Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Program održavanja komunalne infrastrukture na području Grad Zagreba u 2006. godini
Pročišćeni tekst vrijedi od 20.12.2005.
Narodne novine
21/2005
)
Na temelju članka 28.
stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04 i 178/04) i članka 38. točke 4. Statuta Grada (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04 i 18/05), Gradska skupština Grada Zagreba, na 7. sjednici, 20. prosinca 2005., donijela je
PROGRAM
održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2006. godini
1. UVODNE ODREDBE
1.1. Ovim se programom održavanja komunalne infrastrukture u 2006. godini na području Grada Zagreba, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, određuju poslovi i radovi na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji se podrazumijevaju pod obavljanjem komunalne djelatnosti:
- odvodnje otpadnih voda,
- održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina,
- održavanja javnih površina,
- održavanja nerazvrstanih cesta,
- održavanja groblja i krematorija,
- javne rasvjete,
kao i objekata i uređaja na kojima se obavlja djelatnost:
- zoološkog vrta.
1.2. Ovim se programom utvrđuju opis i opseg poslova održavanja s procjenom pojedinih troškova po djelatnostima, te iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje programa s naznakom izvora financiranja.
1.3. Program održavanja komunalne infrastrukture u 2006. godini, izrađen je u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja utvrđenih Proračunom Grada Zagreba za 2006. godinu i Programom radova u djelatnosti gospodarenje vodama, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2006.
2. SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA
2.1. Sredstva za ostvarivanje Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2006. godini planirana su u iznosu od 532.800.000,00 kuna, a osigurat će se iz sljedećih izvora:
- komunalna naknada |
290.000.000,00 kuna |
- ostali prihodi Proračuna Grada Zagreb |
242.800.000,00 kuna |
2.2. Predvidiva sredstva za financiranje Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2006. godini u iznosu od 532.800.000,00 kuna, rasporedit će se za financiranje obavljanja komunalnih djelatnosti održavanja komunalne infrastrukture:
- odvodnje atmosferskih voda |
23.000.000,00 kuna |
- čišćenja javnih površina |
113.000.000,00 kuna |
- održavanja javnih površina |
211.800.000,00 kuna |
- održavanja nerazvrstanih cesta |
85.000.000,00 kuna |
- javne rasvjete |
92.000.000,00 kuna |
dok se sredstva u iznosu od 8.000.000,00 kuna ne raspoređuju po vrsti komunalnih djelatnosti, već se njima, kao neraspoređenim interventnim sredstvima, osigurava obavljanje poslova i radova u vezi s nepredviđenim događajima i postupanje po nalozima komunalnog redarstva i inspekcija zaštite okoliša.
3. ODRŽAVANJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Na temelju predvidivih sredstava za ostvarivanje Programa održavanja komunalne infrastrukture u ukupnom iznosu od 532.800.000,00 kuna i rasporeda ovih sredstava za obavljanje komunalnih djelatnosti određenih točkom 2.2 ovog programa, u nastavku se određuju poslovi i radovi na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2006. godini po vrsti komunalne djelatnosti, vrsti objekata i uređaja komunalne infrastrukture, s opisom poslova i radova na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, te iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje predloženih poslova i radova u planiranom opsegu, odnosno standardu održavanja.
3.1. ODVODNJA ATMOSFERSKIH VODA
Pod odvodnjom otpadnih voda, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, Zakona o vodama i Odluke o odvodnji otpadnih voda, te Zakona o javnim cestama i Odluke o nerazvrstanim cestama, podrazumijeva se odvodnja atmosferskih (oborinskih) voda s obrađenih, odnosno nepropusnih površina mješovitom i razdjelnom javnom kanalizacijom u centralni uređaj za pročišćenje otpadnih voda i ispuštanje tih voda u rijeku Savu (prijemnik).
Pod objektima za odvodnju atmosferskih voda podrazumijevaju se, u skladu s ovim programom, vodolovna grla (slivnici) i horizontalni sabirni kanali (tzv. "žablja usta"), spojni kanali i uređaji za odvodnju s javnih terasa.
Na području Grada Zagreba evidentirano je 45.197 slivnika, 1.000 mt horizontalnih slivnih kanala s pripadajućim taložnicama, te oko 500 uređaja za odvodnju s javnih terasa.
Vrijednost radova na održavanju objekata za odvodnju atmosferskih voda predviđena je u 2006. godini u iznosu od 23.000.000,00 kuna.
U nastavku se iskazuje planirani opis poslova po vrsti objekata za odvodnju atmosferskih voda s njihovom predvidivom vrijednošću.
3.1.1. Čišćenje slivnika
Radi osiguranja kvalitetnog funkcioniranja odvodnje atmosferskih voda s javnih površina i nerazvrstanih cesta, potrebno je objekte za odvodnju atmosferskih voda održavati u
stanju njihove funkcionalne sposobnosti, što pretpostavlja njihovo čišćenje, odnosno njihovu rekonstrukciju.
Slivnike na cestama kojima se vode linije javnoga gradskog prijevoza, cestama s drvoredima i cestama koje vode prema bolnicama (2.500 slivnika), potrebno je čistiti dva puta godišnje, a ostale najmanje jednom godišnje.
Na temelju navedenih potreba i standarda održavanja slivnika, u 2006. godini bilo bi potrebno očistiti 68.100 slivnika i osigurati sredstva u iznosu od 17.076.955,00 kuna, a predvidiva i osigurana sredstva omogućuju čišćenje 51.538 slivnika i to prema vrsti čišćenja, broju čišćenja i predvidivim troškovima čišćenja:
Vrsta čišćenja |
Broj čišćenja |
Troškovi |
Iznos |
- čišćenje danju |
26.152 |
202,52 |
5.296.303,00 |
- čišćenje noću |
13.786 |
234,39 |
3.231.300,54 |
- čišćenje noću uz uporabu službe za uklanjanje vozila |
9.100 |
365,50 |
3.326.050,00 |
- čišćenje slivnika 2x |
2.500 |
234,39 |
585.975,00 |
SVEUKUPNO: |
51.538 |
12.439.628,54 |
3.1.2. Rekonstrukcija slivnika
Na temelju obavljenih pregleda javnih površina i cesta tijekom 2006. godine i utvrđenog stanja objekata za odvodnju atmosferskih voda, potrebno je rekonstruirati 170 slivnika koji nisu funkcionalno ispravni.
Procijenjena vrijednost radova na rekonstrukciji jednog slivnika, s radovima na sanaciji asfaltnog kolnika, iznosi cca 7.000,00 kuna, što za planirane radove na 214 slivnika iznosi 1.500.000,00 kuna.
3.1.3. Održavanje horizontalnih slivnih kanala
Na javnim prometnim površinama u gradu tijekom 2006. godine, planira se čišćenje 10.000 metara horizontalnih slivnih kanala i čišćenje 1.000 pripadajućih taložnica za skupljanje i odvod atmosferskih voda i voda pri pranju javnih prometnih površina, te za taloženje površinske nečistoće, kako se ne bi zagušila gradska kanalizacija.
Vrijednost planiranih radova iznosi 1.267.080,00 kuna.
3.1.4. Čišćenje horizontalne odvodnje terasa
Tijekom 2006. godine planira se čišćenje horizontalne odvodnje terasa, pa su planirana sredstva za 793 sati strojnog čišćenja u iznosu od 500.000,00 kuna.
3.1.5. Pregled objekata za odvodnju atmosferskih voda
Tijekom 2006. godine predviđa se dva puta godišnje pregledati i kontrolirati propusnost objekata za odvodnju atmosferskih voda.
Za ostvarenje ovog dijela programa, planiraju se sredstva u iznosu od 500.000,00 kuna.
3.1.6. Zbrinjavanje taloga iz slivnika
U 2006. godini bit će osigurano 1.320.751,00 kuna za planirku Jakuševec.
3.1.7. Premještaj vozila "paukom" noću
U tijeku 2006. godine bit će osigurano 300.000,00 kuna za Zagrebparking.
3.1.8. Čišćenje pripadajuće mreže
U tijeku 2006. godine bit će osigurano 1.025.000,00 kuna.
Ukupno za odvodnju atmosferskih voda predviđa se utrošiti 18.852.459,54 kune što uvećano za porez na dodanu vrijednost iznosi 23.000.000,00 kuna.
Objekte za odvodnju atmosferskih voda održavat će Trgovačko društvo "Vodoopskrba i odvodnja" d.o.o. koje je osnovano za obavljanje djelatnosti opskrbe vodom i odvodnju otpadnih voda, na temelju operativnog programa izrađenog u skladu s ovim programom i u visini ostvarenih prihoda tijekom 2006. godine.
3.2. ČIŠĆENJE JAVNIH POVRŠINA
Pod čišćenjem javnih površina, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu i Odluke o komunalnom redu, podrazumijeva se čišćenje cesta, trgova, javnih prolaza, javnih stuba, mostova, podvožnjaka, nadvožnjaka, pothodnika, parkirališta, pločnika, stajališta javnoga gradskog prijevoza i sličnih površina.
Čišćenje javnih prometnih površina obuhvaća metenje (ručno i strojno) i pranje (ručno i strojno), a ovisi o vrsti i količini otpada (stupnja onečišćenja) na javnim prometnim površinama.
Raznovrsnog je podrijetla, a sastoji se od:
a) komunalnog otpada
- uličnog otpada (najčešće odbačenih kutija cigareta i šibica, opušaka, nagorjelih šibica i iskorištenih karata i ulaznica za kazališne, športske i ostale javne priredbe, te sličnih odbačenih predmeta),
- otpada iz vozila (otpada nakon skupljanja kućnog otpada, te nakon prijevoza tereta raznih vrsta i rukovanja njime - građevinski materijal, živežne namirnice i slične robe),
- onečišćenja iz atmosfere (prašine, pepela, čađe i ostalih tvari iz industrijskih dimnjaka, kućanstava, te ispušnih cijevi motornih vozila),
- otpada nastalog trenjem vozila i kolnika (oštećenja gornjeg dijela kolnika, posebice teškim vozilima),
b) sezonskog otpada
- lišća,
- pijeska i sitnog kamena (zbog posipavanja javnih prometnih površina u zimskim uvjetima).
Čišćenje javnih prometnih površina obuhvaća i postavljanje i čišćenje košara za otpatke, urbane opreme u pješačkim zonama i prolazima, te zbrinjavanje otpada iz kontejnera sa posebno određenih lokacija.
Na području Grada Zagreba evidentirano je 15.196.407 četvornih metara javnih prometnih površina koje bi se trebale čistiti, a procijenjena količina otpada za odvoz i deponiranje je 14.650 tona.
Potreban i primjeran standard čišćenja javnih prometnih površina na području Grada Zagreba sadržava:
- ručno čišćenje |
1.894.859.200 m2 |
- strojno čišćenje |
465.308.000 m2 |
- pranje |
643.649.671 m2 |
- odvoz i deponiranje otpada |
14.650 t |
za što bi bilo potrebno osigurati 207.262.000,00 kuna sa PDV-om.
Vrijednost i opseg radova čišćenja javnih prometnih površina planira se, u skladu s raspoloživim sredstvima, u iznosu od 113.000.000,00 kuna.
U nastavku se iskazuju opis i planirani opseg poslova čišćenja javnih prometnih površina s procjenom pojedinih troškova prema vrsti poslova.
3.2.1. Čišćenje i pranje javnih prometnih površina
Čišćenje i pranje javnih prometnih površina najčešće se obavlja sljedećim tehnologijama održavanja čistoće:
- ručno čišćenje,
- ekipni rad s komunalnim vozilom,
- strojno čišćenje,
- pranje.
a) Ručno čišćenje obavljaju čistači ulica, a obuhvaća čišćenje javnih prometnih površina metlom i lopatom, pražnjenje košarica za otpatke, posipavanje solju i čišćenje snijega u zimskim uvjetima, te uklanjanje sipine nakon obavljene zimske službe.
Na temelju određenog normativa rada, broja čistača i predvidivog broja radnih dana čišćenja, tijekom 2006. godine planira se održavati čistoću javnih prometnih površina ručnim čišćenjem na sljedeći način:
- redovnim radom |
|
312 čistača x 302 dana x 10.400 m2 |
967.366.400,00 |
- radom nedjeljom i praznikom |
|
20 čistača x 63 dana x 10.400 m2 |
13.104.000,00 |
- peračima na čišćenju (zimski period) |
|
50 čistača x 100 dana x 10.400 m2 |
52.000.000,00 |
Ukupna površina čišćenja |
1.032.470.400,00 |
b) Uz ručno čišćenje javnih prometnih površina primjenjuje se i tehnologija ekipnog rada s komunalnim vozilom, kojom će se, na temelju raspoloživog broja komunalnih vozila - cestara i predvidivog broja dana čišćenja, utrošiti 43.508 radnih sati i to:
- I. smjena |
17 ekipa x 302 dana x 7,5 sati |
38.505 sati |
- II. smjena |
1 ekipa x 302 dana x 7,5 sati |
2.265 sati |
- III. smjena |
1 ekipa x 302 dana x 7,5 sati |
2.265 sati |
- nedjelja i drž. praznik |
1 ekipa x 63 dana x 7,5 sati |
473 sati |
Na temelju određene cijene čišćenja javnih prometnih površina u iznosu od 0,0422 kune po četvornom metru i predložene površine za čišćenje od 1.032.470.400,00 četvornih metara, planira se u 2006. godini utrošiti 43.570.025,00 kuna za ručno čišćenje javnih prometnih površina i čišćenje uz upotrebu komunalnog vozila.
c) Strojno čišćenje javnih prometnih površina obavlja se suvremenim strojnim čistilicama.
Čistilice se prema svom kapacitetu prostora za smeće dijele na male (do 2 m3), srednje (2-4 m3) i velike (preko 4 m3), a rabe se ovisno o mjestima javnih prometnih površina.
Radom čistilica planira se 2006. godini očistiti površine javnih prometnih površina:
- autočistilice velike |
294.420.000 m2 |
- autočistilice male |
57.728.000 m2 |
Na temelju određene cijene rada velikih čistilica u iznosu od 0,0422 kune po m2 i malih čistilica u iznosu od 0,0621 kune po m2, te predložene površine za čišćenje od 352.148.000 m2, tijekom 2006. godine planira se za radove strojnog čišćenja utrošiti 17.217.000,00 kuna.
d) Deponiranje uličnog otpada
Otpad sakupljen čišćenjem javnih prometnih površina deponirat će se na odlagališta otpada.
Na temelju procijenjenih količina i vrsta otpada, te utvrđenih cijena odlaganja otpada tijekom 2006. godine planiraju se troškovi odlaganja:
6.183 tone x 325 kn/tona otpada |
2.009.475,00 kn |
4.737 tona x 130 kn/tona otpada |
615.810,00 kn |
Ukupno |
2.625.285,00 kn |
e) Pranje javnih prometnih površina
Pranjem javnih prometnih površina postiže se veoma dobra kvaliteta i razmjerno velik radni učinak čišćenja. Peru se svi kolnici i trgovi, te svi zastori javnih prometnih površina.
Na temelju raspoloživog broja i vrste autocisterna, broja ekipa, predvidivog broja dana i utvrđenog normativa pranja autocisternama tijekom 2006. godine planira se prati javne prometne površine na sljedeći način:
- redovan rad |
|
13 autocisterni x 202 dana x 53.412 m2 |
140.259.912 m2 |
10 autocisterni x 202 dana x 62.857 m2 |
126.971.140 m2 |
- rad nedjeljom i praznikom |
|
1 autocisterna x 43 dana x 53.412 m2 |
2.296.716 m2 |
- prijelazno razdoblje |
|
7 autocisterni x 22 dana x 62.857 m2 |
9.679.978 m2 |
Planirana površina za pranje |
279.207.746 m2 |
Sukladno planom predviđenom površinom za pranje i utvrđenoj cijeni pranja po četvornom metru od 0,0612 kuna, troškovi pranja javnih prometnih površina u 2006. godini procjenjuje se u iznosu od 17.087.000,00 kuna.
Na temelju predloženih površina za čišćenje i pranje, raspoloživog broja strojeva, broja čistača i perača, utvrđenih normativa i cijene radova, tijekom 2006. godine planiraju se radovi u vrijednosti od 80.499.310,00 kuna čišćenja i pranja javnih prometnih površina, što s plaćanjem poreza na dodanu vrijednost iznosi ukupno 98.209.158,00 kuna.
3.2.2. Postavljanje i održavanje košarica za otpatke
Tijekom 2006. godine planira se postaviti 800 samostojećih košarica za otpatke s pepeljarama i 410 zidnih košarica, te popraviti ili zamijeniti 2800 oštećenih košarica od 3000 košarica.
Vrijednost predviđenih radova procjenjuje se u iznosu od 1.220.000,00 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi ukupno 1.488.400,00 kuna.
3.2.3. Održavanje urbane opreme u pješačkoj zoni i prolazima
Troškovi održavanja urbane opreme u pješačkoj zoni grada i prolazima planiraju se u iznosu od 732.000,00 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi 893.040,00 kuna.
3.2.4. Odvoz otpada iz kontejnera sa posebno određenih lokacija
Sa posebno određenih lokacija u Gradu Zagrebu tijekom 2006. godine planira se odvesti i deponirati otpad iz kontejnera od 5,5 m3 po jediničnoj cijeni od 976,00 kuna.
Planirana sredstva u iznosu od 400.000,00 kuna, omogućuju 336 odvoza kontejnera i deponiranje otpada.
3.2.5. Interventni radovi čišćenja i pranja
Tijekom 2006. godine procjenjuje se da će interventnih radova čišćenja i pranja javnih prometnih površina uvjetovanih održavanjem priredbi na javnim prostorima i potrebama veće uređenosti gradskih prostora (posjete državnika i sl.) u vrijednosti od 117.573,77 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi ukupno 143.440,00 kuna.
3.2.6. Primarna reciklaža i odlaganje štetnih stvari
Postupanje s otpadom prema gospodarskim načelima i načelima zaštite okoliša podrazumijeva i mjere iskorištavanja vrijednih osobina otpada, odnosno odvojenog sakupljanja iskoristivog i štetnog otpada.
Programom čišćenja javnih površina planiraju se i sredstva za pokriće dijela troškova primarne reciklaže i odlaganja opasnog otpada u iznosu od 5.571.661,00 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi 6.797.426,40 kuna.
3.2.7. Sanacija divljih deponija
Za uklanjanje divljih odlagališta s javnih površina u gradu, kao i za sanaciju površina onečišćenih nenadziranim odlaganjem otpada, na temelju količine odvezenog otpada tijekom proteklih godina i utvrđenih cijena predloženih radova, procjenjuje se u 2006. godini obaviti:
- utovar i odvoz otpada |
20.000 m3 x 81,50 kn |
1.876.537,00 kn |
- deponiranje otpada |
7.000 tone x 325,00 kn |
2.275.000,00 kn |
Ukupno |
4.151.537,00 kn |
što s porezom na dodanu vrijednost iznosi 5.068.535,11 kuna.
Javnoprometne površine čisti gradsko komunalno trgovačko društvo "Čistoća" d.o.o., koje je osnovano za obavljanje djelatnosti skupljanja i odvoza smeća i čišćenja javnih površina.
Na temelju planskih postavki ovog programa Trgovačko društvo "Čistoća" izradit će operativni program čišćenja javnih površina.
3.3. ODRŽAVANJE JAVNIH POVRŠINA
Pod održavanjem javnih površina, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, Odluke o određivanju djelatnosti koje se smatraju komunalnim djelatnostima gradskog značaja i Odluke o komunalnom redu, podrazumijeva se održavanje javnih prometnih površina (trgovi, pločnici, javni prolazi, javne stube, prečaci, pješačke staze, šetališta, biciklističke trake i staze, pothodnici, podvožnjaci, mostovi i tuneli ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste), javnih zelenih površina (parkovi, park - šume, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine stabala ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni rekreacijski i športski prostori, obale rijeka, jezera i potoka, zelene površine uz ceste i ulice ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste).
Troškovi predloženih poslova i radova na održavanju javnih površina u 2006. godini procjenjuju se u iznosu od 230.074.894,22 kune.
Sredstva potrebna za ostvarivanje programa osigurat će se iz sredstava komunalne naknade i ostalih prihoda gradskog proračuna.
3.3.1. Održavanje gradskih parkova, travnjaka i drvoreda
Pod održavanjem gradskih parkova, travnjaka i drvoreda, podrazumijeva se čišćenje, košenje i sakupljanje trave i smeća s javnih površina, obnova, održavanje i njega drveća, održavanje i orezivanje ukrasnog grmlja i živice, održavanje i njega sezonskih i trajnih cvjetnjaka, održavanje popločenih i sipinjenih površina u parkovima, održavanje opreme na dječjim igralištima, fitosanitetska zaštita bilja, proizvodnja komposta i biljnog materijala za potrebe održavanja, deponiranje sakupljenog smeća, kao i ostali poslovi strukovno potrebni za održavanje javnog zelenila.
Na području Grada Zagreba evidentirano je 10.125.628,70 m2 ukupnih parkovnih površina, od kojih su travnate površine 9.313.538,00 m2 sa 114.700 komada raznog grmlja, 82.990 mt živica, 38.193 m2 cvjetnjaka sezonskih i trajnih, 4.514 ukrasnih posuda, 484.284 m2 raznih staza, 1870 sprava na dječjim igralištima, 3.820 koševa za smeće, 9.812 klupa, 430 stolova, 23.252 mt zaštitnih ograda, 6.434 m2 pješčanika, 16.468 m2 uređenih površina u kazetama, te 2.604.854 m2 neizgrađenog građevinskog zemljišta koje je u korovištu.
Za standard održavanja potreban i primjeren Gradu Zagrebu trebalo bi osigurati sredstva u iznosu od 130.000.000,00 kuna, kojima bi se omogućilo održavanje sljedećeg obujma:
- sakupljanje raznih otpadaka |
208.339,00 sati |
- sakupljanje lišća |
26.693.576,00 m2 |
- košnja travnjaka i sakupljanje trave |
76.348.980 m2 |
- potpuna ili djelomična obnova travnjaka |
58.900 m2 |
- orezivanje stabala i skraćivanje grana |
26.809 kom |
- rušenje stabala |
952 kom |
- popuna novim stablima |
1654 kom |
- orezivanje grmlja |
100.816 kom |
- okopavanje grmlja |
156.115 m2 |
- popuna grmlja novim sadnicama |
6.185 kom |
- orezivanje živica |
207.207 m2 |
- sadnja sezonskih cvjetnjaka i sadnja trajnica |
12.280 m2 |
- okopavanje, plijevljenje, odzimljavanje, uzimljavanje |
288.557 m2 |
- održavanje bilja u ukrasnim posudama i koritima |
9.179 m2 |
- održavanje sipinjenih i popločenih površina |
37.928 m2 |
- izmjena i prekopavanje pijeska u pješčanicima |
22.105 m2 |
- popravak svih ugrađenih dječjih sprava i komunalne opreme u parkovima |
32.920.800 m2 |
- fitosanitetska zaštita |
5.920 sati |
- košnja korova na neuređenom zemljištu |
9.443.046 m2 |
- čuvarska služba |
7.014 sati |
- održavanje zelenih površina na Bundeku u 2006. g. |
3.000.000 m2 |
U skladu s raspoloživim sredstvima u 2006. godini predlažu se radovi na održavanju gradskih parkova, travnjaka i drvoreda u iznosu od 120.000.000,00 kuna.
U nastavku se iskazuju planirani radovi i poslovi na održavanju javnih zelenih površina s procjenom troškova:
3.3.1.01. |
Ručno čišćenje javnih zelenih površina |
7.843.963,35 kn |
3.3.1.02. |
Grabljanje lišća |
3.060.214,74 kn |
3.3.1.03. |
Održavanje i njega travnjaka |
26.605.287,62 kn |
3.3.1.04. |
Obnova nagaženih travnjaka |
2.688.776,90 kn |
3.3.1.05. |
Održavanje i njega stabala |
20.256.510,00 kn |
3.3.1.06. |
Sadnja stabala |
2.150.000,00 kn |
3.3.1.07. |
Održavanje ukrasnog grmlja |
4.500.050,00 kn |
3.3.1.08. |
Održavanje živica |
3.450.000,00 kn |
3.3.1.09. |
Popuna uništene i zamjene dotrajale živice |
135.970,00 kn |
3.3.1.10. |
Proizvodnja biljnog materijala |
2.049.544,00 kn |
3.3.1.11. |
Održavanje i njega sezonskih i trajnih cvjetnjaka |
4.500.000,00 kn |
3.3.1.12. |
Održavanje i njega bilja u ukrasnim posudama |
1.200.000,00 kn |
3.3.1.13. |
Održavanje površina u parkovima i dječjim igralištima |
3.200.000,00 kn |
3.3.1.14. |
Održavanje opreme u parkovima i dječjim igralištima |
2.269.059,00 kn |
3.3.1.15. |
Popravak i zamjene dotrajale i uništene opreme u parkovima i dječjim igralištima, te fizička zaštita zelenih površina |
4.500.000,00 kn |
3.3.1.16. |
Fitosanitetska zaštita |
2.095.680,00 kn |
3.3.1.17. |
Čišćenje snijega |
1.450.000,00 kn |
3.3.1.18. |
Košnja korova |
3.500.000,00 kn |
3.3.1.19. |
Fizička zaštita drvoreda |
150.000,00 kn |
3.3.1.20. |
Uzgoj i njega sadnica |
1.436.278,00 kn |
3.3.1.21. |
Uređenje zapuštenih površina, iskop jama i vađenje panjeva |
350.000,00 kn |
3.3.1.22. |
Utovar i prijevoz otpada |
11.563.908,00 kn |
3.3.1.23. |
Održavanje i popravak mehanizacije |
1.454.000,00 kn |
3.3.1.24. |
Čuvarska služba |
405.000,00 kn |
3.3.1.25. |
Proizvodnja komposta |
2.500.000,00 kn |
3.3.1.26. |
Deponiranje otpada |
600.000,00 kn |
3.3.1.27. |
Održavanje površina uz Oltar domovine na Medvednici |
106.808,60 kn |
3.3.1.28. |
Vađenje panjeva |
800.000,00 kn |
3.3.1.29. |
Malčiranje zdjelice stabala, cvjetnih gredica i grmlja |
39.000,00 kn |
3.3.1.30. |
Premještanje vozila za potrebe orezivanja stabala |
90.000,00 kn |
3.3.1.31. |
Zatvaranje prometnica za potrebe orezivanja drvoreda |
50.000,00 kn |
3.3.1.32. |
Radovi po posebnom nalogu, kao intervencija na zelenim površinama |
2.000.000,00 kn |
3.3.1.33. |
Radovi na održavanju zelenih površina, kao i rezidba drveća na jezeru Bundek u 2006.g. |
3.000.000,00 kn |
Gradske parkove, travnjake i drvorede održava gradsko komunalno Trgovačko društvo "Zrinjevac" koje je osnovano za obavljanje navedene djelatnosti.
Trgovačko društvo "Zrinjevac" sastavit će, u skladu s predviđenim troškovima utvrđenim ovim programom, operativni program održavanja gradskih parkova, travnjaka i drvoreda, kojim će se razraditi svaki od pojedinih poslova i radova na održavanju javnih zelenih površina.
3.3.2. Rekreacijski športski centar "Jarun"
Pod održavanjem javnih površina rekreacijskog športskog centra "Jarun" podrazumijeva se održavanje u funkcionalnom stanju travnjaka, livada, šuma, internih komunikacija, plaža, pokosa, igrališta u funkciji rekreacije, vrtno - tehničke opreme, sanitarnih čvorova, vodene površine u funkciji rekreacije, sve sa ciljem da centar bude, u što je moguće većoj mjeri, u funkciji građana.
Na području rekreacijskog športskog centra "Jarun" evidentirano je 726.803 m2 travnjaka, 168.764 m2 prometnih komunikacija, 32.670 m2, 19 sanitarnih čvorova, 70.000 m2 vodenih površina, 200 klupa, nekoliko vrsta sportskih terena, te ostala infrastruktura potrebna za ostvarivanje zadane funkcije centra.
Potreban i primjeren standard održavanja rekreacijskog športskog centra "Jarun" sadržava:
- košenje travnjaka |
10.235.550 m2 |
- održavanje internih prostora |
20.251.680 m2 |
- dnevno održavanje plaža tijekom 9 mjeseci |
32.670 m2 |
- održavanje športskih i dječjih igrališta |
48 kom |
- dnevno održavanje vrtno - tehničke opreme |
12.960 sati |
- održavanje 19 javnih sanitarnih čvorova |
14.440 sati |
- održavanje vodenih površina kupališta |
32.200 sati |
- spasilačku službu tijekom kupališne sezone |
43.200 sati |
- liječničku službu tijekom kupališne sezone |
4.320 sati |
- čuvanje objekata i održavanje višeosjetilnog parka sa čuvarskom službom 24 sata |
35.040 sati |
za što bi bilo potrebno osigurati sredstva u iznosu od 25.002.083,00 kn.
U skladu s raspoloživim sredstvima u 2006. godini planiraju se radovi na održavanju javnih površina, objekata i uređaja rekreacijskog športskog centra "Jarun" u iznosu od 19.000.000,00 kn, te je prema vrsti radova procijenjen troškovnik:
3.3.3.1. |
Uređenje zelenih površina (drveća i grmlja, košenje, orezivanje, ...) |
2.732.850,00 kuna |
3.3.3.2. |
Održavanje i čišćenje prometnih površina |
1.482.422,00 kuna |
3.3.3.3. |
Održavanje i čišćenje plaža i pokosa |
1.846.592,00 kuna |
3.3.3.4. |
Održavanje igrališta, vrtno-tehničke opreme i bazena na vodi |
1.712.880,00 kuna |
3.3.3.5. |
Održavanje objekata u funkciji rekreacije, te pripadajuće komunalne infrastrukture |
2.223.816,00 kuna |
3.3.3.6. |
Održavanje vodenih površina, te stroja za izmuljivanje |
3.245.140,00 kuna |
3.3.3.7. |
Čuvanje i zaštita sadržaja i objekata |
1.830.000,00 kuna |
3.3.3.8. |
Održavanje višeosjetilnog parka, te čuvarska služba |
500.000,00 kuna |
što sa porezom na dodanu vrijednost iznosi 19.000.000,00 kuna.
Rekreacijski športski objekt "Jarun" održava gradsko komunalno trgovačko društvo "Jarun" d.o.o., koje je osnovano za obavljanje ove djelatnosti.
Trgovačko društvo "Jarun" d.o.o. izradit će, u skladu s raspoređenim sredstvima, operativni program održavanja kojim će se detaljno utvrditi opseg pojedinih vrsta radova na održavanju rekreacijsko-športskih javnih površina.
3.3.3. Park Maksimir
Park Maksimir zaštićeni je objekt prirode i zaštićena spomenička cjelina.
Tijekom 2006. godine planiraju se radovi na održavanju perivoja, jezera, odmorišta, objekata u parku i opreme parka i to:
- uređenje staze Vidikovac-Švicarska kuća,
- uređenje staze Prilesje-Vidikovac,
- uređenje okoliša upravne zgrade ustanove,
- uređenje Vratareve kuće,
- održavanje Vidikovca,
- održavanje Kapelice Sv. Jurja,
- održavanje male pozornice,
- održavanje mogile,
- održavanje obeliska,
- održavanje glavnog portala,
- uređenje prostora za smještaj čuvara,
- održavanje opreme dječjeg igrališta,
- čišćenje 2. i 3. jezera i potoka kroz park,
- čišćenje šumskih perivoja,
- poribljavanje 5. jezera,
- održavanje opreme parka (klupe, koševi za otpatke, čamci, znakovlje, rampe...)
Za obavljanje poslova upravljanja i gospodarenja Parkom Maksimir osnovana je Javna ustanova Maksimir. Za 2006. godinu potrebno je osigurati 5.972.811,22 kuna.
U 2006. godini programom se osiguravaju sredstva za održavanja parka Maksimir u iznosu od 4.000.000,00 kuna.
3.3.4. Zoološki vrt
Zoološki vrt, smješten u Parku Maksimir, utemeljen je 1925. godine i prvobitno je izgrađen na Labuđem otoku. Taj umetnuti sadržaj Parka Maksimir stekao je tradiciju, te se danas Maksimir ne bi mogao zamisliti bez zoološkog vrta.
Za obavljanje djelatnosti zoološkog vrta, koja se smatra komunalnom djelatnošću gradskog značaja, osnovano je Trgovačko društvo Zoološki vrt d.o.o.
Djelatnost zoološkog vrta financira se iz cijene usluga, te sredstvima gradskog proračuna raspoređenih kroz Program održavanja komunalne infrastrukture.
Tijekom 2006. godine planiraju se ulaganja u održavanje objekata i financiranje djelatnosti zoološkog vrta u iznosu od 15.600.000,00 kuna.
3.3.5. Botanički vrt
Botanički vrt Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu poniknuo je krajem 19. stoljeća. Zemljište za vrt dala je općina grada Zagreba pod uvjetom da bude pristupačan pučanstvu.
Tijekom 2006. godine planiraju se u Botaničkom vrtu radovi:
- sanacija bazena,
- rekonstrukcija hladnih staklenika,
- gradnja hidrauličke mreže,
- tekuće održavanje vrtne opreme (klupe, javni zahod, spremište, ograda, vrtna sjenica, fontana, ukrasne vaze, košarice za otpatke i dr.)
ukupne vrijednosti 1.500.000,00 kuna.
Programom se planira sufinancirati radove održavanja Botaničkog vrta, čiji bogati sadržaji i visokovrijedno hortikulturno oblikovanje služe stanovnicima Grada Zagreba, u iznosu od 1.200.000,00 kuna.
3.3.6. Održavanje javnih objekata i uređaja
Pod održavanjem javnih objekata i uređaja podrazumijeva se održavanje u funkcionalnom stanju fontana, vrela, vodoskoka, pješačkih prolaza, pothodnika, uređaja za prepumpavanje oborinskih voda u podvožnjacima, javnih zahoda, Gričkog topa i javnih stuba.
U Gradu Zagrebu evidentirano je 57 fontana, vrela i vodoskoka, 6 pojilica, 4 pješačka prolaza, 27 pješačkih pothodnika, 8 podvožnjaka i 21 javni zahod.
Potreban standard održavanja je da svi navedeni objekti budu u stanju funkcionalne ispravnosti. Dijelu fontana, vrela i vodoskoka nužna je temeljita građevinsko-instalaterska rekonstrukcija, uz promjenu sustava i načina korištenja vode. Ovi će se zahvati realizirati postupno, tijekom ove i idućih godina kroz programe građenja.
Troškovi održavanja javnih objekata i uređaja procjenjuju se u 2006. godini u iznosu od 14.000.000,00 kuna.
U nastavku se iskazuju poslovi održavanja s procijenjenim troškovima prema vrsti objekata i vrsti radova:
3.3.6.1. |
fontane, vrela, vodoskoci |
1.000.000,00 kn |
3.3.6.2. |
pješačka zona Trga bana J. Jelačića i pješački prolazi |
1.250.000,00 kn |
3.3.6.3. |
uređaji za odvodnju atmosferskih voda u pješačkim pothodnicima i podvožnjacima |
1.200.000,00 kn |
3.3.6.4. |
poslovni pothodnici (Glavni kolodvor, Utrine-Zapruđe i Velesajam - Siget) |
2.550.000,00 kn |
3.3.6.5. |
javni zahodi |
3.550.000,00 kn |
3.3.6.6. |
Grički top i topnik |
250.000,00 kn |
3.3.6.7. |
javne stube i pješački prolazi |
1.100.000,00 kn |
3.3.6.8. |
nepredviđeni radovi - intervencije |
300.000,00 kn |
3.3.6.9. |
investicije u komunalne objekte |
1.500.000,00 kn |
3.3.6.10. |
naknade za obavljene radove. |
1.300.000,00 kn |
Radove od rednog broja 3.3.6.1. do 3.3.6.10., procijenjene u iznosu od 14.000.000,00 kuna, obavljat će trgovačko društvo Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo d.o.o., osnovano za obavljanje planiranih radova.
3.3.6.11. utrošak vode za fontane |
6.500.000,00 kuna |
Fontane, vrela, vodoskoke, pojilice i javne zdence opskrbljivat će vodom Trgovačko društvo "Vodoopskrba i odvodnja" d.o.o.
3.3.6.12. intervencije u prostoru |
12.000.000,00 kuna |
Radi se o održavanju komunalne infrastrukture posebnih obilježja, odnosno komunalne infrastrukture čije je održavanje proteklih godina bilo ispod standarda ili u cijelosti zanemareno, a odnose se na:
- pješačke prilaze,
- pješačke terase,
- mostove na vodotocima,
- uklanjanje arhitektonskih barijera,
- održavanje površina oko objekata javnog sadržaja,
- čišćenje pročelja,
- uklanjanje žvakaćih guma s pješačkih površina,
- uklanjanje masnih mrlja s kolosijeka tramvajskih pruga,
kao i radove redovnog održavanja i to:
- pješačke zone užeg centra grada,
- zajedničkih dijelova prolaza Importanne centra i
- javnih satova.
Navedene objekte i uređaje komunalne infrastrukture održavat će gradska komunalna trgovačka društva, te pravne i fizičke osobe temeljem provedenog postupka javne nabave.
3.3.6.13. održavanje komunalne infrastrukture u zimskim uvjetima |
19.000.000,00 kuna |
Održavanje komunalne infrastrukture u zimskim uvjetima podrazumijeva čišćenje i odvoz snijega s javnih prometnih površina koje nije obuhvaćeno programom zimske službe na javnim i nerazvrstanim cestama (tzv. komunalni dio zimske službe).
Čišćenje i uklanjanje snijega obavljat će se sa:
- glavnih gradskih trgova,
- tramvajskih stajališta,
- autobusnih stajališta i ugibališta,
- pješačkih površina uz zelenilo,
- tramvajskih i autobusnih terminala.
Opseg i troškovi navedenih radova ovisni su o meteorološkim uvjetima i događajima.
Radove tzv. komunalnog dijela zimske službe obavljat će gradska komunalna trgovačka društva "Čistoća", "Zrinjevac", "Vodoprivreda Zagreb", te pravne i fizičke osobe na temelju provedenog postupka javne nabave.
3.3.6.14. održavanje groblja i krematorija
Predloženim programom u 2006. godini ne planiraju se sredstva za održavanje groblja i krematorija, već su isti radovi utvrđeni planom poslovanja trgovačkog društva "Gradska groblja". Za održavanje groblja, o kojima se treba brinuti lokalna samouprava, osigurana su sredstva za 2006. godinu u iznosu od 500.000,00 kuna.
3. 4. ODRŽAVANJE NERAZVRSTANIH CESTA
Pod održavanjem nerazvrstanih cesta podrazumijeva se skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom cijele godine na cestama, uključujući i sve objekte i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti cesta i prometne sigurnosti na njima (redovno održavanje), kao i mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti i trajnosti ceste i cestovnih objekata i povećanja sigurnosti prometa (izvanredno održavanje).
Pod nerazvrstanim cestama razumijevaju se površine koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u skladu s Uredbama o mjerilima za razvrstavanje javnih cesta (Narodne novine 63/99) i Odluke o razvrstavanju javnih cesta u državne ceste, županijske ceste i lokacijske ceste (Narodne novine 76/99, 111/00, 98/01, 143/02 i 153/02).
Nerazvrstane su ceste, u skladu s Odlukom o nerazvrstanim cestama (Službeni glasnik Grada Zagreba 16/98 i 23/03) ceste, gradske ulice, seoski, poljski i šumski putovi, parkirališta, javne garaže, terminali, okretišta vozila javnog prijevoza, pristupne ceste do industrijskih i drugih objekata koje se koriste i za javni prijevoz i sve druge nerazvrstane javne prometne površine po kojima se odvija promet.
Vrsta, opseg i rokovi izvođenja radova održavanja javnih cesta uređeni su Pravilnikom o održavanju i zaštiti javnih cesta (Narodne novine 25/98 i 162/98), koji se primjenjuje i u programu održavanja nerazvrstanih cesta u Gradu Zagrebu. Sastavni su dio tog pravilnika standardi održavanja cesta kojima su određeni normativi utroška materijala, radni sati vozila, strojeva i radne snage za radove održavanja, a čijom se primjenom u punom standardu osigurava trajno čuvanje građevinske, prometne i gospodarske vrijednosti ceste.
Vrste održavanja cesta jesu:
- redovno održavanje,
- izvanredno održavanje.
Radovi redovnog održavanja nerazvrstanih cesta obuhvaćaju:
- čišćenje (kolnika, sustava za odvodnju, cestovnog zemljišta, opreme i dr.),
- košnju trave i uklanjanje granja,
- obnovu i izradu oznaka na kolniku,
- ličenje kilometarskih oznaka, stupova prometnih znakova i nosača rasvjetnih tijela,
- popravak antikorozivne zaštite zaštitnih i drugih ograda,
- popravak i zamjenu uređaja, opreme i prometne signalizacije na cesti,
- uređenje sustava za odvodnju (jaraka, rigola, drenaža i drugo),
- uređenje bankina (planiranje i poravnavanje)
- uređenje i mjestimični popravci pokosa usjeka ili nasipa, potpornih i obložnih zidova,
- mjestimični popravci betonskih pasica i rubnjaka,
- popravci lokalnih oštećenja kolnika (udarnih jama, pojedinačnih i mrežastih pukotina, uzdužnih i poprečnih denivelacija, omekšanog asfalnog zastora, zaglađenih površina zastora, oštećenih rubova i razdjelnica betonskog kolnika),
- hitni popravci i intervencije u svrhu osiguranja odvijanja prometa,
- osiguranje prohodnosti cesta u zimskim uvjetima,
- održavanje oznaka referentnog sustava označavanja cesta,
- uređenje cestovnog zemljišta te
- ostali radovi.
Pod održavanjem cesta u zimskim uvjetima podrazumijevaju se radovi neophodni za održavanje prohodnosti cesta i sigurnog odvijanja prometa za režim prometa u zimskim uvjetima koji je određen posebnim propisima.
Radovi izvanrednog održavanja cesta obuhvaćaju:
- obnavljanje i zamjenu kolničkih zastora,
- ojačanje kolnika u svrhu obnove i povećanja nosivosti i kvalitete vožnje,
- mjestimične popravke kolničke konstrukcije ceste u svrhu zaštite i povećanja nosivosti ceste,
- poboljšanje sustava odvodnje ceste,
- zamjenu, ugrađivanje nove i poboljšane vertikalne prometne signalizacije i opreme ceste (kilometarski smjerokazni stupići, zaštitne ograde i slično) na većim dijelovima ceste, saniranje odrona, popuzina i manjih klizišta,
- ublažavanje nagiba pokosa i ostali radovi na zaštiti kosina od erozije,
- sanaciju potpornih i obložnih zidova,
- zaštitu ceste od podlokavanja,
- radove na uređenju zelenila u svrhu biološke zaštite ceste, ukrašavanja okoliša i zaštite od snježnih zapuha,
- pojedinačne korekcije geometrijskih elemenata ceste (ublažavanje oštrih krivina, uređenje poprečnih nagiba, stajališta uz cestu i drugo) sa svrhom poboljšanja sigurnosti prometa,
- uređenje raskrižja u istoj razini (oblikovanje, preglednost, ugradnja nove signalizacije i opreme) bez većih konstrukcijskih zahvata,
- poboljšanje prometnih uvjeta uređenjem stajališta, odmorišta, pješačkih staza, prijelaza u naseljima, prijelaza preko željezničkih pruga u nivou,
- obnovu i postavu instalacija, opreme i uređaja ceste,
a izvanredno održavanje objekata posebno obuhvaća:
- zamjenu kolnika,
- zamjenu hidrolizacije,
- popravak ili zamjenu rasponske konstrukcije, stupova i upornjaka,
- popravak ili zamjenu sustava za odvodnju,
- popravak ili zamjenu ležajeva,
- popravak ili zamjenu prijelaznih naprava,
- uređenja prijelaza na nasip,
- cjelovitu antikorozivnu zaštitu,
- sanaciju i zaštitu betonskih površina,
- zamjenu i obnovu propusta i mostova do 10 m raspona,
- sanaciju tunelske obloge,
- sanaciju i obnovu zidova.
Za predvidive troškove održavanja nerazvrstanih cesta u 2006. godini planirana su sredstva u iznosu od 85.000.000,00 kn, i to prema vrsti održavanja.
- redovno održavanje |
55.000.000,00 kn |
- u ljetnim uvjetima |
40.000.000,00 kn |
- u zimskim uvjetima |
15.000.000,00 kn |
- izvanredno održavanje |
30.000.000,00 kn |
U nastavku se iskazuju poslovi i radovi na održavanju nerazvrstanih cesta, planirani u skladu s raspoloživim sredstvima, prema opisu posla i predvidivom trošku.
Šifra posla |
Opis poslova |
Vrijednost posla |
|
1. |
Pregled cesta |
490.000,00 kn |
|
2. |
Opće održavanje kolnika |
200.590,15 kn |
|
3. |
Asfaltni kolnik |
8.424.000,00 kn |
|
4. |
Betonski kolnik |
0,00 kn |
|
5. |
Kolnik od kamenog materijala |
14.463.295,00 kn |
|
6. |
Održavanje bankine |
870.000,00 kn |
|
7. |
Održavanje usjeka, zasjeka i nasipa |
650.000,00 kn |
|
8. |
Održavanje objekata za odvodnju |
2.189.000,00 kn |
|
- popravak rubnjaka i rigola |
800.000,00 kn |
||
- čišćenje jaraka i rigola |
500.000,00 kn |
||
- čišćenje slivnika, propusta i taložnica |
700.000,00 kn |
||
- popravak propusta |
189.000,00 kn |
||
9. |
Održavanje opreme ceste |
2.600.000,00 kn |
|
10. |
Izrada oznaka na kolniku |
1.500.000,00 kn |
|
- bijele linije |
1.466.000,00 kn |
||
- žute linije |
24.000,00 kn |
||
- oznake na kolniku |
10.000,00 kn |
||
11. |
Košnja trave i održavanje zelenila |
1.100.000,00 kn |
|
12. |
Tekuće održavanje mostova |
250.000,00 kn |
|
13. |
Tekuće održavanje tunela i galerija |
0,00 kn |
|
14. |
Održavanje potpornih i obložnih zidova |
650.000,00 kn |
|
15. |
Zimska služba |
11.695.082,06 kn |
|
- pripravnost ekipa |
820.000,00 kn |
||
- rad ekipa |
6.300.000,00 kn |
||
- materijal za posipavanje |
2.100.000,00 kn |
||
- detaljno čišćenje |
1.500.000,00 kn |
||
- uređenje i održavanje baza |
950.000,00 kn |
||
- ostali troškovi |
25.082,06 kn |
||
Ukupno |
45.081.967,21 kn |
||
Porez na dodanu vrijednost |
9.918.032,79 kn |
||
Sveukupno |
55.000.000,00 kn |
16. Izvanredno održavanje
Tijekom 2006. godine planirana su ulaganja u izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta u iznosu od 30.000.000,00 kuna koja obuhvaćaju radove na cestama i objektima čije zatečeno stanje ne osigurava sigurnost prometa.
Planirana sredstva za izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta uložit će se u radove na sljedećim cestama:
- Medulićeva
- Krajiška
- Jabukovac
- Andrijevićeva
- Korčulanska (od Rapske do Ul. grada Vukovara)
- Melinišće
- X. Ravnice
- IV. Struge (nastavak)
- Radnički put V.
- Radnički put VI.
- Čehi - ul. Stari Dvor - dio
- Utinjska
- Bani (od podvožnjaka ispod zaobilaznice u Buzinu do ranžirnog kolodvora)
- Maretićeva
- Vinkovačka
- Kružna (od Pakoštanske do Ul. F. Budickog)
- Antunovac
- Kosirnikova od Vinogradske do Šercerove
- Orehovečki breg
- Cuglini - odvojak kbr. 34-50
- Okučanska (od Vinodolske do Osječke)
- Vardarska (od Osječke do Kanarske)
- Lermanova
- Ul. M. Goričkog
- Perjavica (od Žlebeca do Ul. D. Mandića)
- Ul. T. Pavleka - dio
- Ul. M. Ghandija
- Črna voda - od Markuševečke do kbr. 30
- Petrovogorska
- Čumigaševa - Moravče
- Ul. braće Radić - Sesvete
- Milače
- Vatrogasna cesta
te financiranje tehničke dokumentacije i stručnog nadzora.
Poslove i radove održavanja nerazvrstanih cesta obavljat će Trgovačko društvo "Zagrebačke ceste" d.o.o. koje je osnovano za obavljanje te djelatnosti.
"Zagrebačke ceste" d.o.o. izradit će operativne programe redovnog održavanja cesta u ljetnim i zimskim uvjetima, te izvanrednog održavanja cesta, sa iskazom jediničnih mjera i jediničnih cijena pojedinih vrsta poslova i radova.
3.5. JAVNA RASVJETA
Pod održavanjem javne rasvjete podrazumijeva se zamjena ili otklanjanje nedostataka na objektima i uređajima javne rasvjete (izvori svjetlosti, predspojne naprave, armature, odvijači i dr.) radi održavanja sustava u stanju funkcionalne ispravnosti, te utrošak električne energije i plina.
U Gradu Zagrebu je evidentirano oko 79.000 rasvjetnih mjesta sa preko 103.000 izvora svjetlosti, podzemnom i nadzemnom elektroenergetskom mrežom, uređajima za mjerenje i upravljanje javnom rasvjetom.
U sustavu javne rasvjete instalirana snaga je 19,08 MW, te se tijekom godine utroši 80.220 MWh električne energije. Instalirano je i 208 plinskih svjetiljaka, kao ambijentalna rasvjeta Gornje grada.
Potreban standard održavanja je u najmanje 90 posto funkcionalnosti instaliranih izvora svjetlosti. Postignut standard održavanja nastojat će se povećati provođenjem mjera energetske učinkovitosti radi postizanja efekata uštede električne energije. Dijagnosticiranje stanja čeličnih stupova važan je element sigurnosti, te će se i tijekom 2006. godine nastaviti evidentiranje i utvrđivanje kvalitete objekata javne rasvjete.
Troškovi održavanja javne rasvjete u utrošku električne energije i plina procjenjuju se u 2006. godini u iznosu od 92.000.000,00 kuna.
U nastavku se iskazuje vrsta poslova i radova na održavanju javne rasvjete s predvidivim troškovima održavanja javne rasvjete:
3.5.01. |
održavanje objekata javne rasvjete |
36.502.000,00 kuna |
3.5.02. |
utrošena električna energija |
46.998.000,00 kuna |
3.5.03. |
održavanje plinske javne rasvjete |
1.800.000,00 kuna |
3.5.04. |
utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu |
700.000,00 kuna |
3.5.05. |
dijagnosticiranje stanja čeličnih stupova |
6.000.000,00 kuna |
Poslove održavanja objekata i uređaja javne rasvjete obavljat će trgovačka društva Hrvatska elektroprivreda i Gradska plinara, te fizičke i pravne osobe temeljem provedenog postupka javne nabave.
3.6. NERASPOREĐENA INTERVENTNA SREDSTVA
Za potrebe izvršavanja radova na održavanju komunalne infrastrukture koji nisu planirani ovim programom osigurana su sredstva u iznosu od 8.000.000,00 kuna.
Navedena neraspoređena sredstva koristit će se za nepredviđene i slučajne događaje, kao i postupanja po nalozima komunalnog redarstva, inspekcijskih službi zaštite okoliša te primjedaba i prijedloga građana.
4. ZAVRŠNE ODREDBE
4.1. Grad Zagreb izvršavat će svoju obvezu održavanja komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti temeljem ostvarenih prihoda za financiranje održavanja komunalne infrastrukture.
4.2. Upravna tijela Grada Zagreba, u čijoj su nadležnosti djelatnosti komunalnog gospodarstva, sudjelovat će u izvršavanju ovog programa radi osiguravanja kvalitetnog obavljanja poslova održavanja komunalne infrastrukture, osiguravanja obavljanja komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja i osiguravanja javnosti rada.
4.3. Sredstva za izvršavanje ovog programa osiguravat će Gradski ured za prostorno uređenje, zaštitu okoliša, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet za namjene određene Proračunom Grada Zagreba i ovim programom, a u svemu prema načelima štednje i racionalnog korištenja sustava.
4.4. U okviru sredstava za izvršavanje ovog programa dopuštena je preraspodjela utvrđenih sredstava između pojedinih rashoda i izdataka u cilju efikasnijeg i racionalnijeg ostvarivanja programa i poboljšanja stanja u djelatnostima, a uz odobrenje Gradskog poglavarstva.
4.5. Ovaj će program biti objavljen u Službenim glasniku Grada Zagreba.
KLASA: 363-01/05-01-38
URBROJ: 251-01-04-05-5
Zagreb, 20. prosinca 2005.
Predsjednica
Gradske skupštine
Mr.sc. Tatjana Holjevac, v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.