zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

21.12.2006.

Donesen

21.12.2006.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2007.

Pročišćeni tekst vrijedi od 21.12.2006.

Narodne novine 18/2006

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2007. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 18/06)

Na temelju članka 28. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 110/04 i 178/04) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05 i 12/06), Gradska skupština Grada Zagreba, na 20. sjednici, 21. prosinca 2006., donijela je

PROGRAM

održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2007.

1. UVODNE ODREDBE

1.1. Ovim se programom održavanja komunalne infrastrukture u 2007. na području Grada Zagreba, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, određuju poslovi i radovi na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji se podrazumijevaju pod obavljanjem komunalne djelatnosti:

- odvodnje otpadnih voda,

- održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina,

- održavanja javnih površina,

- održavanja nerazvrstanih cesta,

- održavanja groblja i krematorija,

- javne rasvjete,

kao i objekata i uređaja na kojima se obavlja djelatnost:

- zoološkog vrta.

1.2. Ovim se programom utvrđuju opis i opseg poslova održavanja s procjenom pojedinih troškova po djelatnostima, te iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje programa s naznakom izvora financiranja.

1.3. Program održavanja komunalne infrastrukture u 2007., izrađen je u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja utvrđenih Proračunom Grada Zagreba za 2007. i Programom radova u djelatnosti gospodarenja vodama, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2007.

2. SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA

2.1. Sredstva za ostvarivanje Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2007. planirana su u iznosu od 538.000.000,00 kuna, a osigurat će se iz sljedećih izvora:

- komunalna naknada

420.000.000,00 kuna

- ostali prihodi Proračuna Grada Zagreb

118.000.000,00 kuna

2.2. Predvidiva sredstva za financiranje Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2007. u iznosu od 538.000.000,00 kuna, rasporedit će se za financiranje obavljanja komunalnih djelatnosti održavanja komunalne infrastrukture:

- odvodnje atmosferskih voda

20.000.000,00 kuna

- čišćenja javnih površina

116.000.000,00 kuna

- održavanja javnih površina

224.900.000,00 kuna

- održavanja nerazvrstanih cesta

93.100.000,00 kuna

- javne rasvjete

82.000.000,00 kuna

dok se sredstva u iznosu od 2.000.000,00 kuna ne raspoređuju po vrsti komunalnih djelatnosti, već se njima, kao neraspoređenim interventnim sredstvima, osigurava obavljanje poslova i radova u vezi s nepredviđenim događajima i postupanje po nalozima komunalnog redarstva i inspekcija zaštite okoliša.

3. ODRŽAVANJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE

Na temelju predvidivih sredstava za ostvarivanje Programa održavanja komunalne infrastrukture u ukupnom iznosu od 538.000.000,00 kuna i rasporeda ovih sredstava za obavljanje komunalnih djelatnosti određenih točkom 2.2 ovog programa, u nastavku se određuju poslovi i radovi na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2007. po vrsti komunalne djelatnosti, vrsti objekata i uređaja komunalne infrastrukture, s opisom poslova i radova na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, te iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje predloženih poslova i radova u planiranom opsegu, odnosno standardu održavanja.

3.1. ODVODNJA ATMOSFERSKIH VODA

Pod odvodnjom otpadnih voda, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, Zakona o vodama i Odluke o odvodnji otpadnih voda, te Zakona o javnim cestama i Odluke o nerazvrstanim cestama, podrazumijeva se odvodnja atmosferskih (oborinskih) voda s obrađenih, odnosno nepropusnih površina mješovitom i razdjelnom javnom kanalizacijom u centralni uređaj za pročišćenje otpadnih voda i ispuštanje tih voda u rijeku Savu (prijemnik).

Pod objektima za odvodnju atmosferskih voda podrazumijevaju se, u skladu s ovim programom, vodolovna grla (slivnici) i horizontalni sabirni kanali (tzv. "žablja usta"), spojni kanali i uređaji za odvodnju s javnih terasa.

Na području Grada Zagreba evidentirano je 45.197 slivnika, 1.000 mt horizontalnih slivnih kanala s pripadajućim taložnicama, te oko 500 uređaja za odvodnju s javnih terasa.

Vrijednost radova na održavanju objekata za odvodnju atmosferskih voda predviđena je u 2007. u iznosu od 20.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuje planirani opis poslova po vrsti objekata za odvodnju atmosferskih voda s njihovom predvidivom vrijednošću.

3.1.1 Čišćenje slivnika

Radi osiguranja kvalitetnog funkcioniranja odvodnje atmosferskih voda s javnih površina i nerazvrstanih cesta, potrebno je objekte za odvodnju atmosferskih voda održavati u stanju njihove funkcionalne sposobnosti, što pretpostavlja njihovo čišćenje, odnosno njihovu rekonstrukciju.

Slivnike na cestama kojima se vode linije javnoga gradskog prijevoza, cestama s drvoredima i cestama koje vode prema bolnicama (2.500 slivnika), potrebno je čistiti dva puta godišnje, a ostale najmanje jednom godišnje.

Na temelju navedenih potreba i standarda održavanja slivnika, u 2007., osigurana sredstva omogućuju čišćenje 51.538 slivnika u iznosu od 15.175.940,00 kuna i to prema vrsti čišćenja i predvidivim troškovima čišćenja kako slijedi:

Vrsta čišćenja

Broj čišćenja

Cijena

Iznos

- čišćenje danju

26.152

247,00 kuna

6.459.544,00 kuna

- čišćenje noću

13.786

286,00 kuna

3.942.796,00 kuna

- čišćenje noću uz uporabu službe za uklanjanje vozila

9.100

446,00 kuna

4.058.600,00 kuna

- čišćenje slivnika 2x

2.500

286,00 kuna

715.000,00 kuna

SVEUKUPNO

51,538

15.175.940,00 kuna

3.1.2. Rekonstrukcija slivnika

Na temelju obavljenih pregleda javnih površina i cesta i utvrđenog stanja objekata za odvodnju atmosferskih voda, tijekom 2007. potrebno je rekonstruirati 100 slivnika koji nisu funkcionalno ispravni.

Procijenjena vrijednost radova na rekonstrukciji jednog slivnika, s radovima na sanaciji asfaltnog kolnika, iznosi cca 8.540,00 kuna, što za planirane radove na 100 slivnika iznosi 854.000,00 kuna.

3.1.3. Održavanje horizontalnih slivnih kanala

Na javnim prometnim površinama u gradu tijekom 2007., planira se čišćenje 10.000 metara horizontalnih slivnih kanala i čišćenje 1.000 pripadajućih taložnica za skupljanje i odvod atmosferskih voda i voda pri pranju javnih prometnih površina, te za taloženje površinske nečistoće, kako se ne bi zagušila gradska kanalizacija.

Vrijednost planiranih radova iznosi 1.545.841,00 kuna.

3.1.4. Čišćenje horizontalne odvodnje terasa

Tijekom 2007. planira se čišćenje horizontalne odvodnje terasa, pa su planirana sredstva za 244 sata strojnog čišćenja po 630,00 kuna, što iznosi 153.720,00 kuna.

3.1.5. Pregled objekata za odvodnju atmosferskih voda

Tijekom 2007. predviđa se dva puta godišnje pregledati i kontrolirati propusnost objekata za odvodnju atmosferskih voda.

Za ostvarenje ovog dijela Programa, planiraju se sredstva u iznosu od 610.000,00 kuna.

3.1.6. Zbrinjavanje taloga iz slivnika

U 2007. godini bit će osigurano 1.100.000,00 kuna za planirku Jakuševec.

3.1.7. Premještaj vozila "paukom" noću

U tijeku 2007. za tu namjenu biti će osigurano 305.000,00 kuna za Zagrebparking.

3.1.8. Čišćenje pripadajuće mreže

Tijekom 2007. za čišćenje pripadajuće mreže planira se osigurati 255.499,00 kuna.

Objekte za odvodnju atmosferskih voda održavat će Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Vodoopskrba i odvodnja koja je osnovana za obavljanje djelatnosti opskrbe vodom i odvodnju otpadnih voda, na temelju operativnog programa izrađenog u skladu s ovim programom i u visini ostvarenih prihoda tijekom 2007.

3.2. ČIŠĆENJE JAVNIH POVRŠINA

Pod čišćenjem javnih površina, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu i Odluke o komunalnom redu, podrazumijeva se čišćenje cesta, trgova, javnih prolaza, javnih stuba, mostova, podvožnjaka, nadvožnjaka, pothodnika, parkirališta, pločnika, stajališta javnoga gradskog prijevoza i sličnih površina.

Čišćenje javnih prometnih površina obuhvaća metenje (ručno i strojno) i pranje (ručno i strojno), a ovisi o vrsti i količini otpada (stupnja onečišćenja) na javnim prometnim površinama.

Raznovrsnog je podrijetla, a sastoji se od:

a) komunalnog otpada

- uličnog otpada (najčešće odbačenih kutija cigareta i šibica, opušaka, nagorjelih šibica i iskorištenih karata i ulaznica za kazališne, športske i ostale javne priredbe, te sličnih odbačenih predmeta),

- otpada iz vozila (otpada nakon skupljanja kućnog otpada, te nakon prijevoza tereta raznih vrsta i rukovanja njime - građevinski materijal, živežne namirnice i slične robe),

- onečišćenja iz atmosfere (prašine, pepela, čađe i ostalih tvari iz industrijskih dimnjaka, kućanstva, te ispušnih cijevi motornih vozila),

- otpada nastalog trenjem vozila i kolnika (oštećenja gornjeg dijela kolnika, posebice teškim vozilima),

b) sezonskog otpada

- lišća,

- pijeska i sitnog kamena (zbog posipavanja javnih prometnih površina u zimskim uvjetima).

Čišćenje javnih prometnih površina obuhvaća i postavljanje i čišćenje košara za otpatke, urbane opreme u pješačkim zonama i prolazima, te zbrinjavanje otpada iz kontejnera s posebno određenih lokacija.

Na području Grada Zagreba evidentirano je 15.196.407 četvornih metara javnih prometnih površina koje bi se trebale čistiti, a procijenjena količina otpada za odvoz i deponiranje je 14.650 tona.

Potreban i primjeran standard čišćenja javnih prometnih površina na području Grada Zagreba sadržava:

- ručno čišćenje

1.894.859.200 m2

- strojno čišćenje

465.308.000 m2

- pranje

643.649.671 m2

- odvoz i deponiranje otpada

14.650 t

Vrijednost i opseg radova čišćenja javnih prometnih površina planira se u skladu s raspoloživim sredstvima, u iznosu od 116.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuju opis i planirani opseg poslova čišćenja javnih prometnih površina s procjenom pojedinih troškova prema vrsti poslova.

3.2.1. Čišćenje i pranje javnih prometnih površina

Čišćenje i pranje javnih prometnih površina, najčešće se obavlja sljedećim tehnologijama održavanja čistoće:

- ručno čišćenje,

- ekipni rad s komunalnim vozilom,

- strojno čišćenje,

- pranje.

a) Ručno čišćenje

Ručno čišćenje obavljaju čistači ulica, a obuhvaća čišćenje javnih prometnih površina metlom i lopatom, pražnjenje košarica za otpatke, posipavanje solju i čišćenje snijega u zimskim uvjetima, te uklanjanje sipine nakon obavljene zimske službe.

Na temelju određenog normativa rada, broja čistača i predvidivog broja radnih dana čišćenja, tijekom 2007. planira se održavati čistoću javnih prometnih površina ručnim čišćenjem na sljedeći način:

- redovnim radom

312 čistača x 302 dana x 10.400 m2

979.929.600,00 m2

- radom nedjeljom i praznikom

20 čistača x 63 dana x 10.400 m2

13.104.000,00 m2

- peračima na čišćenju (zimski period)

50 čistača x 100 dana x 10.400 m2

52.000.000,00 m2

Ukupna površina čišćenja

1.045.033.600,00 m2

b) Ekipni rad s komunalnim vozilom

Uz ručno čišćenje javnih prometnih površina primjenjuje se i tehnologija ekipnog rada s komunalnim vozilom, kojom će se, na temelju raspoloživog broja komunalnih vozila - cestara i predvidivog broja dana čišćenja, utrošiti 43.508 radnih sati i to:

- I. smjena

17 ekipa x 302 dana x 7,5 sati

38.505 sati

- II. smjena

1 ekipa x 302 dana x 7,5 sati

2.265 sati

- III. smjena

1 ekipa x 302 dana x 7,5 sati

2.265 sati

- nedjelja i drž. praznik

1 ekipa x 63 dana x 7,5 sati

473 sati

Na temelju određene cijene čišćenja javnih prometnih površina u iznosu od 0,0422 kune po četvornom metru i površine za čišćenje od 1.045.033.600,00 četvornih metara, planira se u 2007. utrošiti 44.100.418,00 kuna za ručno čišćenje javnih prometnih površina i čišćenje uz upotrebu komunalnog vozila.

c) Strojno čišćenje

Strojno čišćenje javnih prometnih površina obavlja se suvremenim strojnim čistilicama.Čistilice se prema svom kapacitetu prostora za smeće dijele na male (do 2 m3), srednje (2-4 m3) i velike (preko 4 m3), a rabe se ovisno o mjestima javnih prometnih površina.

Radom čistilica planira se 2007. očistiti površine javnih prometnih površina:

- autočistilice velike

294.420.000 m2

- autočistilice male

77.173.524 m2

Na temelju određene cijene rada velikih čistilica u iznosu od 0,0422 kune po m2 i malih čistilica u iznosu od 0,0621 kune po m2, te površine za čišćenje od 371.593.524 m2, tijekom 2007. planira se za radove strojnog čišćenja utrošiti 17.217.000,00 kuna.

d) Deponiranje uličnog otpada

Otpad sakupljen čišćenjem javnih prometnih površina deponirat će se na odlagališta otpada.

Na temelju procijenjenih količina i vrsta otpada, te utvrđenih cijena odlaganja otpada tijekom 2007. planiraju se troškovi odlaganja:

6.183 tone x 325 kn/tona otpada - ručno čišćenje

2.009.475,00 kuna

4.737 tone x 130 kn/tona otpada - strojno čišćenje

615.810,00 kuna

Ukupno

2.625.285,00 kuna

e) Pranje javnih prometnih površina

Pranjem javnih prometnih površina postiže se veoma dobra kvaliteta i razmjerno velik radni učinak čišćenja. Peru se svi kolnici i trgovi, te svi zastori javnih prometnih površina.

Na temelju raspoloživog broja i vrste autocisterna, broja ekipa, predvidivog broja dana i utvrđenog normativa pranja autocisternama tijekom 2007. planira se prati površine javnih prometnih površina na sljedeći način:

- redovan rad

13 autocisterni x 202 dana x 53.412 m2

140.259.912 m2

10 autocisterni x 202 dana x 62.857 m2

126.971.140 m2

- rad nedjeljom i praznikom

1 autocisterna x 43 dana x 53.412 m2

2.296.716 m2

- prijelazno razdoblje

7 autocisterni x 22 dana x 62.857 m2

9.679.978 m2

Planirana površina za pranje

279.207.746 m2

Sukladno planom predviđenom površinom za pranje i utvrđenoj cijeni pranja po četvornom metru od 0,0612 kune, troškovi pranja javnih prometnih površina u 2007. procjenjuju se u iznosu od 17.087.514,00 kuna.

Na temelju planiranih površina za čišćenje i pranje, raspoloživog broja strojeva, broja čistača i perača, utvrđenih normativa i cijene radova, tijekom 2007. planiraju se radovi u vrijednosti od 81.030.217,00 kuna čišćenja i pranja javnih prometnih površina, što s porezom na dodatnu vrijednost iznosi ukupno 98.856.865,00 kuna.

3.2.2. Postavljanje i održavanje košarica za otpatke

Tijekom 2007. planira se trošak održavanja (popravak postojećih i postave novih) košarica na javnoprometnim površinama u iznosu od 1.488.400,00 kuna.

3.2.3. Održavanje urbane opreme u pješačkoj zoni i prolazima

Troškovi održavanja urbane opreme u pješačkoj zoni grada i prolazima planiraju se u iznosu od 893.040,00 kuna.

3.2.4. Odvoz otpada iz kontejnera s posebno određenih lokacija

Sa posebno određenih lokacija u Gradu Zagrebu tijekom 2007., planira se odvesti i deponirati otpad iz kontejnera od 5,5 m3 po jediničnoj cijeni od 1.190,72 kune.

Planirana sredstva u iznosu od 488.195,00 kuna, omogućuju 410 odvoza kontejnera i deponiranje otpada.

3.2.5. Interventni radovi čišćenja i pranja

Tijekom 2007. procjenjuju se interventni radovi čišćenja i pranja javnih prometnih površina uvjetovanih održavanjem priredbi na javnim prostorima i potrebama veće uređenosti gradskih prostora (posjete državnika i sl.) u vrijednosti od 962.043,00 kuna.

3.2.6. Primarna reciklaža i odlaganje štetnih stvari

Postupanje s otpadom prema gospodarskim načelima i načelima zaštite okoliša podrazumijeva i mjere iskorištavanja vrijednih osobina otpada, odnosno odvojenog sakupljanja iskoristivog i štetnog otpada.

Programom čišćenja javnih površina planiraju se i sredstva za pokriće dijela troškova primarne reciklaže i odlaganja opasnog otpada u iznosu od 7.852.567,00 kuna.

3.2.7. Sanacija divljih deponija

Za uklanjanje divljih odlagališta s javnih površina u gradu, kao i za sanaciju površina onečišćenih nenadziranim odlaganjem otpada, na temelju količine odvezenog otpada tijekom proteklih godina i utvrđenih cijena planiranih radova, procjenjuje se u 2007. obaviti:

- utovar i odvoz otpada

23.000 m3 x 99,43 kune

2.286.890,00 kuna

- deponiranje otpada

8.000 tone x 396,50 kuna

3.172.000,00 kuna

5.458.890,00 kuna

Ukupni troškovi sanacije divljih deponija iznose 5.458.890,00 kuna.

Javnoprometne površine čisti Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Čistoća, koja je osnovana za obavljanje djelatnosti skupljanja i odvoza smeća i čišćenja javnih površina.

Na temelju planskih postavki ovog programa Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Čistoća izradit će operativni program čišćenja javnih površina.

3.3. ODRŽAVANJE JAVNIH POVRŠINA

Pod održavanjem javnih površina, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, Odluke o određivanju djelatnosti koje se smatraju komunalnim djelatnostima gradskog značaja i Odluke o komunalnom redu, podrazumijeva se održavanje javnih prometnih površina (trgovi, pločnici, javni prolazi, javne stube, prečaci, pješačke staze, šetališta, biciklističke trake i staze, pothodnici, podvožnjaci, mostovi i tuneli ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste), javnih zelenih površina (parkovi, park - šume, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine stabala ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni rekreacijski i športski prostori, obale rijeka, jezera i potoka, zelene površine uz ceste i ulice ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste).

Sredstva potrebna za ostvarivanje ovog programa osigurat će se iz sredstava komunalne naknade i ostalih prihoda gradskog proračuna u iznosu od 224.900.000,00 kuna.

3.3.1. Održavanje gradskih parkova, travnjaka i drvoreda

Pod održavanjem gradskih parkova, travnjaka i drvoreda, podrazumijeva se čišćenje, košenje i sakupljanje trave i smeća s javnih površina, obnova, održavanje i njega drveća, održavanje i orezivanje ukrasnog grmlja i živice, održavanje i njega sezonskih i trajnih cvjetnjaka, održavanje popločenih i sipinjenih površina u parkovima, održavanje opreme na dječjim igralištima, fitosanitetska zaštita bilja, proizvodnja komposta i biljnog materijala za potrebe održavanja, deponiranje sakupljenog smeća, kao i ostali poslovi strukovno potrebni za održavanje javnog zelenila.

Na području Grada Zagreba evidentirano je 10.125.628,70 m2 ukupnih parkovnih površina, od kojih su travnate površine 9.313.538,00 m2 sa 114.700 komada raznog grmlja, 82.990 mt živica, 38.193 m2 cvjetnjaka sezonskih i trajnih, 4.514 ukrasnih posuda, 484.284 m2 raznih staza, 1870 sprava na dječjim igralištima, 3.820 koševa za smeće, 9.812 klupa, 430

stolova, 23.252 mt zaštitnih ograda, 6.434 m2 pješčanika, 16.468 m2 uređenih površina u kazetama, te 2.604.854 m2 neizgrađenog građevinskog zemljišta koje je u korovištu.

U skladu s raspoloživim sredstvima u 2007. planiraju se radovi na održavanju gradskih parkova, travnjaka i drvoreda u iznosu od 126.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuju planirani radovi i poslovi na održavanju javnih zelenih površina s procjenom troškova:

1.

Ručno čišćenje javnih zelenih površina

8.143.964,00 kuna

2.

Grabljanje lišća

3.360.215,00 kuna

3.

Održavanje i njega travnjaka

28.105.288,00 kuna

4.

Obnova nagaženih travnjaka

3.088.777,00 kuna

5.

Održavanje i njega stabala

20.256.510,00 kuna

6.

Sadnja stabala

2.500.000,00 kuna

7.

Održavanje ukrasnog grmlja

4.500.000,00 kuna

8.

Održavanje živica

3.450.000,00 kuna

9.

Popuna uništene i zamjene dotrajale živice

135.970,00 kuna

10.

Proizvodnja biljnog materijala

2.049.544,00 kuna

11.

Održavanje i njega sezonskih i trajnih cvjetnjaka

4.500.000,00 kuna

12.

Održavanje i njega bilja u ukrasnim posudama

2.200.000,00 kuna

13.

Održavanje površina u parkovima i dječjim igralištima

4.000.000,00 kuna

14.

Održavanje opreme u parkovima i dječjim igralištima

2.719.059,00 kuna

15.

Popravak i zamjene dotrajale i uništene opreme u parkovima i dječjim igralištima, te fizička zaštita zelenih površina

5.000.000,00 kuna

16.

Fitosanitetska zaštita

2.095.680,00 kuna

17.

Čišćenje snijega

1.450.000,00 kuna

18.

Košnja korova

3.500.000,00 kuna

19.

Fizička zaštita drvoreda

150.000,00 kuna

20.

Uzgoj i njega sadnica

1.436.277,00 kuna

21.

Uređenje zapuštenih površina, iskop jama i vađenje panjeva

350.000,00 kuna

22.

Utovar i prijevoz otpada

11.563.908,00 kuna

23.

Održavanje i popravak mehanizacije

1.454.000,00 kuna

24.

Čuvarska služba

405.000,00 kuna

25.

Proizvodnja komposta

2.500.000,00 kuna

26.

Deponiranje otpada

600.000,00 kuna

27.

Održavanje površina uz Oltar domovine na Medvednici

106.808,00 kuna

28.

Vađenje panjeva

800.000,00 kuna

29.

Malčiranje zdjelice stabala, cvjetnih gredica i grmlja

39.000,00 kuna

30.

Premještanje vozila za potrebe orezivanja stabala

90.000,00 kuna

31.

Zatvaranje prometnica za potrebe orezivanja drvoreda

50.000,00 kuna

32.

Radovi po posebnom nalogu, kao intervencija na zelenim površinama

2.000.000,00 kuna

33.

Radovi na održavanju zelenih površina, kao i rezidba drveća na jezeru Bundek u 2007.

3.400.000,00 kuna

Gradske parkove, travnjake i drvorede održava Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Zrinjevac koja je osnovana za obavljanje navedene djelatnosti.

Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Zrinjevac sastavit će, u skladu s predviđenim troškovima utvrđenim ovim programom, operativni program održavanja gradskih parkova, travnjaka i drvoreda, kojim će se razraditi svaki od pojedinih poslova i radova na održavanju javnih zelenih površina, u iznosu od 126.000.000,00 kuna.

3.3.2. Rekreacijski športski centri Jarun i Bundek

Pod održavanjem javnih površina rekreacijskih športskih centara Jarun i Bundek, podrazumijeva se održavanje u funkcionalnom stanju travnjaka, livada, šuma, internih komunikacija, plaža, pokosa, igrališta u funkciji rekreacije, vrtno - tehničke opreme, sanitarnih čvorova, vodene površine u funkciji rekreacije, sve s ciljem da centri budu, u što je moguće većoj mjeri, u funkciji građana.

Na području rekreacijskog športskog centra Jarun evidentirano je 726.803 m2 travnjaka, 168.764 m2 prometnih komunikacija, 32.670 m2, 19 sanitarnih čvorova, 70.000 m2 vodenih površina, 200 klupa, nekoliko vrsta sportskih terena, te ostala infrastruktura potrebna za ostvarivanje zadane funkcije centra.

Potreban i primjeren standard održavanja rekreacijskih športskih centara Jarun i Bundek sadržava:

- košenje travnjaka

10.235.550 m2

- održavanje internih prostora

20.251.680 m2

- dnevno održavanje plaža tijekom 9 mjeseci

32.670 m2

- održavanje športskih i dječjih igrališta

48 kom

- dnevno održavanje vrtno - tehničke opreme

12.960 sati

- održavanje 19 javnih sanitarnih čvorova

14.440 sati

- održavanje vodenih površina kupališta

32.200 sati

- spasilačka služba tijekom kupališne sezone

43.200 sati

- liječnička služba tijekom kupališne sezone

4.320 sati

- čuvanje objekata i održavanje višeosjetilnog parka s čuvarskom službom 24 sata

35.040 sati

U skladu s raspoloživim sredstvima u 2007. i planiraju se radovi na održavanju javnih površina, objekata i uređaja rekreacijskih športskih centara Jarun i Bundek u iznosu od 22.400.000,00 kuna, te je prema vrsti radova izvršena procjena troškova:

1.

Uređenje zelenih površina (drveća i grmlja, košenje, orezivanje,...)

3.334.077,00 kuna

2.

Održavanje i čišćenje prometnih površina

1.808.555,00 kuna

3.

Održavanje i čišćenje plaža i pokosa

2.252.843,00 kuna

4.

Održavanje igrališta, vrtno-tehničke opreme i bazena na vodi

2.089.734,00 kuna

5.

Održavanje objekata u funkciji rekreacije, te pripadajuće komunalne infrastrukture

4.113.056,00 kuna

6.

Održavanje vodenih površina, te stroja za izmuljivanje

3.959.071,00 kuna

7.

Čuvanje i zaštita sadržaja i objekata

4.232.664,00 kuna

8.

Održavanje višeosjetilnog parka, te čuvarska služba

610.000,00 kuna

Rekreacijske športske objekte centara Jarun i Bundek održava Društvo za upravljanje športskim objektima Zagreb d.o.o. Podružnica Jarun, koja je osnovana za obavljanje ove djelatnosti.

Navedena Podružnica izradit će u skladu s raspoređenim sredstvima, operativni program održavanja kojim će se detaljno utvrditi opseg pojedinih vrsta radova na održavanju rekreacijsko-športskih javnih površina u iznosu od 22.400.0000,00 kuna.

3.3.3. Održavanje javnih objekata i uređaja

Pod održavanjem javnih objekata i uređaja podrazumijeva se održavanje u funkcionalnom stanju fontana, vrela, vodoskoka, pješačkih prolaza, pothodnika, uređaja za prepumpavanje oborinskih voda u podvožnjacima, javnih zahoda, Gričkog topa i javnih stuba.

U Gradu Zagrebu evidentirano je 57 fontana, vrela i vodoskoka, 6 pojilica, 4 pješačka prolaza, 27 pješačkih pothodnika, 8 podvožnjaka i 21 javni zahod.

Potreban standard održavanja je da svi navedeni objekti budu u stanju funkcionalne ispravnosti. Dijelu fontana, vrela i vodoskoka nužna je temeljita građevinsko-instalaterska rekonstrukcija, uz promjenu sustava i načina korištenja vode. Ovi će se zahvati realizirati postupno, tijekom ove i idućih godina kroz programe građenja.

Troškovi održavanja javnih objekata i uređaja procjenjuju se u 2007. u iznosu od 14.400.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuju poslovi održavanja s procijenjenim troškovima prema vrsti objekata i vrsti radova:

1.

fontane, vrela, vodoskoci

1.000.000,00 kuna

2.

pješačka zona Trga bana J. Jelačića i pješački prolazi

1.250.000,00 kuna

3.

uređaji za odvodnju atmosferskih voda u pješačkim pothodnicima i podvožnjacima

1.200.000,00 kuna

4.

poslovni pothodnici (Glavni kolodvor, Utrine - Zapruđe i Velesajam - Siget)

2.550.000,00 kuna

5.

javni zahodi

3.550.000,00 kuna

6.

Grički top i topnik

250.000,00 kuna

7.

javne stube i pješački prolazi

1.100.000,00 kuna

8.

nepredviđeni radovi - intervencije

700.000,00 kuna

9.

investicije u komunalne objekte

1.500.000,00 kuna

10.

naknade za obavljene radove

1.300.000,00 kuna

Radove od rednog broja 1. do 10., procijenjene u iznosu od 14.400.000,00 kuna, obavljat će Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Gradsko stambeno komunalno gospodarstvo, osnovana za obavljanje planiranih radova.

3.3.4. Botanički vrt

Botanički vrt Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu poniknuo je krajem 19. stoljeće. Zemljište za vrt dala je općina grada Zagreba pod uvjetom da bude pristupačan pučanstvu.

Tijekom 2007. planiraju se u Botaničkom vrtu radovi:

- sanacija bazena,

- rekonstrukcija hladnih staklenika,

- gradnja hidrauličke mreže,

- tekuće održavanje opreme vrta (klupe, javni zahod, spremište, ograda, vrtna sjenica, fontana, ukrasne vaze, košarice za otpatke i dr.).

Programom se planira sufinancirati radove održavanja Botaničkog vrta, čiji bogati sadržaji i visokovrijedno hortikulturno oblikovanje služe stanovnicima Grada Zagreba, u iznosu od 1.300.000,00 kuna.

3.3.5. Park Maksimir

Park Maksimir zaštićeni je objekt prirode i zaštićena spomenička cjelina.

Tijekom 2007. planiraju se radovi na održavanju perivoja, jezera, odmorišta, objekata u parku i opreme parka i to:

- uređenje staze Vidikovac-Švicarska kuća,

- uređenje staze Prilesje-Vidikovac,

- uređenje okoliša upravne zgrade ustanove,

- uređenje Vratareve kuće,

- održavanje Vidikovca,

- održavanje Kapelice Sv. Jurja,

- održavanje male pozornice,

- održavanje mogile,

- održavanje obeliska,

- održavanje glavnog portala,

- uređenje prostora za smještaj čuvara,

- održavanje opreme dječjeg igrališta,

- čišćenje jezera i potoka kroz park,

- čišćenje šumskih perivoja,

- poribljavanje jezera,

- održavanje opreme parka (klupe, koševi za otpatke, čamci, znakovlje, rampe...).

U 2007. programom se osiguravaju sredstva za održavanja Parka Maksimir u iznosu od 4.400.000,00 kuna.

3.3.6. Zoološki vrt

Zoološki vrt, smješten u Parku Maksimir, utemeljen je 1925. godine i prvobitno je izgrađen na Labuđem otoku. Taj umetnuti sadržaj maksimirskog parka stekao je tradiciju, te se danas Maksimir ne bi mogao zamisliti bez zoološkog vrta.

Za obavljanje djelatnosti zoološkog vrta, koja se smatra komunalnom djelatnošću gradskog značaja, osnovano je trgovačko društvo Zoološki vrt d.o.o.

Djelatnost zoološkog vrta financira se iz cijene usluga, te sredstvima gradskog proračuna raspoređenih Programom održavanja komunalne infrastrukture.

Tijekom 2007. godine planiraju se ulaganja u održavanje objekata i financiranje djelatnosti zoološkog vrta u iznosu od 17.000.000,00 kuna.

3.3.7. Održavanje groblja i krematorija

Programom se u 2007. godini ne planiraju sredstva za održavanje groblja i krematorija, već su ti radovi utvrđeni planom poslovanja Gradskog komunalnog gospodarstva d.o.o. Podružnice Gradska groblja. Za održavanje groblja, o kojima se treba brinuti lokalna samouprava, osigurana su sredstva za 2007. u iznosu od 400.000,00 kuna.

3.3.8. Utrošak vode na fontanama, vrelima i javnim zdencima

Za fontane, vrela, vodoskoke, pojilice i javne zdence, troškove za potrošnju vode tijekom 2007. ispostavljat će Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Vodoopskrba i odvodnja. Ukupan predviđeni iznos za taj trošak je 6.500.000,00 kuna.

3.3.9. Intervencije u prostoru

Radi se o održavanju komunalne infrastrukture posebnih obilježja, odnosno komunalne infrastrukture čije održavanje je proteklih godina bilo ispod standarda ili u cijelosti zanemareno, a odnose se na:

- pješačke prilaze,

- pješačke terase,

- mostove na vodotocima,

- uklanjanje arhitektonskih barijera,

- održavanje površina oko objekata javnog sadržaja,

- čišćenje pročelja,

- uklanjanje žvakaćih guma s pješačkih površina,

- uklanjanje masnih mrlja s kolosijeka tramvajskih pruga, kao i radove redovnog održavanja i to:

- pješačke zone užeg centra grada,

- zajedničkih dijelova prolaza Importanne centra i

- javnih satova.

Navedene objekte i uređaje komunalne infrastrukture održavat će gradska komunalna trgovačka društva, te pravne i fizičke osobe temeljem provedenog postupka javne nabave u iznosu od 12.500.000,00 kuna.

3.3.10. Održavanje komunalne infrastrukture u zimskim uvjetima

Održavanje komunalne infrastrukture u zimskim uvjetima podrazumijeva čišćenje i odvoz snijega s javnih prometnih površina koje nije obuhvaćeno programom zimske službe na javnim i nerazvrstanim cestama (tzv. komunalni dio zimske službe).

Čišćenje i uklanjanje snijega obavljat će se sa:

- glavnih gradskih trgova,

- tramvajskih stajališta,

- autobusnih stajališta i ugibališta,

- pješačkih površina uz zelenilo,

- tramvajskih i autobusnih terminala.

Opseg i troškovi navedenih radova ovisni su o meteorološkim uvjetima i događajima.

Radove tzv. komunalnog dijela zimske službe obavljat će Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. podružnice Čistoća, Zrinjevac i Vodoprivreda Zagreb, te pravne i fizičke osobe na temelju provedenog postupka javne nabave u iznosu od 20.000.000,00 kuna.

4. ODRŽAVANJE NERAZVRSTANIH CESTA

Pod održavanjem nerazvrstanih cesta podrazumijeva se skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom cijele godine na cestama, uključujući i sve objekte i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti cesta i prometne sigurnosti na njima (redovno održavanje), kao i mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti i trajnosti ceste i cestovnih objekata i povećanja sigurnosti prometa (izvanredno održavanje).

Pod nerazvrstanim cestama podrazumijevaju se površine koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u skladu s Uredbama o mjerilima za razvrstavanje javnih cesta (Narodne novine 63/99) i Odluke o razvrstavanju javnih cesta u državne ceste, županijske ceste i lokacijske ceste (Narodne novine 79/99, 111/00, 98/01, 143/02 i 153/02).

Nerazvrstane su ceste, u skladu s Odlukom o nerazvrstanim cestama (Službeni glasnik Grada Zagreba 16/98 i 23/03) ceste, gradske ulice, seoski, poljski i šumski putovi, parkirališta, javne garaže, terminali, okretišta vozila javnog prijevoza, pristupne ceste do industrijskih i drugih objekata koje se koriste i za javni prijevoz i sve druge nerazvrstane javne prometne površine po kojima se odvija promet.

Vrsta, opseg i rokovi izvođenje radova održavanje javnih cesta uređen su Pravilnikom o održavanju i zaštiti javnih cesta (Narodne novine 25/98 i 162/98), koji se primjenjuje i u programu održavanja nerazvrstanih cesta u Gradu Zagrebu. Sastavni su dio tog pravilnika standardi održavanja cesta kojima su određeni normativi utroška materijala, radni sati vozila, strojeva i radne snage za radove održavanja, a čijom se primjenom u punom standardu osigurava trajno čuvanje građevinske, prometne i gospodarske vrijednosti ceste.

Vrste održavanja cesta jesu:

- redovno održavanje,

- izvanredno održavanje.

Radovi redovnog održavanja nerazvrstanih cesta obuhvaćaju:

- čišćenje (kolnika, sustava za odvodnju, cestovnog zemljišta, opreme i dr.),

- košnju trave i uklanjanje granja,

- obnovu i izradu oznaka na kolniku,

- ličenje kilometarskih oznaka, stupova prometnih znakova i nosača rasvjetnih tijela,

- popravak antikorozivne zaštite zaštitnih i drugih ograda,

- popravak i zamjenu uređaja, opreme i prometne signalizacije na cesti,

- uređenje sustava za odvodnju (jaraka, rigola, drenaža i drugo),

- uređenje bankina (planiranje i poravnavanje),

- uređenje i mjestimični popravci pokosa usjeka ili nasipa, potpornih i obloženih zidova,

- mjestimični popravci betonskih pasica i rubnjaka,

- popravci lokalnih oštećenja kolnika (udarnih jama, pojedinačnih i mrežastih pukotina, uzdužnih i poprečnih denivelacija, omekšanog asfaltnog zastora, zaglađenih površina zastora, oštećenih rubova i razdjelnica betonskog kolnika),

- hitni popravci i intervencije u svrhu osiguranja odvijanja prometa,

- osiguranje prohodnosti cesta u zimskim uvjetima,

- održavanje oznaka referentnog sustava označavanja cesta,

- uređenje cestovnog zemljišta te

- ostali radovi.

Pod održavanjem cesta u zimskim uvjetima podrazumijevaju se radovi neophodni za održavanje prohodnosti cesta i sigurnog odvijanja prometa za režim prometa u zimskim uvjetima koji je određen posebnim propisima.

Radovi izvanrednog održavanja cesta obuhvaćaju:

- obnavljanje i zamjenu kolničkih zastora,

- ojačanje kolnika u svrhu obnove i povećanja nosivosti i kvalitete vožnje,

- mjestimične popravke kolničke konstrukcije ceste u svrhu zaštite i povećanja nosivosti ceste,

- poboljšanje sustava odvodnje ceste,

- zamjenu, ugrađivanje nove i poboljšane vertikalne prometne signalizacije i opreme ceste (kilometarski smjerokazni stupići, zaštitne ograde i slično) na većim dijelovima ceste, saniranje odrona, popuzina i manjih klizišta,

- ublažavanje nagiba pokosa i ostali radovi na zaštiti kosina od erozije,

- sanaciju potpornih i obložnih zidova,

- zaštitu ceste od podlokavanja,

- radove na uređenju zelenila u svrhu biološke zaštite ceste, ukrašavanja okoliša i zaštite od snježnih zapuha,

- pojedinačne korekcije geometrijskih elemenata ceste (ublažavanje oštrih krivina, uređenje poprečnih nagiba, stajališta uz cestu i drugo), sa svrhom poboljšanja sigurnosti prometa,

- uređenje raskrižja u istoj razini (oblikovanje, preglednost, ugradnja nove signalizacije i opreme) bez većih konstrukcijskih zahvata,

- poboljšanje prometnih uvjeta uređenjem stajališta, odmorišta, pješačkih staza, prijelaza u naseljima, prijelaz preko željezničkih pruga u nivou,

- obnovu i postavu instalacija, opreme i uređaja ceste,

a izvanredno održavanje objekata posebno obuhvaća:

- zamjenu kolnika,

- zamjenu hidrolizacije,

- popravak ili zamjenu rasponske konstrukcije, stupova i upornjaka,

- popravak ili zamjenu sustava za odvodnju,

- popravak ili zamjenu ležajeva,

- popravak ili zamjenu prijelaznih naprava,

- uređenja prijelaza na nasip,

- cjelovitu antikorozivnu zaštitu,

- sanaciju i zaštitu betonskih površina,

- zamjenu i obnovu propusta i mostova do 10 m raspona,

- sanaciju tunelske obloge,

- sanaciju i obnovu zidova.

Za predvidive troškove održavanja nerazvrstanih cesta u 2007. planirana su sredstva u iznosu od 93.100.000,00 kuna, i to prema vrsti održavanja:

- redovno održavanje

57.000.000,00 kuna

- u ljetnim uvjetima

41.000.000,00 kuna

- u zimskim uvjetima

16.000.000,00 kuna

- izvanredno održavanje

36.100.000,00 kuna

U nastavku se iskazuju poslovi i radovi na održavanju nerazvrstanih cesta, planirani u skladu s raspoloživim sredstvima, prema opisu posla i predvidivom trošku.

- Redovno održavanje

Opis poslova

Vrijednost posla

1.

Pregled cesta

400.000,00 kuna

2.

Opće održavanje kolnika

205.000,00 kuna

3.

Asfaltni kolnik

8.500.000,00 kuna

4.

Kolnik od kamenog materijala

15.000.000,00 kuna

5.

Održavanje bankine

905.000,00 kuna

6.

Održavanje usjeka, zasjeka i nasipa

500.000,00 kuna

7.

Održavanje objekata za odvodnju

2.000.000,00 kuna

- popravak rubnjaka i rigola

680.000,00 kuna

- čišćenje jaraka i rigola

500.000,00 kuna

- čišćenje slivnika, propusta i taložnica

700.000,00 kuna

- popravak propusta

120.000,00 kuna

8.

Održavanje opreme ceste

2.700.000,00 kuna

9.

Izrada oznaka na kolniku

1.500.000,00 kuna

10.

Košnja trave i održavanje zelenila

1.100.000,00 kuna

11.

Tekuće održavanje mostova

260.000,00 kuna

12.

Održavanje potpornih i obložnih zidova

536.557,38 kuna

13.

Zimska služba

13.114.750,00 kuna

- pripravnost ekipa

1.000.000,00 kuna

- rad ekipa

7.000.000,00 kuna

- materijal za posipavanje

2.200.000,00 kuna

- detaljno čišćenje

1.800.000,00 kuna

- uređenje i održavanje baza

1.000.000,00 kuna

- ostali troškovi

114.750,00 kuna

Ukupno

46.721.307,38 kuna

Porez na dodanu vrijednost

10.278.692,62 kuna

Sveukupno

57.000.000,00 kuna

- Izvanredno održavanje

Tijekom 2007. planirana su ulaganja u izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta u iznosu od 36.100.000,00 kuna koja obuhvaćaju radove na cestama i objektima čije zatečeno stanje ne osigurava sigurnost prometa.

Planirana sredstva za izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta uložit će se u radove na sljedećim cestama:

- Krajiška od Ilice do Deželićeve

- Vojnovićeva

- Pierottijeva

- Lepa Ves

- Mala ulica

- Podgaj

- Cvjetna cesta

- Korčulanska

- Murterska

- Harambašićeva

- Melenišće

- Požarinje

- Radnička 264

- V. Resnik

- pješački hodnici uz Držićevu aveniju (od Slavonske do Ul. M. Trnine)

- Budakova (prolaz dječjem vrtiću)

- Žitnjačka

- Stari dviri

- Vrbice

- Češka

- Buzinski prilaz

- Balokovićeva

- Erlichova

- Hanamanova

- Vinkovačka

- Baštijanova od Drvinja do autobusnog okretišta

- Vurovčica

- Antunovac

- Kuniščak od Ul. G. Tadina do Domobranske

- Kosirnikova

- Prigorska

- Mirna ulica

- Kijevska

- Treskavička

- Celjska

- Ul. Tomislava Pavleka

- Ul. Mahatme Ghandija

- Vidovići

- Kurmanova

- Grgati

- Vatrogasna cesta II. etapa (Brezovica)

te financiranje tehničke dokumentacije i stručnog nadzora.

Poslove i radove održavanja nerazvrstanih cesta obavljat će Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Zagrebačke ceste, koja je osnovana za obavljanje te djelatnosti.

Gradsko komunalno gospodarstvo d.o.o. Podružnica Zagrebačke ceste, izradit će operativne programe redovnog održavanja cesta u ljetnim i zimskim uvjetima te izvanrednog održavanja cesta, s iskazom jediničnih mjera i jediničnih cijena pojedinih vrsta poslova i radova.

5. JAVNA RASVJETA

Pod održavanjem javne rasvjete podrazumijeva se zamjena ili otklanjanje nedostataka na objektima i uređajima javne rasvjete (izvori svjetlosti, predspojne naprave, armature, odvijači i dr.) radi održavanja sustava u stanju funkcionalne ispravnosti, te utrošak električne energije i plina.

U Gradu Zagrebu je evidentirano oko 79.000 rasvjetnih mjesta s preko 103.000 izvora svjetlosti, podzemnom i nadzemnom elektroenergetskom mrežom, uređajima za mjerenje i upravljanje javnom rasvjetom.

U sustavu javne rasvjete instalirana snaga je 19,08 MW, te se tijekom godine utroši 80.220 MWh električne energije. Instalirano je i 208 plinskih svjetiljaka, kao ambijentalna rasvjeta Gornjeg grada.

Potreban standard održavanja je u najmanje 90 posto funkcionalnosti instaliranih izvora svjetlosti. Postignut standard održavanja nastojat će se povećati provođenjem mjera energetske učinkovitosti radi postizanja efekata uštede električne energije. Dijagnosticiranje stanja čeličnih stupova važan je element sigurnosti, te će se i tijekom 2007. nastaviti evidentiranje i utvrđivanje kvalitete objekata javne rasvjete.

Troškovi održavanja javne rasvjete i utrošak električne energije i plina procjenjuju se u 2007. u iznosu od 82.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuje vrsta poslova i radova na održavanju javne rasvjete predvidivim troškovima održavanja javne rasvjete:

1.

održavanje objekata javne rasvjete

31.502.000,00 kuna

2.

utrošena električna energija

41.998.000,00 kuna

3.

održavanje plinske javne rasvjete

1.800.000,00 kuna

4.

utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu

700.000,00 kuna

5.

dijagnosticiranje stanja čeličnih stupova

6.000.000,00 kuna

Poslove održavanja objekata i uređaja javne rasvjete obavljat će trgovačka društva Hrvatska elektroprivreda i Gradska plinara, te fizičke i pravne osobe temeljem provedenog postupka javne nabave.

6. NERASPOREĐENA INTERVENTNA SREDSTVA

Za potrebe izvršavanja radova na održavanju komunalne infrastrukture koji nisu planirani ovim programom osigurana su sredstva u iznosu od 2.000.000,00 kuna.

Navedena neraspoređena sredstva koristit će se za nepredviđene i slučajne događaje, kao i postupanja po nalozima komunalnog redarstva, inspekcijskih službi zaštite okoliša te po primjedbama i prijedlozima građana.

7. ZAVRŠNE ODREDBE

7.1. Grad Zagreb izvršavat će svoju obvezu održavanja komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti temeljem ostvarenih prihoda za financiranje održavanja komunalne infrastrukture.

7.2. Upravna tijela Grada Zagreba, u čijoj su nadležnosti djelatnosti komunalnog gospodarstva, sudjelovat će u provedbi ovog programa radi osiguravanja kvalitetnog obavljanja poslova održavanja komunalne infrastrukture, osiguravanja obavljanja komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja i osiguravanja javnosti rada.

7.3. Sredstva za provedbu ovog programa osiguravat će Gradski ured za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet za namjene određene Proračunom Grada Zagreba i ovim programom, a u svemu prema načelima štednje i racionalnog korištenja sredstava.

7.4. U okviru sredstava za provedbu ovog programa dopuštena je preraspodjela utvrđenih sredstava između pojedinih rashoda i izdataka u cilju efikasnijeg i racionalnijeg ostvarivanja programa i poboljšanja stanja u djelatnostima, a uz odobrenje Gradskog poglavarstva.

7.5. Ovaj će program biti objavljen u Službenim glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 400-02/06-01/313

URBROJ: 251-01-04-06-5

Zagreb, 21. prosinca 2006.

Predsjednica

Gradske skupštine

Mr.sc. Tatjana Holjevac, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija