zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

01.03.2010.

Donesen

18.02.2010.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Provedbeni plan preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2010.

Pročišćeni tekst vrijedi od 01.03.2010.

Narodne novine 4/2010

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Provedbeni plan preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2010. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 4/10)

Na temelju članka 4. Odluke o preventivnoj i obveznoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 26/09), gradonačelnik Grada Zagreba, 18. veljače 2010., donosi

PROVEDBENI PLAN

preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2010.

1. Uvod

Provedbenim planom preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2010. (u daljnju tekstu: Provedbeni plan) utvrđuju se izvršitelji preventivne i obvezatne preventivne deratizacije, službeni dokumenti i izvješća, standardi, tehnička oprema i način primjene antikoagulantnih meka, te raspored i rokovi obavljanja poslova propisanih u Programu mjera preventivne i obvezatne preventivne deratizacije na području Grada Zagreba za 2010. (u daljnjem tekstu: Program mjera).

2. Izvršitelji Programa mjera

Deratizaciju provode pravne osobe koje obavljaju zdravstvenu djelatnost i druge pravne osobe koje su registrirane za obavljanje te djelatnosti i koje zadovoljavaju propisane uvjete.

Deratizaciju u stambenim i drugim objektima i na javnim površinama provode izvršitelji deratizacije koji su s Gradom Zagrebom, sukladno propisima o zaštiti pučanstva od zaraznih bolestima, propisima o javnoj nabavi i Odluci o preventivnoj i obveznoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (u daljnje tekstu: Odluka) sklopili ugovore o obavljanju deratizacije za trogodišnje razdoblje.

Ekipe na terenu trebaju se sastojati od dva do pet članova, a voditelj svake terenske ekipe mora biti sanitarni tehničar s odgovarajućim iskustvom. Svaka terenska ekipa mora biti opremljena barem s jednim dlanovnikom i pripadajućim mobilnim printerom.

Izvršitelji deratizacije koji sudjeluju u izvođenju programa sustavne deratizacije dužni su, najmanje sedam dana prije svake akcije deratizacije, gradskom uredu nadležnom za poslove zdravstva te Odjelu za DDD Epidemiološke službe Zavoda, dostaviti točan popis svih djelatnika koji će obavljati poslove sustavne deratizacije.

2.1. Uvjeti koje moraju ispunjavati izvršitelji Programa mjera

2.1.1. Izvršitelji Programa mjera moraju ispunjavati uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima koje moraju ispunjavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao mjere za sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti pučanstva (Narodne novine 35/07) i Pravilnikom o načinu obavljanja obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07).

2.1.2. Izvršitelji Programa mjera moraju, prije početka rada, osigurati identifikacijske iskaznice sukladno Pravilniku o uvjetima koje moraju ispunjavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao mjere za sprječavanje i suzbijanje zaraznih bolesti pučanstva (Narodne novine 35/2007).

2.1.3. Izvršitelji Programa mjera moraju biti opremljeni odgovarajućim brojem dlanovnika za elektroničko prikupljanje i unos podataka u računalnu bazu podataka te pripadajućih mobilnih printera za izdavanje potvrda o obavljenoj deratizaciji na licu mjesta. Svaka terenska ekipa mora biti opremljena barem s jednim dlanovnikom i pripadajućim mobilnim pisačem.

2.1.4. Izvršitelji koji provode Program mjera prema ugovoru s Gradom Zagrebom moraju osigurati svim ekipama ispravnu opremu za rad, što podrazumijeva autonomiju baterije u trajanju jedne smjene, zalihu termorola papira za pisače, organizirati sabirno mjesto s pristupom bežičnom internetu. Navedeni izvršitelji moraju se pridržavati naputaka o korištenju opremom i naputaka o prijenosu podataka koje daje gradski ured nadležan za poslove zdravstva. Kako bi postigli nesmetan rad moraju uoči proljetne i uoči jesenske akcije provesti stručnu kontrolu, preventivni servis nad ispravnošću potrebne opreme i provoditi kontinuiranu edukaciju rukovanja za djelatnike.

3. Službeni dokumenti pri obavljanju Programa mjera

Službeni dokumenti pri obavljanju Programa mjera propisani su Programom mjera. Izvršitelji Programa mjera dužni su u cijelosti poštivati oblik i sadržaj propisanih dokumenata.

4. Način primjene antikoagulantnih meka

Uz obvezatno vođenje dokumentacije propisane Programom mjera, Provedbeni plan određuje i način primjene antikoagulantnih meka sukladno člancima 20. i 21. Pravilnika o načinu obavljanja obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07).

4.1. Dopuštene meke u preventivnoj i obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba

Deratizacija će se provesti izlaganjem meka zatrovanih antikoagulantnim rodenticidima. Za preventivnu i obvezatnu preventivnu deratizaciju na području grada Zagreba mogu se koristiti samo meke koje su propisno registrirane i dopuštene za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi RH.

4.2. Standardne meke

U preventivnoj i obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba primjenjivat će se sljedeće standardne meke:

4.2.1. rasuta meka s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije, u preventivnoj i obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada treba biti pripravljena na biljnom nosaču. Meka može biti pakirana u PVC-foliju ili rasuta, a izlaže se u količini od 50 g;

4.2.2. parafinizirana meka s djelatnom tvari antikoagulantom II. generacije za deratizaciju na vlažnim mjestima, a izlaže se u količini od 50 g.

4.3. Izbor standardnih meka

Standardne meke za obavljanje preventivne i obvezatne preventivne deratizacije moraju imati propisnu dozvolu Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi RH za odgovarajuću primjenu u Republici Hrvatskoj.

4.4. Standardi količine pri postavljanju meka

4.4.1. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije objekata za javnu vodoopskrbu pitkom vodom, izložit će se tri standardne meke na svakih 20 m2, koje moraju biti izložene u posebnim kutijama sukladno članku 21 Pravilnika o načinu obavljanja obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07). Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.

4.4.2. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije objekata gdje se proizvodi hrana ili prometuje hranom i predmetima opće uporabe, te sirovinama za njihovu proizvodnju, odnosno u sredstvima namijenjenim za njihov prijevoz, te pripadajućim vanjskim površinama primijenit će se po tri standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu obavljanja obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca i na način da ne mogu doći u kontakt s namirnicama. Na vanjskim površinama pripadajućih objekata koje se nalaze u neposrednoj blizini objekta, izložit će se po tri standardne meke na svakih 20 m2, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.

4.4.3. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije objekata, odnosno prostora za uklanjanje otpadnih voda i drugih otpadnih tvari izlagat će se u svakom drugom revizijskom oknu uličnih kolektora po 200 grama parafiniziranog mamka, obješenog na žicu do gornjega najvišeg nivoa otpadne vode. U slučaju registrirane infestacije, na tom će se području istu dozu primjenjivati u svakom revizijskom oknu. U svrhu provođenja preventivne i obvezatne preventivne deratizacije odlagališta krute otpadne tvari, izlagat će se svakih 5 m obodno oko odlagališta jedna standardna parafinizirana meka težine 100 grama.

4.4.4. U objektima pravnih osoba koje provode zdravstvenu djelatnost izlagat će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu obavljanja obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.

4.4.5. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije suterenskih i podrumskih prostorija i tehničkih etaža, te ostalih gospodarskih prostora stambenih i poslovnih objekata u kojima je u vrijeme akcije deratizacije ustanovljena prisutnost glodavaca, izložit će se četiri standardne meke po prostoriji veličine do 20 m2, a za veće prostorije dodat će se po dvije standardne meke svakih 10 m2 površine. Meke će se izlagati na podlošku s naznakom otrov, na skrovita i nepristupačna mjesta, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.

4.4.6. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije stambenih objekata te dvorišta i okućnica stambenih zgrada izvođači će obvezatno obaviti pregled kućnoga kanalizacijskog priključka i u slučaju infestacije glodavcima izložiti dvije meke od po 200 grama parafiniziranog mamka, obješenog na žicu do gornjega najvišeg nivoa otpadne vode.

4.4.7. U svrhu preventivne i obvezatne preventivne deratizacije dvorišta i okućnica stambenih zgrada u kojima je tijekom akcije ustanovljena prisutnost glodavaca izložit će se najmanje 1.000 grama standardne meke po stambenom objektu na indiciranim i skrovitim mjestima, što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. U objektima gdje nije bila registrirana prisutnost glodavaca u trenutku pregleda neće se postavljati meke.

4.4.8. Preventivnu i obvezatnu preventivnu deratizaciju, kao i tretman registriranih infestacija obala gradskih vodotoka parkova, trgova i javnoprometnih površina provest će izvršitelji preventivne i obvezatne preventivne deratizacije istovremeno s deratizacijom zgrada na istom području. Preventivna i obvezatna preventivna deratizacija će se provesti izlaganjem parafiniziranih mamaca, na indiciranim skrovitim mjestima uz otvorene vodotoke kao i u aktivnim štakorskim rupama. Meke u gradskim parkovima i na javnoprometnim površinama postavljat će se isključivo u dubinu aktivnih rupa i u čvrste, zatvorene i učvršćene kutije za meke, sigurno zaštićene od dodira neovlaštenih osoba, djece i životinja.

4.4.9. U svrhu provođenja preventivne i obvezatne preventivne deratizacije u objektima dječjih vrtića i osnovnih škola izlagat će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu obavljanja obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.

4.4.10. U svrhu provođenja preventivne i obvezatne preventivne deratizacije u objektima srednjih škola, visokih učilišta, u objektima i sredstvima javnog prometa, u javnim objektima, športsko-rekreacijskim te drugim objektima pravnih i fizičkih osoba izlagat će se po dvije standardne meke na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u za to namijenjenim zatvorenim kutijama sukladno Pravilniku o načinu obavljanja obvezatne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 35/07), što bliže vjerojatnim putovima kretanja i zadržavanja glodavaca. Meke se izlažu samo ako se pregledom ustanovi prisutnost glodavaca.

Na površinama gdje nije bila registrirana prisutnost glodavaca u trenutku pregleda niti tijekom posljednje akcije, neće se postavljati meke.

4.5. Uklanjanje meka

Izvršitelji Programa mjera dužni su prilikom obavljanja poslova pregleda objekata ukloniti zatečene vidljive meke zaostale iz ranijih akcija deratizacije. Uklanjanje meka treba se obaviti u skladu s postojećim propisima i uputama proizvođača.

5. Prostorni raspored rada, dinamika i rokovi

Prostornim i vremenskim rasporedom poslova određuju se područja provedbe Programa mjera te dinamika obavljanja poslova. Time se osigurava potrebna usklađenost i učinkovitost provedbe mjera preventivne i obvezatne preventivne deratizacije.

5.1. Prostorni raspored rada preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb u objektima i na površinama

Za potrebe preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb zone se određuju prema područjima gradskih četvrti grupiranih u pet zona. Akciju preventivne i obvezatne preventivne deratizacije treba započeti istovremeno u svim zonama i provesti tijekom deset tjedana idući od središta grada prema periferiji.

Proljetna akcija preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb provodi se prema rasporedu zona i gradskih četvrti, navedenim u ugovorima o obavljanju preventivne i obvezatne preventivne deratizacije što su ih izvršitelji sklopili s Gradom Zagrebom na rok do 4. rujna 2010. sukladno odredbi članka 10. Odluke o obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (Službeni glasnik 2/08 i 17/09).

Raspored zona i gradskih četvrti koji se primjenjuje od 4. rujna 2010. je sljedeći:

I. zona

Novi Zagreb - zapad

Novi Zagreb - istok

Brezovica

II. zona

Črnomerec

Gornji grad - Medveščak

Podsljeme

Trešnjevka - sjever

III. zona

Podsused-Vrapče

Stenjevec

Trešnjevka - jug

IV. zona

Donji grad

Maksimir

Trnje

Gornja Dubrava

V. zona

Peščenica - Žitnjak

Donja Dubrava

Sesvete

5.2. Dinamika poslova preventivne i obvezatne preventivne deratizacije

Provode se dvije sveobuhvatne akcije preventivne i obvezatne preventivne deratizacije te jedna ciljana preventivna deratizacija.

5.2.1. Proljetna akcija mora se obaviti u svim objektima obuhvaćenim Programom mjera od 8. ožujka do najkasnije 15. lipnja tekuće godine.

5.2.2. Ciljana akcija mora se provesti u objektima infestiranim tijekom proljetne akcije deratizacije najkasnije 3 tjedna nakon proljetne akcije deratizacije.

5.2.3. Jesenska akcija mora se obaviti u svim objektima obuhvaćenim Programom mjera od 6. rujna do najkasnije 15. prosinca tekuće godine.

Uz obavljanje poslova propisanih Programom mjera u okviru navedenih akcija, izvršitelji su dužni omogućiti svim građanima na području gdje provode deratizaciju prijem poziva tijekom čitavoga radnog vremena. U okviru Programa mjera izvršitelji će osiguravati interventnu deratizaciju u roku od tri radna dana od primitka poziva, tijekom cijele godine.

5.3. Rokovi obavljanja Programa mjera

Ugovorni izvršitelji Programa mjera su dužni započeti poslove prema Programu mjera i Provedbenom planu, 8. ožujka 2010. Preventivna i obvezatna preventivna deratizacija se obavlja u svakoj zoni od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja proljetne akcije preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb je deset tjedana nakon njezinog početka.

Ciljana akcija deratizacije objekata i površina infestiranih tijekom proljetne akcije preventivne i obvezatne preventivne deratizacije treba započeti po završetku proljetne akcije, i to najkasnije u roku od tri tjedna od završetka proljetne preventivne i obvezatne preventivne deratizacije. Rok dovršenja ciljane akcije deratizacije je 3 tjedna nakon njezinog početka.

Početak provedbe jesenske akcije ugovorni izvršitelji Programa mjera su dužni započeti prema Programu mjera i Provedbenom planu, 6. rujna 2010. Deratizacija se obavlja u svakoj gradskoj četvrti od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja jesenske akcije preventivne i obvezatne preventivne deratizacije koju osigurava Grad Zagreb je deset tjedana nakon njezinog početka.

6. Ovaj će provedbeni plan biti objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 501-01/10-01/14

URBROJ: 251-03-02-10-3

Zagreb, 18. veljače 2010.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija