana proračuna)
Sredstva za plaće i materijalna prava djelatnika u planiranom iznosu od 607.550.000,00 kn osiguravaju se ustanovama u skladu s Kolektivnim ugovorom za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba, i to za strukturu i broj djelatnika koji odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport sukladno gradskim normativima.
b) Materijalni i financijski rashodi (skupine 32 i 34)
Sredstva za materijalne i financijske rashode poslovanja u planiranom iznosu od 175.060.000,00 kn osiguravaju se ustanovama preko akontacije koja se obračunava prema kriteriju opsega djelatnosti ili prema kriteriju stvarnih troškova za pojedine namjene, s tim da su ustanove dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport dostavljati mjesečna izvješća o stvarnim troškovima po namjenama, na temelju kojih će se pratiti i prema potrebi usklađivati visina akontacije.
b.1) Sredstva za nabavu živežnih namirnica za prehranu djece, planirana u iznosu od 65.400.000,00 kn, osiguravaju se, u skladu s propisanim normativima, u iznosu od 273,00 kn mjesečno (13,00 kn dnevno) po nazočnom djetetu u redovitom programu. Od toga će se iznos od 35.970.000,00 kn isplaćivati akontacijama ustanovama (u iznosu od 7 kuna dnevno za planirani broj nazočne djece u mjesecu a najviše do 75% ukupno upisane djece u redovitom programu). Iznos od 29.340.000,00 kn (prosječno 6 kn dnevno po nazočnom djetetu) isplaćivat će se na temelju ispostavljenih računa dobavljača živežnih namirnica s kojima će se sklopiti ugovori nakon provedenog postupka objedinjene nabave na razini Grada Zagreba.
Ustanove su dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport dostavljati:
- podatke o planiranom broju nazočne djece za mjesece u kojima se očekuje smanjena nazočnost djece zbog školskih praznika, godišnjih odmora roditelja i blagdana,
- mjesečna izvješća o ostvarenoj nazočnosti djece i o plaćenim računima iz sredstava akontacije, na temelju kojih će se obračunavati troškovi prehrane za prethodni mjesec,
- račune dobavljača s kojima su sklopljeni ugovori za objedinjenu nabavu s potvrdom o obavljanju isporuke u skladu s priloženom specifikacijom.
b.2) Sredstva za opće materijalne i financijske rashode poslovanja prema kriteriju opsega djelatnosti, planirana u iznosu od 33.045.000,00 kn osiguravaju se preko mjesečne, odnosno godišnje akontacije ustanovama:
- u iznosu od 75,00 kuna mjesečno po upisanom djetetu u redovitom programu,
- u iznosu od 135,00 kuna mjesečno po odgojno-obrazovnoj skupini redovitog programa,
- u iznosu do 3.000,00 kuna godišnje po odgojno-obrazovnoj skupini programa predškole,
- u iznosu odobrenom pojedinim predškolskim ustanovama odlukama Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa za troškove programa iz članka 50. Zakona o predškolskom odgoju i naobrazbi.
Sredstva akontacije koriste se za sljedeće namjene: potrošni materijal za rad s djecom, igračke i didaktiku, uredski i drugi potrošni materijal, propisanu pedagošku i zdravstvenu dokumentaciju, troškove dostavnog vozila (registracija, servis, osiguranje, redovno održavanje i gorivo), troškove vode i slivne vodne naknade, odvoza smeća, usluge ovlaštenih dimnjačara i druge komunalne usluge, obvezne zdravstvene preglede djelatnika, usluge zdravstvenog nadzora nad prehranom, usluge dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije, materijal za čišćenje, materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje objekata i opreme, sredstva za zaštitu na radu, revizije procjena opasnosti prema Zakonu o zaštiti na radu, usluge stručnjaka za zaštitu na radu, rad liječnika specijalista medicine rada u odborima za zaštitu na radu, osposobljavanje zaposlenika za siguran rad, zaštitu od požara i prvu pomoć, troškove komunikacija i informiranja, troškove stručne literature, stručnih ispita i stručnog usavršavanja, financijske i intelektualne usluge, računalne usluge, bankarske usluge i usluge platnog prometa, dnevnice i druge rashode na službenom putu, nabavu radne odjeće i obuće, posteljine, tepiha, zavjesa, posuđa, te druge troškove nužne za ostvarivanje programa ustanove.
Ustanove su dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport dostavljati mjesečna izvješća o stvarnim troškovima po namjenama, na temelju kojih će se pratiti i prema potrebi usklađivati visina akontacije.
b.3) Sredstva za usluge redovitog servisiranja i ispitivanja instalacija, strojeva i uređaja prema Zakonu o zaštiti na radu i Zakonu o zaštiti od požara i otklanjanje nedostataka utvrđenih od nadležnih inspekcija i ovlaštenih pravnih osoba, održavanje protuprovalnih sustava te za usluge u slučaju manjih hitnih intervencija i tekućih popravaka objekata i opreme, u ukupnom planiranom iznosu od 5.000.000,00 kn osiguravaju se ustanovama preko akontacije u iznosu od 300,00 kuna mjesečno po odgojno-obrazovnoj skupini redovitog programa.
Ustanove su dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport dostavljati mjesečna izvješća o stvarnim troškovima po namjenama, na temelju kojih će se pratiti i prema potrebi usklađivati visina akontacije.
b.4) Sredstva za dio materijalnih rashoda u ukupno planiranom iznosu od 56.115.000,00 kn osiguravaju se ustanovama preko akontacije ili refundacijom prema stvarnim troškovima za sljedeće namjene:
- troškovi energenata - električna energija, toplana, plin, loživo ulje, ugljen i drva (prema ispostavljenim računima dobavljača),
- osiguranje objekata i opreme, te osiguranje od odgovornosti (prema ugovorima koje je sklopio Grad Zagreb u ime i za račun ustanova),
- otklanjanje šteta na osiguranim objektima i opremi (na temelju ugovora koje sklapa Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, odnosno ustanove uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda),
- naknade šteta djelatnicima i korisnicima usluga koje nisu pokrivene ugovorima o osiguranju (na temelju pravomoćne sudske presude ili nagodbe),
- organizirani prijevoz djece (na temelju ugovora koje sklapa Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, odnosno ustanove uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda),
- troškovi iznajmljivanja prostora za rad ustanova (na temelju ugovora koje sklapa Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, odnosno ustanove uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda),
- prijevoz djelatnika na posao i s posla (prema važećem Kolektivnom ugovoru za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba),
- naknade članovima upravnih vijeća ustanova (prema zaključku Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenim podacima o nazočnosti sjednicama),
- sufinanciranje obilježavanja obljetnica ustanova (na temelju dokumentiranih zahtjeva ustanova, i to 5.000,00 kn za 5, 10, 15, 20 i 25 godina djelovanja ustanove, 10.000,00 kn za 30 i svakih daljnjih 5 godina djelovanja ustanove).
b.5) Sredstva za investicijsko održavanje objekata i opreme u planiranom iznosu od 13.000.000,00 kn koristit će se prema godišnjem programu prioriteta što ga donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na temelju praćenja stanja i ocjene zahtjeva predškolskih ustanova, a u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i gradskim odlukama o objedinjenoj nabavi. S obzirom na starost i stanje dijela postojećih objekata i opreme ustanova, prioritetni su radovi održavanja instalacija i postrojenja u kotlovnicama, kuhinjama i praonicama, održavanja sanitarija, popravak krovova, vrata, prozora, ograda igrališta te ugradnja protuprovalnih sustava.
Nepredviđene radove na održavanju objekata i opreme - hitne intervencije, koje nisu obuhvaćene u točkama b.2) i b.3), odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport tijekom godine na temelju ocjene hitnosti pojedinačnih zahtjeva ustanova.
b.6) Sredstva za nabavu didaktike i sitnog inventara
Ukupno je za ove namjene planirano 2.500.000,00 kn.
Za nabavu didaktike i sitnog inventara za početak rada novih odgojno-obrazovnih skupina osigurat će se ustanovama iz sredstava Proračuna Grada Zagreba najviše 10.000,00 kn po odgojnoj skupini.
Za postojeće odgojno-obrazovne skupine osigurat će se godišnje po skupini za dopunu i zamjenu didaktike i sitnog inventara do 3.000,00 kn.
Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju praćenja i analize stvarnih troškova ustanova, predložit će prema potrebi izmjene kriterija za financiranje materijalnih i financijskih rashoda ustanova te osiguranje dodatnih sredstava iz Proračuna Grada Zagreba.
c) Rashodi za nabavu opreme, namještaja, strojeva, računala i vozila
(skupina 42)
Planirana sredstva u ukupnom iznosu od 8.075.000,00 kn koristit će se prema godišnjem programu prioriteta nabave opreme što ga donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport nakon ocjene zahtjeva predškolskih ustanova, a u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i gradskim odlukama o objedinjenoj nabavi. Prioritet je opremanje novih izgrađenih i adaptiranih predškolskih objekata, postupno obnavljanje namještaja u sobama za boravak djece i nabava zamjenskih strojeva u kuhinjama i praonicama te nabava opreme za dječja igrališta.
Program informatizacije predškolskih ustanova obuhvaća nabavu i ugradnju instalacijske, računalne, prateće i komunikacijske opreme radi provedbe informatizacije upravnih i stručnih poslova, rada stručnih timova i odgojitelja te programa za djecu starijih odgojnih skupina.
U okviru planiranih sredstava od 285.000,00 kn za program postupne obnove postojećih vozila predškolskih ustanova, starijih od 10 godina, prioritet imaju predškolske ustanove s više područnih objekata koje moraju imati posebna vozila za dostavu hrane iz središnjih kuhinja, sukladno sanitarno-higijenskim propisima.
Kapitalna ulaganja u objekte predškolskih ustanova
Program gradnje i rekonstrukcije objekata gradskih predškolskih ustanova te investicijskog održavanja većeg opsega u razdoblju od 2011. do 2013., predložen od Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, u suradnji s gradskim četvrtima, utvrdit će Gradska skupština Grada Zagreba, a zasniva se na sljedećim prioritetima:
1. izgradnja novih predškolskih objekata većeg kapaciteta:
a) na područjima s listama čekanja za upis u predškolske ustanove, a posebno na područjima s kojih se organizira prijevoz djece (Špansko, Malešnica),
b) u postojećim naseljima bez namjenskih predškolskih objekata (Vrbani, Brezovica, Kajzerica, Borovje, Sesvetski Kraljevec),
c) u planiranim novim naseljima, istodobno s izgradnjom stambenih objekata;
2. izgradnja montažnih objekata kapaciteta 3 - 4 odgojno-obrazovne skupine prema planovima gradskih četvrti;
3. izgradnja zamjenskih predškolskih objekata:
a) za dotrajale montažne objekte (DV ''Zvončić'' - Voltino, DV ''Jabuka'' - Retkovec),
b) za adaptirane prostore u iznajmljenim objektima,
c) za nacionalizirane objekte u povratu;
4. zajednička investicija s Gradom Velikom Goricom u izgradnju novoga predškolskog objekta u Velikoj Mlaki.
Potrebno je ubrzati dinamiku gradnje predškolskih objekata, s obzirom na obveze provedbe odredbi Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe (Narodne novine 63/08 i 90/10) glede smanjenja broja djece u odgojno-obrazovnim skupinama dječjih vrtića kao i sve veći broj zahtjeva za upis djece jaslične dobi.
Tijekom 2011. planira se povećanje kapaciteta gradskih dječjih vrtića:
- izgradnjom namjenskoga predškolskog objekta Vrbani III. (12 skupina),
- uređenjem prostora područnog objekta DV "Medveščak", Vojnovićeva 19 (1 skupina),
- uređenjem prostora područnog objekta DV "Maksimir", Aleja A. Augustinčića 2 (1 skupina),
- uređenjem novoga područnog objekta DV "Tratinčica" u Buzinu (2 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu za DV "Zapruđe" u Središću (6 skupina),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu za DV "Travno" u Velikom Polju (5 skupina),
- izgradnjom novoga područnog objekta za DV "Hrvatski Leskovac" u Lučkome (3 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu za DV "Hrvatski Leskovac" u Brezovici (6 skupina),
- izgradnjom novoga područnog objekta za DV "Botinec" u Hrašću (3 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta za DV Grigora Viteza u Vrbanima, Rujanska 4 (3 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta za DV "Jarun", Hrgovići 63 (3 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu, odnosno kupnjom za DV "Šumska jagoda", Dunjevac (4 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta za DV "Petar Pan", Domobranska - Kuniščak (2 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta za DV "Kolibri" u Novoselcu (2 skupine),
- izgradnjom novoga montažnoga područnog objekta za DV "Kolibri" u Čučerju (4 skupine),
- dogradnjom zgrade sjedišta DV "Radost", Ljubijska 79a (3 skupine i dvorana),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu za DV "Jabuka" u Resniku (2 skupine),
- izgradnjom novoga montažnoga područnog objekta za DV "Špansko", Hrnetićka (4 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu za DV "Špansko", Pavlenski put (6 skupina),
- uređenjem novoga područnog objekta za DV "Markuševec", Brežovanka 2a (2 skupine),
- proširenjem prostora područnog objekta DV "Markuševec" u OŠ Baćun (2 skupine),
- izgradnjom novoga montažnoga područnog objekta za DV "Sesvete" u Vugrovcu (4 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu za DV "Sesvete" u Brestju (2 skupine),
- uređenjem novoga područnog objekta u zakupu za DV "Leptir" u zgradi Župe Svih Svetih (2 skupine),
- proširenjem prostora područnog objekta u zakupu za DV "Šegrt Hlapić" u zgradi Župe sv. Antuna Padovanskog, Sesvetska Sela (3 skupine).
Osim navedenih objekata, Grad Zagreb će povećati kapacitete gradskih dječjih vrtića zakupom ili kupnjom odgovarajućih poslovnih prostora za smještaj predškolske djece u novoizgrađenim naseljima gdje postoji velik broj djece na listama čekanja (posebno na području gradskih četvrti Sesvete, Stenjevec, Podsused - Vrapče te dijela Črnomerca, Dubrave - Gornje i Donje, Maksimira, Podsljemena, Trešnjevke - sjever i jug, Novog Zagreba - istok i zapad te Brezovice).
3.1.2. Drugi nositelji programa javnih potreba
Sredstvima Proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni redoviti programi za djecu predškolske dobi:
- u vjerskim i drugim privatnim predškolskim ustanovama - u okviru osiguranih sredstava iz gradskog proračuna tim će se ustanovama osiguravati sredstva za redoviti 10-satni program predškolskog odgoja (odnosno program kraćeg trajanja za djecu s teškoćama u razvoju) kako slijedi:
A) U razdoblju od 1. siječnja 2011. do 30. lipnja 2011. iznos sufinanciranja programa utvrđuje se u skladu s odredbama Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i naobrazbi te skrbi o djeci predškolske dobi Grada Zagreba za 2010. (Službeni glasnik Grada Zagreba 27/09 i 17/10).
B) Od 1. srpnja 2011. iznos sufinanciranja programa utvrđuje se kako slijedi:
Roditelji djece iz obitelji koja ima prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) jednak ili veći od 8.001,00 kn nemaju pravo na sufinanciranje programa.
Po upisanom djetetu s prebivalištem na području Grada Zagreba osiguravaju se sredstva u mjesečnom iznosu kako slijedi:
STATUS DJETETA |
Mjesečni iznos sufinanciranja Grada Zagreba |
1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 7.001,00 do 8.000,00 kn |
140,00 kn |
2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 6.001,00 do 7.000,00 kn |
420,00 kn |
3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 5.001,00 do 6.000,00 kn |
700,00 kn |
4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 4.501,00 do 5.000,00 kn |
910,00 kn |
5. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 4.001,00 do 4.500,00 kn |
980,00 kn |
6. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 3.501,00 do 4.000,00 kn |
1.050,00 kn |
7. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 3.001,00 do 3.500,00 kn |
1.120,00 kn |
8. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 2.501,00 do 3.000,00 kn |
1.190,00 kn |
9. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 2.001,00 do 2.500,00 kn |
1.260,00 kn |
10. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) do 2.000,00 kn |
1.400,00 kn |
Po odgojno-obrazovnoj skupini za didaktiku i potrošni materijal za rad s djecom osiguravaju se sredstva u godišnjem iznosu do 3.000,00 kuna.
Privatne predškolske ustanove samostalno utvrđuju kriterije i visinu sudjelovanja roditelja u cijeni programa, čime se pokriva razlika do ekonomske cijene programa.
- u predškolskim ustanovama izvan Grada Zagreba - za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba, koja u tim ustanovama ostvaruju redoviti program predškolskog odgoja, iz sredstava gradskog proračuna sufinancira se razlika između odlukom osnivača ustanove utvrđenog iznosa sudjelovanja roditelja u cijeni programa i pune ekonomske cijene programa, ali ne više od iznosa koji Grad Zagreb osigurava za isti program gradskim predškolskim ustanovama.
Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni posebni programi koje djeca s teškoćama u razvoju s prebivalištem na području Grada Zagreba ostvaruju:
- u Poliklinici SUVAG - za 5 satni program 800,00 kn, za 6-7 satni program 1.200,00 kn i za 8-10 satni program 1.600,00 kn mjesečno po upisanom djetetu,
- u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak i u Centru za autizam - za troškove 5 satnog programa, 6-7 satnog programa i 8-10 satnog programa koji nisu financirani iz sredstava Državnog proračuna, a prema Zaključku o sufinanciranju posebnih programa predškolskog odgoja i obrazovanje djece s teškoćama u razvoju u Centru za odgoj i obrazovanje "Goljak" i Centru za autizam u 2008. (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/08),
- u Dječjem vrtiću Velika Gorica - za 8-10 satni program 1.600,00 kn mjesečno po upisanom djetetu, što obuhvaća i naknadu prijevoznih troškova.
Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni programi za djecu predškolske dobi što ih provode sljedeće ustanove i udruge, i to u godišnjem iznosu:
- Unija Roma Hrvatske - za poludnevni program predškolskog odgoja i program pripreme za školu romske djece u dvije odgojno-obrazovne skupine pet dana tjedno - 420.000,00 kn,
- Udruga Ozana - za posebni poludnevni program predškolskog odgoja djece s većim teškoćama u razvoju u jednoj odgojno-obrazovnoj skupini pet dana tjedno - 360.000,00 kn,
- Udruženje Djeca prva - za kraći program "Igrom do škole" za djecu i majke iz socijalno depriviranih obitelji u dvije odgojno-obrazovne skupine tri sata tjedno - 156.000,00 kn,
- Društvo Naša djeca Grada Zagreba - za radionice, igraonice i manifestacije za djecu predškolske dobi - 150.000,00 kn.
Gradonačelnik Grada Zagreba može tijekom godine izmijeniti kriterije za sufinanciranje ustanova i udruga iz stavka 1., 2. i 3., a u okviru osiguranih sredstava za pojedine namjene.
Za druge programe važne za razvoj predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu sredstva se osiguravaju tijekom godine sukladno posebnim odlukama gradonačelnika Grada Zagreba, u okviru raspoloživih proračunskih sredstava.
Sredstva za namjene iz stavka 1. alineje 1., stavka 2., stavka 3. i stavka 5. planiraju se na poziciji: 3811 Tekuće donacije u novcu u iznosu od 42.000.000,00 kn.
Sredstva za namjene iz stavka 1. alineje 2. i stavka 2. alineje 4. planiraju se na poziciji: 3631 Tekuće pomoći unutar opće države u iznosu od 1.100.000,00 kn.
3.2. Kriteriji za sudjelovanje roditelja u cijeni programa
Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni programa što ih njihova djeca ostvaruju u gradskim predškolskim ustanovama, određuje se ovisno o vrsti i trajanju programa te o socijalnom statusu obitelji.
Ako su zadovoljene sve potrebe djece s prebivalištem na području Grada Zagreba za ostvarivanjem programa predškolskog odgoja, predškolske ustanove mogu upisati i djecu roditelja koji nemaju prebivalište na području Grada Zagreba, uz uvjet da roditelji te djece plaćaju punu ekonomsku cijenu programa (uz mogućnost da dio troškova za tu djecu snose jedinice lokalne samouprave prema mjestu prebivališta roditelja ili ako su strani državljani da prema načelu uzajamnosti budu izjednačeni s roditeljima koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba).
3.2.1. Redoviti program - petodnevni tjedan
Ekonomska cijena za redoviti program u petodnevnome radnom tjednu, planirana na temelju prosječnih troškova programa sukladno odredbama članka 42. Državnoga pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe, iznosi za 2011. godinu:
- za redoviti 10-satni program 2.000,00 kn;
- za redoviti poludnevni program 1.300,00 kn.
Poludnevni se program ustrojava samo ako su zadovoljene sve potrebe djece iz prioritetnih kategorija za ostvarivanjem 10-satnog programa.
Cijena za poludnevni program može se primijeniti samo ako je organizirana posebna odgojno-obrazovna skupina, a iznimno i za pojedinačne slučajeve skraćenog boravka djece s posebnim potrebama u okviru odgojno-obrazovne skupine sa 10-satnim programom.
A) U razdoblju od 1. siječnja 2011. do 30. lipnja 2011. sudjelovanje roditelja u cijeni programa utvrđuje se u skladu s odredbama Programa javnih potreba u predškolskom odgoju i naobrazbi te skrbi o djeci predškolske dobi Grada Zagreba za 2010. (Službeni glasnik Grada Zagreba 27/09 i 17/10).
B) Od 1. srpnja 2011. sudjelovanje roditelja u cijeni programa utvrđuje se kako slijedi:
Roditelji djece iz obitelji koja ima prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) jednak ili veći od 8.001,00 kn plaćaju punu ekonomsku cijenu programa.
Olakšice u plaćanju redovitog programa imaju roditelji djece s prebivalištem na području Grada Zagreba kako slijedi:
STATUS DJETETA S PRAVOM NA OLAKŠICU |
MJESEČNI IZNOS SUDJELOVANJA RODITELJA U CIJENI REDOVITOG PROGRAMA |
|
10-SATNI |
POLUDNEVNI |
|
1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 7.001,00 do 8.000,00 kn |
1.800,00 kn |
1.170,00 kn |
2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 6.001,00 do 7.000,00 kn |
1.400,00 kn |
910,00 kn |
3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 5.001,00 do 6.000,00 kn |
1.000,00 kn |
650,00 kn |
4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 4.501,00 do 5.000,00 kn |
700,00 kn |
455,00 kn |
5. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 4.001,00 do 4.500,00 kn |
600,00 kn |
390,00 kn |
6. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 3.501,00 do 4.000,00 kn |
500,00 kn |
325,00 kn |
7. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 3.001,00 do 3.500,00 kn |
400,00 kn |
260,00 kn |
8. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 2.501,00 do 3.000,00 kn |
300,00 kn |
195,00 kn |
9. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) od 2.001,00 do 2.500,00 kn |
200,00 kn |
130,00 kn |
10. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u razdoblju 1.1. - 31.12.2010.) do 2.000,00 kn |
besplatno |
besplatno |
11. drugo dijete iste obitelji u redovitom programu |
50% iznosa određenog po prihodovnom cenzusu |
50% iznosa određenog po prihodovnom cenzusu |
12. dijete samohranog roditelja |
50% iznosa određenog po prihodovnom cenzusu |
50% iznosa određenog po prihodovnom cenzusu |
13. treće i svako daljnje dijete iste obitelji u redovitom programu bez obzira na prihodovni cenzus |
besplatno |
besplatno |
14. dijete invalida Domovinskog rata (invalidnost 100% i 90%) |
besplatno |
besplatno |
15. dijete invalida Domovinskog rata (invalidnost od 80% do 60%) |
200,00 kn |
130,00 kn |
16. dijete invalida Domovinskog rata (invalidnost 50% i manje) |
400,00 kn |
260,00 kn |
17. dijete iz obitelji s troje i više malodobne djece |
200,00 kn |
130,00 kn |
18. drugo dijete u redovitom programu iz obitelji s troje i više malodobne djece |
besplatno |
besplatno |
19. dijete za koje se koristi doplatak za djecu |
besplatno |
besplatno |
20. dijete čija obitelj koristi stalnu novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi |
besplatno |
besplatno |
Roditelj se može koristiti samo jednom olakšicom koja je za njega najpovoljnija.
Pravo na olakšice u plaćanju redovitog programa utvrđuju predškolske ustanove na temelju dokumentacije koju dostavljaju roditelji uz zahtjev za upis djeteta odnosno u roku od 15 dana od nastanka promjene koja utječe na ostvarivanje prava na olakšice.
Predškolske ustanove će utvrditi iznos sudjelovanja roditelja u cijeni redovitog programa od 1. srpnja 2011. na temelju dokumentacije kojom raspolažu, odnosno dodatne dokumentacije koju su im roditelji dužni dostaviti najkasnije do 30. travnja 2011.
Roditelji koji ne dostave dokumentaciju na temelju koje se može utvrditi pravo na olakšicu plaćaju punu ekonomsku cijenu programa.
Gradski ured za obrazovanje. kulturu i šport utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni programa za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica (u suradnji sa centrima za socijalnu skrb i zdravstvenim ustanovama).
Za mjesec u kojem je dijete boravilo u predškolskoj ustanovi do najviše 5 dana, a izostanak je unaprijed najavljen ili kasnije opravdan, roditelj plaća 40% iznosa sudjelovanja u cijeni programa.
Za boravak djece u predškolskoj ustanovi subotom ili duže od redovitog programa roditelj plaća 20,00 kn po satu djetetova boravka, ako posebnim zaključkom gradonačelnika Grada Zagreba nije drukčije utvrđeno.
3.2.2. Program predškole
Ekonomska cijena programa predškole iznosi 120,00 kn mjesečno.
Program predškole za djecu koja ne ostvaruju redovite programe predškolskog odgoja u godini prije polaska u osnovnu školu besplatan je za roditelje djece s prebivalištem na području Grada Zagreba.
3.2.3. Programi za djecu s teškoćama u razvoju
Ekonomska cijena programa za djecu s teškoćama u razvoju utvrđuje se prema trajanju i specifičnim uvjetima provedbe programa.
Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni prilagođenih programa za djecu s teškoćama u razvoju, integriranu u redovite odgojno-obrazovne skupine, utvrđuje se prema istim kriterijima kao da ostvaruju redoviti program.
Roditelji djece s prebivalištem na području Grada Zagreba oslobođeni su sudjelovanja u cijeni posebnih programa za djecu s većim teškoćama u razvoju, koja su uključena u posebne odgojno-obrazovne skupine redovitih predškolskih ustanova ili u posebne ustanove.
3.2.4. Posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi, odgojno-zdravstveni i drugi programi
Sukladno trajanju i specifičnim uvjetima ostvarivanja programa, visinu dodatne uplate roditelja za posebne cjelodnevne, poludnevne i kraće programe, odgojno-zdravstvene i druge verificirane programe, eventualne olakšice i namjenu uplaćenih sredstava utvrđuju upravna vijeća predškolskih ustanova, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje i šport.
Dodatna uplata roditelja za navedene programe iznosi najviše 500,00 kn mjesečno za posebne programe koji se provode u odgojno-obrazovnim skupinama pet dana tjedno, odnosno 200,00 kn za programe koji se provode dvaput tjedno, a može se koristiti za stimulaciju djelatnika koji provode te programe (do 20% stimulacije na osnovnu plaću djelatnika, a najviše do 50% ukupno uplaćenih sredstava), naknade vanjskim suradnicima u programima (najviše do 10% ukupno uplaćenih sredstava), za stručno usavršavanje djelatnika (najviše do 10% ukupno uplaćenih sredstava), te za nabavu posebne opreme i didaktičkih sredstava i drugih specifičnih potreba za izvođenje tih programa.
Posebnim aktom gradonačelnika Grada Zagreba mogu se osigurati sredstva za provedbu besplatnih kraćih programa za djecu koja ne koriste redovite i posebne programe u predškolskim ustanovama.
3.2.5. Program "Djeca u prirodi"
Grad Zagreb osigurava sredstva za provedbu petodnevnog danonoćnog programa "Djeca u prirodi" sukladno točki 3. Zaključka o provedbi programa "Djeca u prirodi".
Od 1. srpnja 2011. prestaju važiti odredbe točke 4. Zaključka o provedbi programa "Djeca u prirodi". Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni programa "Djeca u prirodi" utvrđuje su u iznosu od 225,00 kn po djetetu i uplaćuje se na žiro-račun matičnoga dječjeg vrtića prije početka programa. Navedeni iznos sudjelovanja roditelja umanjuje se razmjerno propisanim olakšicama koje roditelji imaju u plaćanju redovitog programa predškolskog odgoja.
3.2.6. Rokovi plaćanja
Utvrđeni iznos sudjelovanja roditelja u cijeni programa koji njihovo dijete ostvaruje u predškolskoj ustanovi roditelj je dužan uplatiti u Proračun Grada Zagreba (za redoviti program), odnosno na žiro-račun predškolske ustanove (za druge programe), najkasnije do 25. u mjesecu za protekli mjesec.
4. PROVEDBA I IZMJENA PROGRAMA
Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u okviru sredstava osiguranih Proračunom Grada Zagreba za pojedine namjene, odnosno predlaže prema potrebi izmjene Programa javnih potreba, a posebice u slučajevima:
- poremećaja u ostvarivanju prihoda Proračuna Grada Zagreba;
- zahtjeva novoosnovanih predškolskih ustanova te drugih ustanova i udruga s programima predškolskog odgoja za uključivanje u Program javnih potreba;
- potrebe za izmjenom kriterija za financiranje djelatnosti gradskih predškolskih ustanova i drugih nositelja Programa javnih potreba iz sredstava Proračuna Grada Zagreba na temelju analize stvarnih troškova;
- potrebe za izmjenom kriterija za sudjelovanje roditelja u cijeni programa;
- potrebe za izmjenom opsega djelatnosti na temelju rezultata upisa djece za pedagošku godinu 2011./2012.;
- obveze usklađivanja s novim Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe te drugim propisima.
KLASA: 400-06/10-01/55
URBROJ: 251-01-04-10-32
Zagreb, 20. prosinca 2010.
Predsjednik
Gradske skupštine
Boris Šprem, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.