zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

21.12.2006.

Donesen

22.12.2004.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2007.

Pročišćeni tekst vrijedi od 21.12.2006.

Narodne novine 18/2006

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2007. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 18/06)

Na temelju članka 15. stavka 2. Zakona o osnovnom školstvu (Narodne novine 59/90, 26/93, 27/93, 29/94, 7/96, 59/01, 114/01 i 76/05) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05 i 2/06), Gradska skupština Grada Zagreba, na 20. sjednici, 21. prosinca 2006., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2007.

UVOD

Sustav osnovnog školstva provodi se u školskoj 2006./2007. godini u Gradu Zagrebu u:

a/ ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb

- 104 redovite osnovne škole u koje je upisano 64.307 učenika u 2.712 razrednih odjela,

- 4 osnovne škole za djecu s posebnim potrebama u koje je upisano 656 učenika u 91 razrednom odjelu,

- 4 umjetničke osnovne škole od čega 3 osnovne glazbene škole i 1 plesna osnovna škola. Osnovno umjetničko obrazovanje provodi se i u 5 srednjih glazbenih škola te 2 srednje plesne škole. Sveukupno je umjetničkim obrazovanjem obuhvaćeno 3.740 učenika koji su i polaznici redovnih osnovnih škola, raspoređenih u 277 razrednih odjela,

- CDO "Birotehnika", OŠ za mladež i odrasle. Osnovnoškolskim obrazovanjem obuhvaćena su 52 učenika raspoređena u 6 razrednih odjela.

b/ privatnim osnovnim školama s pravom javnosti

- 5 redovitih osnovnih škola u kojima je upisano 445 učenika u 35 razredna odjela.

U Proračunu Grada Zagreba za 2007. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti osnovnog školstva iz dvaju izvora:

I. IZ SREDSTVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE OSNOVNOG ŠKOLSTVA

Plan - 144.500.000,00 kn

Sredstva za financiranje minimalnog financijskog standarda osnovnog školstva Grada Zagreba u 2007. godini osiguravaju se u Proračunu Grada Zagreba temeljem odgovarajuće odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Iz sredstava za decentralizirane funkcije osigurava se financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba osnovnog školstva i to: materijalni i financijski rashodi, rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja i nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.

A. Materijalni i financijski rashodi Plan - 91.663.100,00 kn

1. Naknade troškova zaposlenima

2. Rashodi za materijal i energiju

3. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja

4. Ostali financijski rashodi

B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja Plan - 19.874.900,00 kn

Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija (i izvornih sredstava Grada Zagreba). Kao i prethodnih godina, prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:

a. Održavanje krovišta

b. Održavanje kotlovnica i sustava grijanja

c. Održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija

d. Održavanje elektroinstalacija

e. Održavanje unutarnje i vanjske stolarije

f. Ostali građevinski radovi

C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu Plan - 32.962.100,00 kn

1. Građevinski objekti

a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija

Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskih objekata koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana a prema postupku koji je jednak kao i kod investicijskog održavanja, s time da je prioritet rješavanje trosmjenskog rada u osnovnim školama, sukladno Programu i planu izgradnje novih objekata, dogradnje i nadogradnje postojećih objekata za potrebe osnovnog školstva Grada Zagreba u razdoblju od 2005. do 2007., što ga je donijela Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 22. prosinca 2004. godine.

2. Postrojenja i oprema

a) Oprema i namještaj

b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene

Sredstva za opremanje osnovnih škola ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba osnovnih škola i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija (i izvornih sredstava Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu).

Plan nabave roba, radova i usluga za 2007. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport a postupak nabave provodi Stručno povjerenstvo za nabavu roba i usluga male vrijednosti do 200.000,00 kuna i Stručno povjerenstvo za nabavu roba, radova i usluga vrijednosti preko 200.000,00 kuna sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi i Uredbe o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti. Postupak nabave roba, radova i usluga, u vrijednosti do 20.000,00 kuna, odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na osnovi opravdanog zahtjeva ustanove, sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

Plan nabave radi se prema ukupno raspoloživim sredstvima, odnosno sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija osnovnog školstva (i sredstvima Grada Zagreba za poboljšanje standarda u osnovnom školstvu).

II. IZ IZVORNIH SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA U OSNOVNOM ŠKOLSTVU Plan - 100.000.000,00 kn

Programom javnih potreba u osnovnom školstvu Grada Zagreba za 2007. kao i proteklih godina, iz Proračuna Grada Zagreba, osiguravaju se značajna sredstva za financiranje širih javnih potreba Grada Zagreba u djelatnosti osnovnog školstva, i to kroz programe:

1. Program produženog boravka

2. Programi učeničkog standarda

3. Program investicijskog održavanja

4. Program financiranja rada školskih odbora

5. Program natjecanja i smotri

6. Program financiranja drugih izdataka

7. Program potpora privatnim školama

8. Program opremanja

1. PROGRAM PRODUŽENOG BORAVKA Plan - 31.050.000,00 kn

Produženi boravak neobavezni je oblik neposrednog odgojno-obrazovnog rada koji se provodi izvan redovite nastave i ima svoje pedagoške, odgojne, zdravstvene i socijalne vrijednosti.

Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika, a iznimno i za učenike izvan svog upisnog područja. Produženi boravak organizira se za učenike I. i II. razreda, a iznimno i za učenike III. razreda o čemu odlučuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi obrazloženog prijedloga škole.

Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka ustrojava se u pravilu od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina), a samo iznimno za učenike više razreda (kombinirana odgojno - obrazovna skupina). Već nekoliko godina konstantno raste interes i potreba za produženim boravkom u osnovnoj školi, što se i odobrava i za što se osiguravaju sredstva u Proračunu.

Ovim se programom osiguravaju sredstva za refundaciju plaća, naknada i troškova prijevoza za 323 učitelja, temeljem zahtjeva osnovnih škola. Programom je obuhvaćeno 7.701 učenik koji su uključeni u 323 odgojno-obrazovne skupine, u 87 osnovnih škola.

Dnevno trajanje produženog boravka je od 7,00 do 17,00 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim i prostornim uvjetima. Produženi boravak mogu organizirati škole koje imaju odgovarajući učionički i drugi prostor, a zapošljavanje učitelja za njegovu provedbu odobrava Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

Program produženog boravka provodi se:

- od 7,00 do 8,00 sati - učenici dolaze u školu, s time da je za one koji dolaze ranije organizirano slobodno vrijeme (igre, zajutrak),

- od 8,00 do 12,00 sati izvodi se nastava,

- od 12,00 do 14,00 sati učenici provode slobodno vrijeme (objed, odmor te izvannastavne slobodne aktivnosti),

- od 14,00 do 17,00 sati, odnosno do dolaska roditelja po učenike, za učenike je organiziran samostalni rad.

U organiziranom samostalnom radu učenici, pod vodstvom učitelja, izrađuju domaće zadaće, samostalno uče, i izrađuju ostale zadatke. Organizirani samostalni rad učenika izričito je naglašen nastavnim programom a metode rada učitelja i učenika u samostalnom radu identične su metodama rada redovite nastave.

Produženi boravak provode djelatnici škole - učitelji razredne nastave. Učitelji razredne nastave koji provode produženi boravak sklapaju sa školom ugovor o radu te imaju ista prava i obveze kao i drugi učitelji škole.

Prioritet pri uključivanju u produženi boravak imaju:

- djeca oba zaposlena roditelja ili zaposlenog samohranog roditelja koja koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi;

- djeca invalida Domoviskog rata ako je drugi roditelj zaposlen;

- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila oba ili jednog roditelja;

- djeca s teškoćama u razvoju;

- djeca bez roditelja ili zanemarenog roditeljskog staranja;

- djeca koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima;

- djeca koja primaju dječji doplatak.

Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika, dostavljaju školi.

Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih uvjeta nije u mogućnosti povećati broj odgojno - obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi naprijed navedenih kriterija.

Produženi boravak besplatan je za učenike, a roditelji financijski sudjeluju u cijeni prehrane sukladno svom materijalnom i socijalnom statusu te kriterijima za sufinanciranje prehrane učenika iz sredstava Proračuna Grada Zagreba.

O provedbi produženog boravka škola sklapa ugovor s roditeljem, odnosno starateljem učenika, za svaku školsku godinu.

O svakom povećanju potreba za produženim boravkom u odnosu na potrebe utvrđene ovim programom javnih potreba u osnovnom školstvu odlučuje Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na prijedlog Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno utvrđenim kriterijima i osiguranim sredstvima u Proračunu Grada s time da je odgovarajući prostor osnovni uvjet za odobrenje novih skupina produženog boravka.

Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja, dostavljaju na kraju svake školske godine prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu.

Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škole u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba.

2. PROGRAMI UČENIČKOG STANDARDA Plan - 54.400.000,00 kn

U okviru ovog programa osiguravaju se sredstva za: sufinanciranu prehranu učenika, troškove učenja i provjere znanja plivanja i prijevoza na plivanje učenika neplivača, sredstva za program škole u prirodi i sredstva za nabavu školskih udžbenika.

2.1. Sufinancirana prehrana Plan - 26.000.000,00 kn

Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. U zagrebačkim osnovnim školama prehranu koristi oko 49.000 učenika. Broj korisnika sufinancirane prehrane u osnovnim školama Grada Zagreba, iz godine u godinu u stalnom je porastu.

Cijena mliječnog obroka iznosi 5,00 kuna, ručka 9,00 kuna a užine 2,50 kuna što je utvrđeno Zaključkom Gradskog poglavarstva Grada Zagreba. Svi učenici ostvaruju pravo na sufinanciranje cijene obroka, sukladno utvrđenim kriterijima i mjerilima iz ovog programa. Razlika sredstava do utvrđene pune cijene besplatnih i sufinanciranih obroka, školi se doznačuje iz proračunskih sredstava.

Sufinanciranjem cijene obroka obuhvaćeni su svi korisnici školske prehrane, i to:

A. Pravo na besplatni mliječni obrok, ručak i užinu imaju učenici:

- čija je obitelj korisnik pomoći za uzdržavanje ili materijalnih i jednokratnih novčanih pomoći;

- čiji su roditelji (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja) ostali bez posla i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili zadnja dva mjeseca nisu primili plaću;

- djeca invalida Domovinskog rata;

- djeca koja su u Domovinskom ratu izgubila jednog ili oba roditelja.

U pravilu se, ručak i užina organiziraju za djecu koja su uključena u program produženog boravka.

B. Učenici koji primaju dječji doplatak imaju pravo na sufinancirane obroke i to na:

- sufinancirani mliječni obrok

- sufinancirani ručak i užinu (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak).

Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak i to:

- uz popust od 86,00%, odnosno cijena iznosi 0,70 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 65,00 %, odnosno cijena iznosi 1,75 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 18. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 18.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se temeljem rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO o pravu na dječji doplatak i to:

- uz popust od 85,56%, odnosno, cijena iznosi 1,30 kuna, za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 17., 21/1. i 21/2. (osnovica članak 17.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu;

- uz popust od 63,89%, odnosno cijena iznosi 3,25 kuna za korisnike koji ostvaruju dječji doplatak po članku 18. i članku 21/1. i 21/2. (osnovica članak 18.) Zakona o doplatku za djecu.

Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane (uz uvjet da su uključeni u produženi boravak) provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

Učenici ove kategorije sufinanciranja prehrane, izvan produženog boravka, mogu konzumirati ručak po cijeni od 6,50 kuna kao i užinu po cijeni od 2,00 kune, ukoliko to škola može organizirati.

C. Ostali učenici, izvan kriterija pod A. i B., također ostvaruju popust u cijeni obroka u školskoj prehrani.

Sufinanciranje cijene mliječnog obroka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 30,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 3,50 kune.

Sufinanciranje cijene ručka ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 27,78%, odnosno cijena za korisnika iznosi 6,50 kuna.

Sufinanciranje cijene užine ove kategorije korisnika prehrane provodi se uz popust od 20,00%, odnosno cijena za korisnika iznosi 2,00 kune.

Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije triju obroka (mliječni obrok, ručak i užina).

Ukoliko škola zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane i ako je kadrovski ekipirana, može organizirati konzumaciju ručka i užine i za učenike izvan sustava produženog boravka, uz primjenu sufinancirane cijene obroka.

U svim slučajevima, škola je dužna obvezno primjenjivati kriterije, mjerila kao i sufinancirane cijene obroka iz ovog programa, kao maksimalne cijene obroka prema korisnicima.

2.2. Poduka plivanja Plan - 2.500.000,00 kn

Sukladno članku 32. Zakona o osnovnom školstvu, osnovna škola dužna je u suradnji s drugim činiteljima osigurati da svi učenici tijekom osnovnog školovanja nauče plivati.

Početkom školske godine (rujan-listopad) obavlja se provjera umijeća plivanja učenika III. i IV. razreda koji nisu bili obuhvaćeni Programom poduke plivanja ili nisu savladali poduku plivanja u protekloj školskoj godini.

Provjera umijeća plivanja i poduku plivanja u 2007. za 104 osnovne škole provodit će se na četirima postojećim bazenima: bazenu ŠC Mladost na Savi, bazenu Zimskog plivališta Mladost, na bazenu u OŠ Marije Jurić Zagorke i bazenu Utrine. Poduka plivanja provodi se za učenike nižih razreda, po grupama od 15 - 25 učenika, a traje 15 sati za jednu grupu. Grad Zagreb podmiruje troškove poduke plivanja i troškove prijevoza učenika.

Na bazenu OŠ Marije Jurić Zagorke svi raspoloživi kapaciteti tijekom školske godine rezervirani su za učenje plivanja učenika zagrebačkih osnovnih škola, a školi se na temelju sporazuma nadoknađuju zavisni materijalni troškovi bazena, opremanja, tekućeg i investicijskog održavanja do planiranih sredstava a koji se ne financiraju kroz opće i ostale troškove škole iz decentraliziranih sredstava. Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba razmotrit će potrebu korekcije cijena poduke plivanja i donijeti određeni zaključak.

2.3. Škola u prirodi Plan - 5.900.000,00 kn

Kao zaseban nastavni oblik, Škola u prirodi ima važnu odgojnu i obrazovnu zadaću. Radom, učenjem i druženjem u Školi u prirodi učenici provjeravaju znanja i iskustva, vježbaju i primjenjuju ih u stvarnoj životnoj sredini. Program je razrađen na: nastavne sadržaje, športsko-rekreacijske sadržaje i slobodno vrijeme, a svi nastavni predmeti u Školi u prirodi izvode se prema nastavnom planu.

Program se ostvaruje na temelju ustrojstva Škole u prirodi utvrđenog u Nastavnom planu i programu za osnovnu školu u Republici Hrvatskoj, a koji je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa 3. kolovoza 2006. Program Škole u prirodi iz godine u godinu obuhvaća sve više škola i korisnika programa.

Program Škole u prirodi za učenike trećih i četvrtih razreda izvodi se u: odmaralištu "Vladimir Nazor" d.o.o., "Stoimena" u Crikvenici, "Cvrčak" u Dugoj Uvali, objektu Crvenog križa Zagreb "Villa Rustica" u Novom Vinodolskom i Domu Crvenog križa na Sljemenu, kao i objektu Sljeme-Medvednica d.o.o. "Pansion Medvednica".

Dom Crvenog križa na Sljemenu

Planira se da tijekom 2007. ovaj program Škole u prirodi obuhvati 33 škole, odnosno u ovom će domu tjedno boraviti do 110 učenika i 4 učitelja trećih razreda, a ukupno bi ovim programom bilo obuhvaćeno 3.600 učenika i 128 učitelja. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 510,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 200,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 310,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

"Sljeme - Medvednica" d.o.o. - "Pansion Medvednica"

U ovom objektu Škole u prirodi tijekom 2007. boravit će 3.300 učenika i 99 učitelja trećih razreda, odnosno do 100 učenika tjedno. Program se provodi od ponedjeljka do petka uz ukupnu cijenu programa od 640,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 200,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 440,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Odmaralište "Vladimira Nazora" d.o.o. "Stoimena " u Crikvenici

U ovom odmaralištu učenici četvrtih razreda borave i rade od ponedjeljka do subote, a u programu obvezatno sudjeluju svi učenici jednog razrednog odjela s učiteljem. Tjedni programi omogućuju boravak do 250 učenika i njihovih učitelja. Ovim šestodnevnim programom bit će obuhvaćeno oko 3.250 učenika i 150 učitelja. Program boravka i prehrane učenika provodi se u organizaciji "Vladimira Nazora" d.o.o. Ukupna cijena programa je 615,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni sa 365,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Odmaralište "Vladimira Nazora" d.o.o. "Cvrčak" u Dugoj Uvali

Ovaj program Škole u prirodi provodi se od ponedjeljka do subote a obuhvaća do 1.980 učenika i 66 učitelja iz 25 škola. Ukupna cijena programa je 620,00 kuna po učeniku od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 370,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

Objekt Crvenog križa u Novom Vinodolskom "Villa Rustica"

Ovaj šestodnevni program Škole u prirodi za učenike četvrtih razreda, koji obuhvaća organizaciju boravka, nastave i prehrane provodi se u organizaciji Crvenog križa Zagreb, a može obuhvati do 212 učenika tjedno, odnosno oko 3.200 učenika i 120 učitelja iz 36 škola godišnje. Ukupna cijena ovog programa je 640,00 kuna po učeniku, od čega roditelji sufinanciraju 250,00 kuna. Grad Zagreb sudjeluje u cijeni s 390,00 kuna po sudioniku programa i osigurava cjelokupna sredstva za prijevoz.

2.4. Školske knjige i udžbenici Plan - 20.000.000,00 kn

U protekloj financijskoj godini, za sve učenike osnovnih škola Grada Zagreba iz Proračuna osigurana su sredstva za nabavu školskih knjiga i udžbenika za školsku 2006./2007. godinu. Kako bi se zadržao dostignuti nivo učeničkog standarda u Gradu Zagrebu, ovim programom osigurat će se sredstva za nabavu školskih knjiga i udžbenika za sve učenike osnovnih škola Grada Zagreba i za školsku 2007./2008. godinu.

3. PROGRAM INVESTICIJSKOG ODRŽAVANJA Plan - 6.300.000,00 kn

Program obuhvaća hitne intervencije i investicijsko održavanje na objektima i opremi osnovnih škola, osnovnih glazbenih i baletnih škola kao i specijalnih škola za osnovno obrazovanje. Sredstva za investicijsko održavanje objekata osnovnih škola ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Planu nabave roba, radova i usluga za 2007. godinu, što ga sukladno osiguranim sredstvima za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

Planirana sredstva koristit će se za najhitnije intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanju opreme školskih učionica, razredne i predmetne nastave, praktikuma i drugih prostorija.

Sredstva će se koristiti i za investicijsko i tekuće održavanje školskih kuhinja i blagovaonica (prema programu održavanja za 2007. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport), kao što su sanacija i izmjena svih vrsta instalacija, podova, vrata i prozora, izvedba i popravak ventilacijskih uređaja, uvođenje nužnih instalacija za priključenje nove opreme i sl., hitne intervencije u školskim kuhinjama i blagovaonicama.

Zbog izrazito velikih potreba za investicijskim održavanjem brojnih objekata osnovnih škola, neophodno je tijekom 2007. osigurati značajnija sredstva za ovu namjenu.

4. PROGRAM FINANCIRANJA RADA ŠKOLSKIH ODBORA Plan - 3.500.000,00 kn

Sredstva za naknade predsjednicima i članovima školskih odbora osnovnih škola kojih je osnivač Grad Zagreb planiraju se u okviru sredstava za poboljšanje standarda osnovnog školstva a isplaćivat će se na temelju Zaključka o naknadi predsjednicima i članovima upravnih vijeća i školskih, odnosno domskih odbora (Službeni glasnik 18/01 i 5/03).

5. PROGRAM NATJECANJA I SMOTRI Plan - 1.000.000,00 kn

Izvannastavne aktivnosti provode se kao sastavni dio redovitog školskog sustava tijekom školske godine. Svrha je izvannastavnih aktivnosti da omogućuje iskazivanje i ostvarivanje posebnih zanimanja i sklonosti, da otkrivaju i njeguju darovitost, da potiču stvaralaštvo, omogućuju stjecanje znanja i umijeća. Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti su natjecanja, susreti i smotre učenika koji se organiziraju od školske do državne razine.

Program natjecanja i smotri učenika osnovnih škola donosi Agencija za odgoj i obrazovanje, uz prethodnu suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa. Natjecanja i smotre u županijama organiziraju i provode upravni odjeli za društvene djelatnosti u županijama, odnosno u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Najznačajniji programi na tom području su: Lidrano (literalno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, natjecanja u informatici, tehničkom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, eko-kviz, sigurnost u prometu, pružanje prve pomoći i "Europa u školi". U programima sudjeluju učenici i učitelji-mentori osnovnih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici, te izvanškolske stručne udruge.

U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika. Na razini Grada sudjelovat će preko 10.000 učenika i 3.000 mentora. Ured financira troškove natjecanja, tiskanja pohvalnica, zahvalnica, diploma, pozivnica, naljepnica, plakata, domjenaka, svečanosti dodjele nagrada i otvaranja Lidrana, Zbornika Lidrano, najma kazališnih dvorana, nagrada učenicima i mentorima, kao i rashode za troškove osiguranja školskih prometnih jedinica.

Grad mladih Granešina tijekom školske godine provodi program jednodnevnog boravka. U ovom programu tijekom godine sudjeluje oko 10.000 učenika. U programu jednodnevnog boravka po cijeni od 50,00 kuna Grad sudjeluje s 15 kuna.

U cilju većeg obuhvata mladeži programima organiziranog slobodnog vremena, školske športske dvorane i drugi prostori osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba, opremljeni za provođenje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, bit će tijekom godine do 21 sat otvoreni prioritetno za aktivnosti i rad s učenicima škole i mladima iz školskog okruženja bez posebne naknade, s obzirom na to da se školama financiraju osnovni materijalni troškovi iz Proračuna Grada Zagreba.

Za športske aktivnosti s djecom i mladeži i nakon 21 sat u organizaciji športskih klubova koji ne naplaćuju troškove od učenika ili naplaćuju 30 kuna, osigurat će se korištenje dvorana pod posebno povoljnim uvjetima. Elemente za organizaciju i provedbu ovih aktivnosti utvrdit će Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

6. PROGRAM FINANCIRANJA DRUGIH IZDATAKA Plan - 800.000,00 kn

Iz ovih se sredstava planiraju izdaci za zakupnine, provizije u platnom prometu, pomoći i tekući izdaci koji se u ovom trenutku ne mogu definirati. Pored ovih izdataka, uz osiguranje značajnijih sredstva za 2007. godinu, financirali bi se i novi programi: program stručnog usavršavanja učitelja, potpore projektima koji su u funkciji organiziranog slobodnog vremena mladih, potpore dodatnim aktivnostima škole te potpore pilot-projektima na razini Grada s ciljem unapređivanja i istraživanja cjelovitog sustava obrazovanja.

7. PROGRAM POTPORE PRIVATNIM ŠKOLAMA Plan - 910.000,00 kn

Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2007., posebna pažnja će se posvetiti privatnim osnovnim školama Grada Zagreba. U tom će se smjeru izraditi kriteriji i mjerila o potpori privatnim osnovnim školama s pravom javnosti, a donijet će ih Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

Napominjemo da je 6. rujna 2006. prestala s radom Osnovna škola Lauder - Lea Deutsch, a 13. rujna 2006. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa izdalo je Rješenje za Osnovnu školu Hugo Kon, koja time ispunjava uvjete propisane zakonom za početak rada.

8. PROGRAM OPREMANJA - NABAVA NAMJEŠTAJA, STROJEVA, INFORMATIČKE I OSTALE OPREME I KNJIGA Plan - 2.040.000,00 kn

Sredstva za ovaj program odobrava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, na temelju zahtjeva i prijedloga škola, do iznosa od 20.000 kuna, kao i javnim prikupljanjem ponuda za nabavu u vrijednosti većoj od 20.000 kuna do 200.000 kuna za što je osnovano Stručno povjerenstvo Gradskog poglavarstva sukladno Uredbi o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti.

Nabava opreme odnosi se na nabavu namještaja za učionice, nabavu nastavnih pomagala, školskih ploča, nabavu opreme za TZK, namještaja za školske knjižnice, opremanje praktikuma i sl.

Ovim se sredstvima omogućuje nabava nove nedostajuće opreme i sitnog inventara za pripremu i serviranje hrane u školskim kuhinjama i zamjena postojeće dotrajale opreme sa svrhom modernizacije tehnologije pripreme i podjele hrane u školskim kuhinjama i blagovaonicama a prema programu opremanja za 2007. koji će donijeti Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport i zahtjevu za hitnom nabavom opreme.

U 2007. potrebno je osigurati sredstva za program informatičkog opremanja osnovnih škola u vlasništvu Grada Zagreba i uspostavu zajedničkog informacijskog sustava (internet-evidencijskog sustava) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu.

Program informatičkog opremanja osnovnih škola obuhvaća nabavu i ugradnju informatičke i komunikacijske opreme u svrhu provedbe informatizacije rada stručnih službi, potpore u realizaciji obrazovnih programa te u svrhu uspostave i korištenja zajedničkog informacijskog sustava odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu. Raspoloživa sredstva koristit će se za nabavu i ugradnju računalne, komunikacijske i programske opreme, a u svrhu automatizacije poslovanja i informatizacije odgoja i obrazovanja osnovnih škola a poglavito računovodstvenog poslovanja (automatizacija obrade i internetska dostava financijskih izvješća), administrativno-pedagoških poslova (automatizacija rada stručnih službi, analiza pedagoških podataka), školske knjižnice (automatizacija nabave, posudbe i pretraživanja), kabinetske nastave (računalom vođeni ili simulirani procesi), unutarnjeg i vanjskog komuniciranja (računalne i internetske mreže) i slobodnih aktivnosti učenika (novinarstvo, internetske stranice, likovne radionice i sl.), uspostavu zajedničkog informacijskog sustava (internetskog evidencijskog sustava) predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu (sustavno evidentiranje, obrada, analiza i korištenje podataka o zaposlenicima, učenicima, planovima i programima, opremi, financijskom poslovanju sl.).

Opremanje školskih knjižnica odnosi se prvenstveno na nabavu knjiga i to kako obvezne školske lektire tako i drugih vrijednih izdanja za potrebe učenika i nastavnika.

Zbog izrazito velikih potreba za opremanjem velikog broja osnovnih škola bilo bi neophodno tijekom 2007. osigurati značajna dodatna sredstva.

III. VLASTITI PRIHODI

Osnovnoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode i to:

A) Iznajmljivanjem prostora i opreme

1. Ako se prostor i oprema, u smislu članka 1. stavka 3. Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine 91/96, 124/97 i 174/04) daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje športskih dvorana i igrališta seniorima i građanima u slobodnim terminima nakon 21,00 sati škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup.

Osnovne škole su dužne, za davanje u zakup prostora i opreme, prethodno zatražiti mišljenje Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Ističemo da se svi ovi ugovori o davanju u zakup zaključuju najduže na jednu godinu.

2. Prostori osnovnih škola Grada Zagreba (osim športskih dvorana) u školskoj godini 2006./2007. daju se na besplatno korištenje organizatorima programa učenja stranih jezika, umjetničkih programa, informatičkih programa i drugih programa koji su verificirani od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa ili imaju pozitivno mišljenje Agencije za odgoj i obrazovanje, a namijenjeni su učenicima osnovnih škola koji su upisani u te ustanove ili stanuju u okruženju tih ustanova.

Osnovne škole mogu sklopiti ugovore o besplatnom korištenju prostora s organizatorima programa pod uvjetom da organizator od pojedinog polaznika programa naplaćuje najviše:

a) ako grupa ima do 10 polaznika - 20,00 kn po polazniku/sat

b) ako grupa ima od 11 do 15 polaznika - 15,00 kn po polazniku/sat

c) ako grupa ima od 16 do 20 polaznika - 11,00 kn po polazniku/sat

d) ako grupa ima više od 20 polaznika - 8,50 kn po polazniku/sat

Osnovne škole dužne su dostaviti Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport po jedan primjerak sklopljenih ugovora.

3. Za ostali prostor i opremu koji nije sadržan u prethodnoj točci primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i prodaji poslovnog prostora (Narodne novine 91/96, 124/97 i 174/04) te Odluke o zakupu poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 3/98, 16/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 2/02 - ispr., 4/05 i 10/06) kojom se, u skladu s člankom 1. određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnog prostora u vlasništvu Grada Zagreba i na kojima Grad Zagreb ima pravo raspolaganja i korištenja, te poslovnog prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.

Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/04).

Temeljem članka 29. Odluke o zakupu poslovnog prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o davanju u zakup poslovnog prostora od Gradskog ureda za za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.

B) Iz školarina te

C) Iz ostalih prihoda

Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiroračunu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih odbora, i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno odredbama statuta, i to:

- prihode iz točke A) osnovne škole mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2007. te za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme, npr. - do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa,

- prihode navedene u točkama B) i C), ustanove mogu koristiti za plaće djelatnika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene: materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.

Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.

Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

Kriterije za korištenje prihoda navedenih u točkama A - C utvrdit će Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.

Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe i o eventualnim izmjenama programa javnih potreba tijekom godine, a posebice u slučajevima:

- poremećaja u ostvarivanju prihoda Proračuna Grada Zagreba,

- povećanja potreba za produženim boravkom,

- povećanja cijene obroka sufinancirane prehrane učenika,

- povećanja cijene programa Škole u prirodi,

- povećanja cijene poduke plivanja.

KLASA: 400-06/06-01/29

URBROJ: 251-01-04-06-49

Zagreb, 21. prosinca 2006.

Predsjednica

Gradske skupštine

Mr.sc. Tatjana Holjevac, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija