zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

22.12.2004.

Donesen

22.12.2004.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2005. godini

Pročišćeni tekst vrijedi od 22.12.2004.

Narodne novine 22/2004

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2005. godini (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 22/04)

Na temelju članka 28. stavka 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04 i 110/04) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst i 10/04), Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 22. prosinca 2004., donijela je

PROGRAM

održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2005. godini

1. UVODNE ODREDBE

1.1.Ovim se programom održavanja komunalne infrastrukture u 2005. godini na području Grada Zagreba, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, određuju poslovi i radovi na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji se podrazumijevaju pod obavljanjem komunalnih djelatnosti:

- odvodnje otpadnih voda,

- održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina,

- održavanja javnih površina,

- održavanja nerazvrstanih cesta,

- održavanja groblja i krematorija,

- javne rasvjete,

kao i objekata i uređaja na kojima se obavlja djelatnost:

- javnih kupališta,

- zoološkog vrta.

1.2. Ovim se programom utvrđuju opis i opseg poslova održavanja s procjenom pojedinih troškova po djelatnostima, te iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje programa s naznakom izvora financiranja.

1.3. Program održavanja komunalne infrastrukture u 2005. godini izrađen je u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja utvrđenih Proračunom Grada Zagreba za 2005. godinu i Programom radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva u 2005. godini.

2. SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA

2.1. Sredstva za ostvarivanje Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2005. godini planirana su u iznosu od 528.500.000,00 kuna, a osigurat će se iz sljedećih izvora:

- komunalna naknada 280.000.000,00 kuna

- ostali prihodi Proračuna Grada Zagreba 248.500.000,00 kuna

2.2. Predvidiva sredstva za financiranje Programa održavanja komunalne infrastrukture u 2005. godini u iznosu od 528.500.000,00 kuna rasporedit će se za financiranje obavljanja komunalnih djelatnosti održavanja komunalne infrastrukture:

- odvodnje atmosferskih voda 17.000.000,00 kuna

- čišćenja javnih površina 106.000.000,00 kuna

- održavanja javnih površina 216.500.000,00 kuna

- održavanja nerazvrstanih cesta 78.000.000,00 kuna

- javne rasvjete 97.000.000,00 kuna

dok se sredstva u iznosu od 14.000.000.00 kuna ne raspoređuju po vrsti komunalnih djelatnosti, već se njima, kao neraspoređenim interventnim sredstvima, osigurava obavljanje poslova i radova u vezi sa nepredviđenim događajima i postupanje po nalozima komunalnog redarstva i inspekcija zaštite okoliša.

3. ODRŽAVANJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE

Na temelju predvidivih sredstava za ostvarivanje Programa održavanja komunalne infrastrukture u ukupnom iznosu od 528.500.000,00 kuna i rasporeda ovih sredstava za obavljanje komunalnih djelatnosti određenih točkom 2.2. ovog programa, u nastavku se određuju poslovi i radovi na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2005. godini po vrsti komunalne djelatnosti, vrsti objekata i uređaja komunalne infrastrukture, opisom poslova i radova na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, te iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje predloženih poslova i radova u planiranom opsegu, odnosno standardu održavanja.

3.1. ODVODNJA ATMOSFERSKIH VODA

Pod odvodnjom otpadnih voda, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, Zakona o vodama i Odluke o odvodnji otpadnih voda, te Zakona o javnim cestama i Odluke o nerazvrstanim cestama, podrazumijeva se odvodnja atmosferskih (oborinskih) voda s obrađenih odnosno nepropusnih površina mješovitom i razdjelnom javnom kanalizacijom u centralni uređaj za pročišćenje otpadnih voda i ispuštanje tih voda u rijeku Savu (prijemnik).

Pod objektima za odvodnju atmosferskih voda podrazumijevaju se, u skladu s ovim programom, vodolovna grla (slivnici) i horizontalni sabirni kanali (tzv. "žablja usta"), spojni kanali i uređaji za odvodnju s javnih terasa.

Na području Grada Zagreba evidentirano je 45.197 slivnika, 9.500 m2 horizontalnih slivnih kanala s pripadajućim taložnicama, te oko 500 uređaja za odvodnju s javnih terasa.

Vrijednost radova na održavanju objekata za odvodnju atmosferskih voda predviđena je u 2005. godini u iznosu od 17.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuje planirani opis poslova po vrsti objekata za odvodnju atmosferskih voda i s njihovom predvidivnom vrijednošću.

3.1. 1. Čišćenje slivnika

Radi osiguranja kvalitetnog funkcioniranja odvodnje atmosferskih voda s javnih površina i nerazvrstanih cesta potrebno je objekte za odvodnju atmosferskih voda održavati u stanju njihove funkcionalne sposobnosti, što pretpostavlja njihovo čišćenje, odnosno njihovu rekonstrukciju.

Slivnike na cestama kojima se vode linije javnoga gradskog prijevoza, cestama s drvoredima i cestama koje vode prema bolnicama (18.965 slivnika), potrebno je čistiti dva puta godišnje, a ostale najmanje jednom godišnje.

Na temelju navedenih potreba i standarda održavanja slivnika, u 2005. godini bilo bi potrebno očistiti 64.162 slivnika ili sredstva u iznosu od 24.000.000,00 kuna, a predvidiva i osigurana sredstva omogućuju čišćenje 52.000 slivnika i to prema vrsti čišćenja, broju čišćenja i predvidivim troškovima čišćenja:

Vrsta čišćenja

Broj čišćenja

Troškovi

Iznos

- čišćenje danju

30.000

202,52

7.088.200,00

- čišćenje danju uz uporabu službe za uklanjanje vozila

1.000

308,59

308.590,00

- čišćenje noću

14.000

234,39

3.281.460,00

- čišćenje noću uz uporabu službe za uklanjanje vozila

2.000

365,50

731.000,00

Ukupno

52.000

11.409.250,00

Porez na dodanu vrijednost

2.510.035,00

SVEUKUPNO

13.919.285,00

3.1.2. Rekonstrukcije slivnika

Na temelju obavljenih pregleda javnih površina i cesta tijekom 2004. godine i utvrđenog stanja objekata za odvodnju atmosferskih voda, potrebno je rekonstruirati 120 slivnika koji nisu funkcionalno ispravni.

Procijenjena vrijednost radova na rekonstrukciji jednog slivnika, s radovima na sanaciji asfaltnog kolnika, iznosi 7.000,00 kuna, što za planirane radove na 120 slivnika iznosi 1.000.000,00 kuna.

3.1.3. Održavanje horizontalnih slivnih kanala

Na javnim prometnim površinama u gradu tijekom 2005. godine planira se čišćenje 6000 metara horizontalnih slivnih kanala i čišćenje 800 pripadajućih taložnica za skupljanje i odvod atmosferskih voda i voda pri pranju javnih prometnih površina, te za taloženje površinske nečistoće kako se ne bi zagušila gradska kanalizacija.

Vrijednost planiranih radova iznosi 983.720,00 kuna.

3.1.4. Čišćenje horizontalne odvodnje terasa

Tijekom 2005. godine planira se čišćenje horizontalne odvodnje terasa pa su planirana sredstva za 180 sati strojnog čišćenja u iznosu od 145.395,00 kuna.

3.1.5. Pregled objekata za odvodnju atmosferskih voda

Tijekom 2005. godine predviđa se dva puta godišnje pregledati i kontrolirati propusnost objekata za odvodnju atmosferskih voda.

Za ostvarenje ovog dijela Programa planiraju se sredstva u iznosu od 951.600,00 kuna.

Objekte za odvodnju atmosferskih voda održavat će Trgovačko društvo "Vodoopskrba i odvodnja" d.o.o., koje je osnovano za obavljanje djelatnosti opskrbe vodom i odvodnju otpadnih voda, na temelju operativnog programa izrađenog u skladu s ovim programom i u visini ostvarenih prihoda tijekom 2005. godine.

3.2. ČIŠĆENJE JAVNIH POVRŠINA

Pod čišćenjem javnih površina, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu i Odluke o komunalnom redu, podrazumijeva se čišćenje cesta, trgova, javnih prolaza, javnih stuba, mostova, podvožnjaka, nadvožnjaka, pothodnika, parkirališta, pločnika, stajališta javnoga gradskog prijevoza i sličnih površina.

Čišćenje javnih prometnih površina obuhvaća metenje (ručno i strojno) i pranje (ručno i strojno), a ovisi o vrsti i količini otpada (stupnja onečišćenja) na javnim prometnim površinama. Raznovrsnog je podrijetla, a sastoji se od:

a) komunalnog otpada

- uličnog otpada (najčešće odbačenih kutija cigareta i šibica, opušaka, nagorjelih šibica i iskorištenih karata i ulaznica za kazališne, športske i ostale javne priredbe, te sličnih odbačenih predmeta)

- otpada iz vozila (otpada nakon skupljanja kućnog otpada, te nakon prijevoza tereta raznih vrsta i rukovanja njime - građevinski materijal, živežne namirnice i slične robe)

- onečišćenja iz atmosfere (prašine, pepela, čađe i ostalih tvari iz industrijskih dimnjaka, kućanstva, te ispušnih cijevi motornih vozila)

- otpada nastalog trenjem vozila i kolnika (oštećenja gornjeg dijela kolnika, posebice teškim vozilima)

b) sezonskog otpada

- lišća

- pijeska i sitnog kamena (zbog posipavanja javnih prometnih površina u zimskim uvjetima)

Čišćenje javnih prometnih površina obuhvaća i postavljanje i čišćenje košara za otpatke, urbane opreme u pješačkim zonama i prolazima, te zbrinjavanje otpada iz kontejnera sa posebno određenih lokacija.

Na području Grada Zagreba evidentirano je 15.196.407 četvornih metara javnih prometnih površina koje bi se trebale čistiti, a procijenjena količina otpada za odvoz i deponiranje je 14.650 tona.

Potreban i primjeran standard čišćenja javnih prometnih površina na području Grada Zagreba sadržava:

- ručno čišćenje 1.837.284.800 m2

- strojno čišćenje 419.472.000 m2

- pranje 630.022.405 m2

- odvoz i deponiranje otpada 14.650 tone,

za što bi bilo potrebno osigurati 169.406.614,46 kuna.

Vrijednost i opseg radova čišćenja javnih prometnih površina planira se, u skladu s raspoloživim sredstvima, u iznosu od 106.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuju opis i planirani opseg poslova čišćenja javnih prometnih površina s procjenom pojedinih troškova prema vrsti poslova.

3.2.1. Čišćenje i pranje javnih prometnih površina

Čišćenje i pranje javnih prometnih površina najčešće se obavlja sljedećim tehnologijama održavanja čistoće:

- ručno čišćenje,

- ekipni rad s komunalnim vozilom,

- strojno čišćenje,

- pranje.

a) Ručno čišćenje obavljaju čistači ulica, a obuhvaća čišćenje javnih prometnih površina metlom i lopatom, pražnjenje košarica za otpatke, posipavanje solju i čišćenje snijega u zimskim uvjetima, te uklanjanje sipine nakon obavljene zimske službe.

Na temelju određenog normativa rada, broja čistača i predvidivog broja radnih dana čišćenja, tijekom 2005. godine planira se održavati čistoću javnih prometnih površina ručnim čišćenjem na sljedeći način:

- redovnim radom

277 čistača x 302 dana x 10.400 m2 870.001.600 m2

- radom nedjeljom i praznikom

19 čistača x 63 dana x 10.400 m2 12.448.800 m2

- peračima na čišćenju (zimski period)

46 čistoća x 100 dana x 10.400 m2 47.840.00 m2

Ukupna površina čišćenja 930.290.400 m2

b) Uz ručno čišćenje javnih prometnih površina primjenjuje se i tehnologija ekipnog rada s komunalnim vozilom, kojom će se, na temelju raspoloživog broja komunalnih vozila - cestara i predvidivog broja dana čišćenja, utrošiti 43.508 radih sati i to:

- I. smjena 17 ekipa x 302 dana x 7,5 sati 38.505 sati

- II. smjena 1 ekipa x 302 dana x 7,5 sati 2.265 sati

- III. smjena 1 ekipa x 302 dana x 7,5 sati 2.265 sati

- nedjelja i drž. praznik 1 ekipa x 63 dana x 7,5 sati 473 sati

Na temelju određene cijene čišćenja javnih prometnih površina u iznosu od 0,0422 kune po četvornom metru i predložene površine za čišćenje od 930.290.400 četvornih metara, planira se u 2005. godini utrošiti 39.258.000,00 kuna za ručno čišćenje javnih prometnih površina i čišćenje uz upotrebu komunalnog vozila.

c) Strojno čišćenje javnih prometnih površina obavlja se suvremenim strojnim čistilicama.

Čistilice se prema svom kapacitetu prostora za smeće dijele na male (do 2 m3), srednje (2-4 m3) i velike (preko 4 m3), a rabe se ovisno o mjestima javnih prometnih površina.

Radom čistilica planira se u 2005. godini očistiti površine javnih prometnih površina:

- autočistilice velike 294.420.000 m2

- autočistilice male 57.728.000 m2

Na temelju određene cijene rada velikih čistilica u iznosu od 0,0422 kune po m2 i malih čistilica u iznosu od 0,0621 kune po m2, te predložene površine za čišćenje od 352.148.000 m2, tijekom 2005. godine planira se za radove strojnog čišćenja utrošiti 17.217.000,00 kuna.

d) Deponiranje uličnog otpada

Otpad sakupljen čišćenjem javnih prometnih površina deponirat će se na odlagališta otpada.

Na temelju procijenjenih količina i vrsta otpada, te utvrđenih cijena odlaganja otpada, tijekom 2005. godine planiraju se troškovi odlaganja:

6.183 tone x 325 kn/tona otpada 2.009.475,00 kn

4.737 tone x 130 kn/tona otpada 615.810,00 kn

Ukupno 2.625.285,00 kn

e) Pranje javnih prometnih površina

Pranjem javnih prometnih površina postiže se veoma dobra kvaliteta i razmjerno velik radni učinak čišćenja. Peru se svi kolnici i trgovi, te svi zastori javnih prometnih površina.

Na temelju raspoloživog broja i vrste autocisterna, broja ekipa, predvidivog broja dana i utvrđenog normativa pranja autocisternama tijekom 2005. godine planira se prati površine javnih prometnih površina na sljedeći način:

- redovan rad

13 autocisterni x 202 dana x 53.412 m2 140.259.912 m2

10 autocisterni x 202 dana x 62.857 m2 126.971.140 m2

- rad nedjeljom i praznikom

1 autocisterna x 43 dana x 53.412 m2 2.296.716 m2

- prijelazno razdoblje

7 autocisterni x 22 dana x 62.857 m2 9.679.978 m2

Planirana površina za pranje 279.207.746 m2

Sukladno planom predviđenom površinom za pranje i utvrđenoj cijeni pranja po četvornom metru u iznosu od 0,0612 kune, troškovi pranja javnih prometnih površina u 2005. godini procjenjuje se u iznosu od 17.087.000,00 kuna.

Na temelju predloženih površina za čišćenje i pranje, raspoloživog broja strojeva, broja čistača i perača, utvrđenih normativa i cijene radova, tijekom 2005. godine planiraju se radovi u vrijednosti od 76.189.000,00 kuna čišćenja i pranja javnih prometnih površina, što s plaćanjem poreza na dodanu vrijednost iznosi ukupno 92.951.000,00 kuna.

3.2.2. Postavljanje i održavanje košarica za otpatke

Tijekom 2005. godine planira se postaviti 700 samostojećih košarica za otpatke s pepeljarom i 310 zidnih košarica, te popraviti ili zamijeniti 2800 oštećenih košarica od postavljenih 3000 košarica.

Vrijednost predviđenih radova procjenjuje se u iznosu od 440.000,00 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi ukupno 537.000,00 kuna.

3.2.3. Održavanje urbane opreme u pješačkoj zoni i prolazima

Troškovi održavanja urbane opreme u pješačkoj zoni grada i prolazima planiraju se u iznosu od 420.000,00 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi 512.000,00 kuna.

3.2.4. Odvoz otpada iz kontejnera sa posebno određenih lokacija

Sa posebno određenih lokacija u Gradu Zagrebu tijekom 2005. godine planira se odvesti i deponirati otpad iz kontejnera od 5,5 m3 po jediničnoj cijeni od 976,00 kuna.

Planirana sredstva u iznosu od 328.000,00 kuna, odnosno s porezom na dodanu vrijednost u ukupnom iznosu od 400.000,00 kuna, omogućuju 336 odvoza kontejnera i deponiranje otpada.

3.2.5. Interventni radovi čišćenja i pranja

Tijekom 2005. godine procjenjuje se da će biti interventnih radova čišćenja i pranja javnih prometnih površina uvjetovanih održavanjem priredbi na javnim prostorima i potrebama veće uređenosti gradskih prostora (posjete državnika i sl.) u vrijednosti od 164.000,00 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi ukupno 200.000,00 kuna.

3.2.6. Primarna reciklaža i odlaganje štetnih stvari

Postupanje s otpadom prema gospodarskim načelima i načelima zaštite okoliša podrazumijeva i mjere iskorištavanja vrijednih osobina otpada, odnosno odvojenog sakupljanja iskoristivog i štetnog otpada.

Programom čišćenja javnih površina planiraju se i sredstva za pokriće dijela troškova primarne reciklaže i odlaganja opasnog otpada u iznosu od 6.557.000,00 kuna, što s porezom na dodanu vrijednost iznosi 8.000.000,00 kuna.

3.2.7. Sanacija divljih deponija

Za uklanjanje divljih odlagališta sa javnih površina u gradu, kao i za sanaciju površina onečišćenih nenadziranim odlaganjem otpada, na temelju količine odvezenog otpada tijekom proteklih godina i utvrđenih cijena predloženih radova, procjenjuje se u 2005. godini obaviti:

- utovar i odvoz otpada 14.368 m3 x 81,50 kn 1.171.000,00 kn

- deponiranje otpada 4.972 tone x 325,00 kn 1.616.000,00 kn

Ukupno 2.787.000,00 kn

što s porezom na dodanu vrijednost iznosi 3.400.000,00 kuna.

Javnoprometne površine čisti gradsko komunalno trgovačko društvo "Čistoća" d.o.o., koje je osnovano za obavljanje djelatnosti skupljanja i odvoza smeća i čišćenja javnih površina.

Na temelju planskih postavki ovog programa Trgovačko društvo "Čistoća" izradit će operativni program čišćenja javnih površina.

3.3. ODRŽAVANJE JAVNIH POVRŠINA

Pod održavanjem javnih površina, u smislu odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu, Odluke o određivanju djelatnosti koje se smatraju komunalnim djelatnostima gradskog značaja i Odluke o komunalnom redu, podrazumijeva se održavanje javnih prometnih površina (trgovi, pločnici, javni prolazi, javne stube, prečaci, pješačke staze, šetališta, biciklističke trake i staze, pothodnici podvožnjaci, mostovi i tuneli ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste), javnih zelenih površina (parkovi, park-šume, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine stabala ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni rekreacijski i športski prostori, obale rijeka, jezera i potoka, zelene površine uz ceste i ulice ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste), te javnih objekata i uređaja (javna parkirališta, otvorene tržnice, javna kupališta, zoološki vrt, javni zdenci, javni satovi, fontane, vodoskoci, oglasni stupovi, skulpture i drugi slični objekti i uređaji).

Troškovi predloženih poslova i radova na održavanju javnih površina u 2005. godini procjenjuju se u iznosu od 216.500.000,00 kuna.

Sredstva potrebna za ostvarivanje predloženog programa osigurat će se iz sredstava komunalne naknade i ostalih prihoda gradskog proračuna.

3.3.1. Održavanje gradskih parkova, travnjaka i drvoreda

Pod održavanjem gradskih parkova, travnjaka i drvoreda, podrazumijeva se čišćenje, košenje i sakupljanje trave i smeća s javnih zelenih površina, obnova, održavanje i njega drveća, održavanje i obrezivanje ukrasnog grmlja i živice, održavanje i njega sezonskih i trajnih cvjetnjaka, održavanje popločenih i sipinjenih površina u parkovima, održavanje opreme na dječjim igralištima, fitosanitetska zaštita bilja, proizvodnja komposta i biljnog materijala za potrebe održavanja, deponiranje sakupljenog smeća, kao i ostali poslovi strukovno potrebni za održavanje javnog zelenila.

Na području Grada Zagreba evidentirano je 9.774.142 m2 ukupnih parkovnih površina, od kojih su travnate površine 8.995.336 m2 sa 112.038 komada stabala, 292.337 komada raznog grmlja, 71.041 m živica, 38.193 m2 cvjetnjaka sezonskih i trajnih, 4.514 ukrasnih posuda, 484.284 m2 raznih staza, 1661 sprava na dječjim igralištima, 3.546 koševa za smeće, 9.295 klupa, 400 stolova, 35.658 m2 zaštitnih ograda, 6.115 m2 pješčanika, 14.280 m2 uređenih površina u kazetama, te 2.293.022 m2 neizgrađenoga građevinskog zemljišta koje je u korovištu.

Za standard održavanja potreban i primjeren Gradu Zagrebu trebalo bi osigurati sredstva u iznosu od 135.022.857,00 kuna, kojima bi se omogućilo održavanje sljedećeg obujma:

- sakupljanje raznih otpadaka 235.008 sati

- sakupljanje lišća 28.116.165 m2

- košnja travnjaka i sakupljanje trave 77.391.033 m2

- potpuna ili djelomična obnova travnjaka 125.000 m2

- obrezivanje stabala i skraćivanje grana 34.390 kom

- rušenje stabala 646 kom

- popuna novim stablima 1.600 kom

- obrezivanje grmlja 210.000 kom

- okopavanje grmlja 348.000 kom

- popuna grmlja novim sadnicama 4.450 kom

- obrezivanje živica 216.558 m2

- okopavanje živica 5.500 m2

- sadnja sezonskih cvjetnjaka i sadnja trajnica 96.792 m2

- okopavanje, pljevljenje, odzimljavanje, 14.200 m2

uzimljavanje i zalijevanje cvjetnjaka

- održavanje bilja u ukrasnim posudama i koritima 653.708 m2

- održavanje sipinjenih i popločenih površina 18.372 kom

- izmjena i prekopavanje pijeska u pješčanicima 66.518 m2

- popravak svih ugrađenih dječjih sprava i 27.202 m2

komunalne opreme u parkovima

- fitosanitetska zaštita 6.288 sati

- košnja korova na neuređenom zemljištu 12.175.484 m2

- utovari i odvozi raznog otpada 179.546 sati

(koroznog i nekoroznog)

- čuvarska služba 12.980 sati

U skladu s raspoloživim sredstvima u 2005. godini predlažu se radovi na održavanju gradskih parkova, travnjaka i drvoreda u iznosu od 110.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuju planirani radovi i poslovi na održavanju javnih zelenih površina s procjenom pojedinih troškova:

3.3.1.01. Ručno čišćenje javnih zelenih površina 7.772.767,20 kn

3.3.1.02. Grabljanje lišća 1.568.989,24 kn

3.3.1.03. Održavanje i njega travnjaka 25.109.848,21 kn

3.3.1.04. Obnova nagaženih travnjaka 1.567.387,00 kn

3.3.1.05. Održavanje i njega stabala 20.256.513,39 kn

3.3.1.06. Sadnja stabala 1.582.150,00 kn

3.3.1.07. Održavanje ukrasnog grmlja 4.096.448,00 kn

3.3.1.08. Održavanje živica 2.961.314,00 kn

3.3.1.09. Popuna uništene i zamjene dotrajale živice 71.360,00 kn

3.3.1.10. Proizvodnja biljnog materijala 2.401.706,20 kn

3.3.1.11. Održavanje i njega sezonskih i trajnih cvjetnjaka 4.620.520,90 kn

3.3.1.12. Održavanje i njega bilja u ukrasnim posudama 787.544,42 kn

3.3.1.13. Održavanje površina u parkovima i dječjim igralištima 2.871.309,42 kn

3.3.1.14. Održavanje opreme u parkovima i dječjim igralištima 2.316.857,15 kn

3.3.1.15. Popravak i zamjene dotrajale i uništene opreme u

parkovima i dječjim igralištima, te fizička zaštita

zelenih površina 3.500.000,00 kn

3.3.1.16. Fitosanitetska zaštita 2.551.632,00 kn

3.3.1.17. Čišćenje snijega 1.351.707,04 kn

3.3.1.18. Košnja korova 3.608.813,88 kn

3.3.1.19. Fizička zaštita drvoreda 150.000,00 kn

3.3.1.20. Uzgoj i njega sadnica 1.436.278,00 kn

3.3.1.21. Uređenje zapuštenih površina, iskop jama i

vađenje panjeva 293.222,00 kn

3.3.1.22. Utovar i prijevoz otpada 13.377.799,82 kn

3.3.1.23. Održavanje i popravak mehanizacije 1.454.000,00 kn

3.3.1.24. Čuvarska služba 405.000,00 kn

3.3.1.25. Proizvodnja komposta 1.500.000,00 kn

3.3.1.26. Deponiranje otpada 500.000,00 kn

3.3.1.27. Održavanje površina uz Oltar domovine

na Medvednici 106.808,60 kn

3.3.1.28. Vađenje panjeva 600.000,00 kn

3.3.1.29. Malčiranje zdjelice stabala, cvjetnih gredica

i grmlja 39.000,00 kn

3.3.1.30. Premještanje vozila za potrebe obrezivanja stabala 90.000,00 kn

3.3.1.31. Zatvaranje prometnica za potrebe obrezivanja drvoreda 50.000,00 kn

3.3.1.32. Radovi po posebnom nalogu (inspekcija) 1.000.000,00 kn

Gradske parkove, travnjake i drvorede održava gradsko komunalno Trgovačko društvo "Zrinjevac" koje je osnovano za obavljanje navedene djelatnosti.

Trgovačko društvo "Zrinjevac" sastavit će, u skladu s predviđenim troškovima utvrđenim ovim programom, operativni program održavanja gradskih parkova, travnjaka i drvoreda, kojim će se razraditi svaki od pojedinih poslova i radova na održavanju javnih zelenih površina.

3.3.2. Održavanje park-šuma

Pod održavanjem park šuma Grada Zagreba podrazumijeva se održavanje u funkcionalnom stanju svih objekata i uređaja izgrađenih u park-šumama (staze, oprema, odvodnja oborinskih voda, mostovi), te briga o livadama, grmlju i stablima unutar park-šuma: Tuškanac, Zelengaj, Dubravkin put, Orlovac, Gornje i Donje Prekrižje, Maksimir, Malinov park, Susedgrad, Jelenovac, Sljeme, Grad mladih, Grmoščica, Šestinski dol, Fučkov jarak, Spust i Gudura, te ostalih površina iz gospodarske osnove.

Prema raspoloživim podacima park-šume obuhvaćaju, osim 510 ha šuma i staza, putove površine 1.566.126 m2, travnjake i livade 1.227.762 m2, grmove 21.132 komada, živice 19.608 m2, 78 igrališta s pripadajućim spravama, te druge pripadajuće objekte kao što su ograde, mostići, vidikovci, stupići i slično.

Potreban i primjeren standard održavanja park-šuma, trebao bi biti:

- održavanje staza i putova 4.698.378 m2

- održavanje travnjaka(košnja, sakupljanje) 7.366.572 m2

- uređenje grmova (obrezivanje, okopavanje, gnojidba) 42.264 kom

- održavanje živica (obrezivanje, pljevljenje, okopavanje) 39.216 m2

- održavanje i obnova igrališta 78 komada

- podsadnja novih stabala 560 komada

- podsadnja novih grmova 320 komada

- zamjena sprava 98 komada

- popravak klupa 190 komada

- rušenje stabala 430 komada

- lugarska služba 5.472 sati

za koje bi radove i poslove trebalo osigurati sredstva u iznosu od 20.521.821,00 kunu.

U skladu s raspoloživim sredstvima u 2005. godini predlažu se radovi na održavanju park-šuma u ukupnom iznosu od 17.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuju predvidivi troškovi održavanja park-šuma prema vrsti radova i poslova.

3.3.2.1. Redovni program održavanja park-šuma 11.766.729,50 kn

3.3.2.2. Održavanje i obnova opreme u parkovima 2.131.497,30 kn

3.3.2.3. Uklanjanje stabala kod intervencije redovnog

i izvanrednog održavanja 1.942.409,50 kn

3.3.2.4. Rad u zimskim uvjetima 51.420,90 kn

3.3.2.5. Intervencije po pozivu građana 53.802,00 kn

3.3.2.6. Radovi na obnovi park-šuma prema kriterijima

definiranim odredbama gospodarske osnove 745.206,30 kn

3.3.2.7. Održavanje invalidske staze "Bliznec" 308.934,50 kn

Park-šume na području Grada Zagreba održava Trgovačko društvo Hrvatske šume d.o.o., u skladu s godišnjim planom gospodarenja šumama i odredbama Zakona o šumama.

Na temelju programa održavanja park-šuma Hrvatske će šume d.o.o. izraditi operativni program održavanja za svaku park-šumu na području Grada Zagreba, sa iskazom jediničnih mjera, vrijednosti radova po jediničnoj mjeri i jediničnim cijenama pojedinih vrsta radova.

3.3.3. Rekreacijski športski centar "Jarun"

Pod održavanjem javnih površina rekreacijskog športskog centra "Jarun" podrazumijeva se održavanje u funkcionalnom stanju travnjaka, livada, šuma, internih komunikacija, plaža, pokosa, igrališta u funkciji rekreacije, vrtno-tehničke opreme, sanitarnih čvorova, vodene površine u funkciji rekreacije, sve sa ciljem da centar bude, u što je moguće većoj mjeri, u funkciji građana.

Na području rekreacijskog športskog centra "Jarun" evidentirano je 726.803 m2 travnjaka, 168.764 m2 prometnih komunikacija, 32.670 m2 plaža, 19 sanitarnih čvorova, 70.000 m2 vodenih površina, 200 klupa, nekoliko vrsta sportskih terena, te ostala infrastruktura potrebna za ostvarivanje zadane funkcije centra.

Potreban i primjeren standard održavanja rekreacijskog športskog centra "Jarun" sadržava:

- košenje travnjaka 10.235.550 m2

- održavanje internih prostora 20.251.680 m2

- dnevno održavanje plaža tijekom 9 mjeseci 32.670 m2

- održavanje športskih i dječjih igrališta 48 kom

- dnevno održavanje vrtno-tehničke opreme 12.960 sati

- održavanje 19 javnih sanitarnih čvorova 14.440 sati

- održavanje vodenih površina kupališta 32.200 sati

- spasilačka služba tijekom kupališne sezone 43.200 sati

- liječnička služba tijekom kupališne sezone 4.320 sati

- čuvanje objekata 35.040 sati

za što bi bilo potrebno osigurati sredstva u iznosu od 20.000.000,00 kn.

U skladu s raspoloživim sredstvima u 2005. godini planiraju se radovi na održavanju javnih površina, objekata i uređaja rekreacijskog športskog centra "Jarun" u iznosu od 17.000.000,00 kn, te je prema vrsti radova procijenjen troškovnik:

3.3.3.1. uređenje zelenih površina (drveća i grmlja,

košenje, obrezivanje,...) 2.732.850,00 kuna

3.3.3.2. održavanje i čišćenje prometnih površina 1.482.422,00 kuna

3.3.3.3. održavanje i čišćenje plaža i pokosa 1.846.592,00 kuna

3.3.3.4. održavanje igrališta, vrtno-tehničke opreme

i bazena na vodi 1.712.880,00 kuna

3.3.3.5. održavanje objekata u funkciji rekreacije,

te pripadajuće komunalne infrastrukture 2.223.816,00 kuna

3.3.3.6. održavanje vodenih površina 2.572.840,00 kuna

3.3.3.8. čuvanje i zaštita sadržaja i objekata 1.830.000,00 kuna

Rekreacijski športski objekt "Jarun" održava gradsko komunalno Trgovačko društvo "Jarun" d.o.o., koje je osnovano za obavljanje ove djelatnosti.

Trgovačko društvo "Jarun" d.o.o. izradit će, u skladu s raspoređenim sredstvima, operativni program održavanja kojim će se detaljno utvrditi opseg pojedinih vrsta radova na održavanju rekreacijsko-športskih javnih površina.

3.3.4. Park Maksimir

Park Maksimir zaštićeni je objekt prirode i zaštićena spomenička cjelina.

Tijekom 2005. godine planiraju se radovi na održavanju perivoja, jezera, odmorišta, objekata u parku i opreme parka, i to:

- uređenje staze Vidikovac-Švicarska kuća,

- uređenje staze Prilesje-Vidikovac,

- uređenje staza kojom prolaze konji i kola,

- uređenje Vratareve kuće,

- uređenje okoliša Velikog restorana do male pozornice,

- održavanje paviljona Jeka,

- održavanje Vidikovca,

- održavanje Kapelice sv. Jurja,

- održavanje male pozornice,

- održavanje mogile,

- održavanje obeliska,

- održavanje glavnog portala,

- uređenje prostora za smještaj čuvara,

- održavanje opreme dječjeg igrališta,

- čišćenje 2. i 3. jezera i potoka kroz park,

- čišćenje šumskih perivoja,

- poribljavanje 5. jezera,

- održavanje opreme parka (klupe, koševi za otpatke, čamci, znakovlje, rampe...).

Za obavljanje poslova upravljanje i gospodarenja parkom Maksimirom osnovana je Javna ustanova Maksimir.

U 2005. godini predloženim se programom osiguravaju sredstava za održavanje parka Maksimir u iznosu od 3.600.000,00 kuna.

3.3.5. Zoološki vrt

Zoološki vrt, smješten u Parku Maksimiru, utemeljen je 1925. godine i prvobitno je izgrađen na Labuđem otoku. Taj je umetnuti sadržaj Parka Maksimira stekao tradiciju, te se danas Maksimir ne bi mogao zamisliti bez zoološkog vrta.

Za obavljanje djelatnosti zoološkog vrta, koja se smatra komunalnom djelatnošću gradskog značaja, osnovano je Trgovačko društvo Zoološki vrt d.o.o.

Djelatnost zoološkog vrta financira se iz cijene usluga, te sredstvima gradskog proračuna raspoređenih kroz Program održavanja komunalne infrastrukture.

Tijekom 2005. godine planiraju se ulaganja u održavanje objekata i financiranje djelatnosti zoološkog vrta u iznosu od 14.700.000,00 kuna.

3.3.6. Botanički vrt

Botanički vrt Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu poniknuo je krajem 19. stoljeća. Zemljište za vrt dala je općina grada Zagreba pod uvjetom da bude pristupačan pučanstvu.

Tijekom 2005. godine planiraju se u Botaničkom vrtu radovi:

- sanacija bazena,

- rekonstrukcija hladnih staklenika,

- gradnja hidrauličke mreže,

- tekuće održavanje opreme vrta (klupe, javni zahod, spremište, ograda, vrtna sjenica, fontana, ukrasne vaze, košarice za otpatke i dr.),

ukupne vrijednosti 2.735.000,00 kuna.

Programom se planira sufinancirati radove održavanja Botaničkog vrta, čiji bogati sadržaji i visokovrijedno hortikulturno oblikovanje služe stanovnicima Grada Zagreba, u iznosu od 1.200.000,00 kuna.

3.3.7. Održavanje javnih objekata i uređaja

Pod održavanjem javnih objekata i uređaja podrazumijeva se održavanje u funkcionalnom stanju fontana, vrela, vodoskoka, pješačkih prolaza, pothodnika, uređaja za prepumpavanje oborinskih voda u podvožnjacima, javnih zahoda, Gričkog topa i javnih stuba.

U Gradu Zagrebu evidentirano je 57 fontana, vrela i vodoskoka, 6 pojilica, 4 pješačka prolaza, 27 pješačkih pothodnika, 8 podvožnjaka i 21 javni zahod.

Potreban standard održavanja je da svi navedeni objekti budu u stanju funkcionalne ispravnosti. Dijelu fontana, vrela i vodoskoka nužna je temeljita građevinsko-instalaterska rekonstrukcija, uz promjenu sustava i načina korištenja vode. Ovi će se zahvati realizirati postupno, tijekom ove i idućih godina kroz programe građenja.

Troškovi održavanja javnih objekata i uređaja procjenjuju se u 2005. godini u iznosu od 13.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuju poslovi održavanja s procijenjenim troškovima prema vrsti objekata i vrsti radova:

3.3.7.1. fontane, vrela, vodoskoci 1.000.000,00 kn

3.3.7.2. pješačka zona Trga bana J. Jelačića i pješački prolazi 1.250.000,00 kn

3.3.7.3. uređaji za odvodnju atmosferskih voda u pješačkim

pothodnicima i podvožnjacima 1.600.000,00 kn

3.3.7.4. poslovni pothodnici (Glavni kolodvor, Utrine-Zapruđe

i Velesajam - Siget) 2.550.000,00 kn

3.3.7.5. javni zahodi 3.660.000,00 kn

3.3.7.6. Grički top i topnik 250.000,00 kn

3.3.7.7. javne stube i pješački prolazi 1.060.000,00 kn

3.3.7.8. nepredviđeni radovi - intervencije 400.000,00 kn

3.3.7.9. naknade za obavljanje radova 1.230.000,00 kn

Radove od rednog broja 3.3.7.1. do 3.3.7.9., procijenjene u iznosu od 13.000.000,00 kuna, obavljat će Trgovačko društvo Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo d.o.o., osnovano za obavljanje planiranih radova.

3.3.7.10. utrošak vode za fontane 6.000.000,00 kuna

Fontane, vrela, vodoskoke, pojilice i javne zdence opskrbljivat će vodom Trgovačko društvo "Vodoopskrba i odvodnja" d.o.o.

3.3.7.11. intervencije u prostoru 17.000.000,00 kuna

Radi se o održavanju komunalne infrastrukture sa posebnim obilježjima, odnosno komunalne infrastrukture čije je održavanje proteklih godina bilo ispod standarda ili u cijelosti zanemareno, a odnosi se na:

- pješačke prilaze,

- pješačke terase,

- mostove na vodotocima,

- uklanjanje arhitektonskih barijera,

- održavanje površina oko objekata javnog sadržaja,

- čišćenje pročelja,

- uklanjanje žvakaćih guma s pješačkih površina,

- uklanjanje masnih mrlja s kolosijeka tramvajskih pruga,

kao i radove redovnog održavanja i to:

- pješačke zone užeg centra grada,

- zajedničkih dijelova prolaza Importanne centra i

- javnih satova.

Navedene objekte i uređaje komunalne infrastrukture održavat će gradska komunalna trgovačka društva, te pravne i fizičke osobe na temelju provedenog postupka javne nabave.

3.3.7.12. Održavanje komunalne infrastrukture u zimskim uvjetima 17.000.000,00 kuna

Održavanje komunalne infrastrukture u zimskim uvjetima podrazumijeva čišćenje i odvoz snijega s javnih prometnih površina koje nije obuhvaćeno programom zimske službe na javnim i nerazvrstanim cestama (tzv. komunalni dio zimske službe).

Čišćenje i uklanjanje snijega obavljat će se sa:

- glavnih gradskih trgova,

- tramvajskih stajališta,

- autobusnih stajališta i ugibališta,

- pješačkih površina na kojima ne postoji obveznik čišćenja,

- parkirališta,

- tramvajskih i autobusnih terminala i

- raskrižja.

Opseg i troškovi navedenih radova ovisni su o meteorološkim uvjetima i događajima.

Radove tzv. komunalnog dijela zimske službe obavljat će gradska komunalna trgovačka društva "Čistoća", "Zrinjevac", "Vodoprivreda Zagreb", te pravne i fizičke osobe na temelju provedenog postupka javne nabave.

3.4. ODRŽAVANJE NERAZVRSTANIH CESTA

Pod održavanjem nerazvrstanih cesta podrazumijeva se skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom cijele godine na cestama, uključujući i sve objekte i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti cesta i prometne sigurnosti na njima (redovno održavanje) kao i mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti i trajnosti ceste i cestovnih objekata i povećanja prometne sigurnosti (izvanredno održavanje).

Pod nerazvrstanim cestama podrazumijevaju se površine koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u skladu s Uredbom o mjerilima za razvrstavanje javnih cesta (Narodne novine 63/99) i Odluke o razvrstavanju javnih cesta u državne ceste, županijske ceste i lokalne ceste (Narodne novine 79/99, 110/00, 98/01, 143/02 i 153/02).

Nerazvrstane su ceste, u skladu s Odlukom o nerazvrstanim cestama (Službeni glasnik Grada Zagreba 16/98 i 23/03) ceste, gradske ulice, seoski, poljski i šumski putovi, parkirališta, javne garaže, terminali, okretišta vozila javnog prijevoza, pristupne ceste do industrijskih i drugih objekata koje se koriste i za javni prijevoz i sve druge nerazvrstane javne prometne površine po kojima se odvija promet.

Vrsta, opseg i rokovi izvođenja radova održavanja javnih cesta uređeni su Pravilnikom o održavanju i zaštiti javnih cesta (Narodne novine 26/98 i 162/98), koji se primjenjuje i u programu održavanja nerazvrstanih cesta. Sastavni su dio tog pravilnika standardi održavanja cesta kojima su određeni normativi utroška materijala, radni sati vozila, strojeva i radne snage za radove održavanja. Njihovom se primjenom osigurava trajno čuvanje građevinske, prometne i gospodarske vrijednosti ceste.

Vrste održavanja cesta jesu:

- redovno održavanje,

- izvanredno održavanje.

Radovi redovnog održavanja nerazvrstanih cesta obuhvaćaju:

- čišćenje (kolnika, sustava za odvodnju, cestovnog zemljišta, opreme i dr.),

- košnju trave i uklanjanje granja,

- obnovu i izradu oznaka na kolniku,

- ličenje kilometarskih oznaka, stupova prometnih znakova i nosača rasvjetnih tijela,

- popravak antikorozivne zaštite zaštitnih i drugih ograda,

- popravak i zamjenu uređaja, opreme i prometne signalizacije na cesti,

- uređenje sustava za odvodnju (jaraka, rigola, drenaža i drugog),

- uređenje bankina (planiranje i poravnavanje),

- uređenje i mjestimični popravci pokosa usjeka ili nasipa, potpornih i obložnih zidova,

- mjestimični popravci betonskih pasica i rubnjaka,

- popravci lokalnih oštećenja kolnika (udarnih jama, pojedinačnih i mrežastih pukotina, uzdužnih i poprečnih denivelacija, omekšanoga asfaltnog zastora, zaglađenih površina zastora, oštećenih rubova i razdjelnica betonskog kolnika),

- hitni popravci i intervencije u svrhu osiguranja odvijanja prometa,

- osiguranje prohodnosti cesta u zimskim uvjetima,

- održavanje oznaka referentnog sustava označavanja cesta,

- uređenje cestovnog zemljišta te

- ostali radovi.

Pod održavanjem cesta u zimskim uvjetima podrazumijevaju se radovi neophodni za održavanje prohodnosti cesta i sigurnog odvijanja prometa za režim u zimskim uvjetima koji je određen posebnim propisima.

Radovi izvanrednog održavanja cesta obuhvaćaju:

- obnavljanje i zamjenu kolničkih zastora,

- ojačanje kolnika u svrhu obnove i povećanja nosivosti i kvalitete vožnje,

- mjestimične popravke kolničke konstrukcije ceste u svrhu zaštite i povećanja nosivosti ceste,

- poboljšanje sustava odvodnje ceste,

- zamjenu, ugrađivanje nove i poboljšane vertikalne prometne signalizacije i opreme ceste (kilometarski smjerokazni stupići, zaštitne ograde i slično) na većim dijelovima ceste,

- saniranje odrona, popuzina i manjih klizišta,

- ublažavanje nagiba pokosa i ostali radovi na zaštiti kosina od erozije,

- sanaciju potpornih i obložnih zidova,

- zaštitu ceste od podlokavanja,

- radove na uređenju zelenila u svrhu biološke zaštite ceste, ukrašavanja okoliša i zaštite od snježnih zapuha,

- pojedinačne korekcije geometrijskih elemenata ceste (ublažavanje oštrih krivina, uređenje poprečnih nagiba, stajališta uz cestu i drugo) sa svrhom poboljšanja prometne sigurnosti,

- uređenje raskrižja u istoj razini (oblikovanje, preglednost, ugradnja nove signalizacije i opreme) bez vodećih konstrukcijskih zahvata,

- poboljšanje prometnih uvjeta uređenjem stajališta, odmorišta, pješačkih staza, prijelaza u naseljima, prijelaza preko željezničkih pruga u nivou,

- obnovu i postavu instalacija, opreme i uređaja ceste,

a izvanredno održavanje objekata posebno obuhvaća:

- zamjenu kolnika,

- zamjenu hidrolizacije,

- popravak ili zamjenu rasponske konstrukcije, stupova i upornjaka,

- popravak ili zamjenu sustava za odvodnju,

- popravak ili zamjenu ležajeva,

- popravak ili zamjenu prijelaznih naprava,

- uređenja prijelaza na nasip,

- cjelovitu antikorozivnu zaštitu,

- sanaciju i zaštitu betonskih površina,

- zamjenu i obnovu propusta i mostova do 10 m raspona,

- sanaciju tunelske obloge,

- sanaciju i obnovu zidova.

Za predvidive troškove održavanja nerazvrstanih cesta u 2005. godini planirana su sredstva u iznosu od 78.000.000,00 kn, i to prema vrsti održavanja:

- redovno održavanje 54.000.000,00 kn

- u ljetnim uvjetima 40.000.000,00 kn

- u zimskim uvjetima 14.000.000,00 kn

- izvanredno održavanje 24.000.000,00 kn

U nastavku se iskazuju poslovi i radovi na održavanju nerazvrstanih cesta, planirani u skladu s raspoloživim sredstvima, prema opisu posla i predvidivom trošku:

Šifra posla

Opis poslova

Vrijednost posla

1.

Pregled cesta

490.000,00 kn

2.

Opće održavanje kolnika

250.000,00 kn

3.

Asfaltni kolnik

8.150.000,00 kn

4.

Betonski kolnik

0,00 kn

5.

Kolnik od kamenog materijala

13.060.000,00 kn

6.

Održavanje bankine

870.000,00 kn

7.

Održavanje usjeka, zasjeka i nasipa

650.000,00 kn

8.

Održavanje objekata za odvodnju

3.200.000,00 kn

- popravak rubnjaka i rigola

1.106.000,00 kn

- čišćenje jaraka i rigola

744.000,00 kn

- čišćenje slivnika, propusta i taložnica

1.151.000,00 kn

- popravak propusta

199.000,00 kn

9.

Održavanje opreme ceste

2.616.885,00 kn

10.

Izrada oznaka na kolniku

1.500.000,00 kn

- bijele linije

1.466.000,00 kn

- žute linije

23.500,00 kn

- oznake na kolniku

10.000,00 kn

11.

Košnja trave i održavanje zelenila

1.100.000,00 kn

12.

Tekuće održavanje mostova

250.000,00 kn

13.

Tekuće održavanje tunela i galerija

0,00 kn

14.

Održavanje potpornih i obložnih zidova

650.000,00 kn

15.

Zimska služba

11.475.410,00 kn

- pripravnost ekipa

820.000,00 kn

- rad ekipa

4.600.000,00 kn

- materijal za posipavanje

2.100.000,00 kn

- detaljno čišćenje

1.500.000,00 kn

- uređenje i održavanje baza

955.410,00 kn

- ostali troškovi

1.500.000,00 kn

Ukupno

44.262.295,00 kn

Porez na dodanu vrijednost

9.737.705,00 kn

Sveukupno

54.000.000,00 kn

16. Izvanredno održavanje

Tijekom 2005. godine planirana su ulaganja u izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta u iznosu od 24.000.000,00 kuna koja obuhvaćaju radove na cestama i objektima čije zatečeno stanje ne osigurava prometnu sigurnost.

Planirana sredstva za izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta uložit će se u radove na sljedećim cestama:

- Nadbrežje (Horvati),

- Dolenica,

- Češka,

- Ogulinska,

- Ilirska,

- Ul. M. Oreškovića,

- Prudi,

- Dubljevička,

- Kapucinska,

- Laurenčićeva,

- I. Kozari put,

- Željeznička,

- Valentićeva,

- Ul. Crvenog križa,

- Ul. Lj. Posavskog,

- Naumovac,

- Mokrička,

- Pasančeva,

- Putine,

- Šestinski vijenac,

- Rijeznica,

- Barutanski brijeg,

- Prigorska,

kao i na cestama na kojima će se, na temelju ocjene stanja cesta nakon zimskog razdoblja, utvrditi potreba izvođenja radova izvanrednog održavanja.

Na temelju raspoloživih sredstava i važećih cijena radova izvanrednog održavanja cesta u vrijeme izrade Programa, ocjenjuje se da će se tijekom 2005. godine obnoviti, uz prosječnu širinu cesta od 5,0 metara, oko 27 kilometara nerazvrstanih cesta.

Nerazvrstane ceste održavati će Trgovačko društvo "Zagrebačke ceste" d.o.o. koje je osnovano za obavljanje te djelatnosti.

"Zagrebačke ceste" d.o.o. izradit će operativne programe redovnog održavanja cesta u ljetnim i zimskim uvjetima, te izvanrednog održavanja cesta, sa iskazom jediničnih mjera i jediničnih cijena pojedinih vrsta poslova i radova.

3.5. ODRŽAVANJE GROBLJA I KREMATORIJA

Pod održavanjem groblja i krematorija podrazumijevaju se radovi na održavanju prostora i zgrade za obavljanje ispraćaja i pogreba pokojnika (građevine mrtvačnica i krematorija, dvorane za izlaganje na odru, prostorije za ispraćaj umrlih s potrebnom opremom i uređajima), kao i pješačke staze i šetališta s objektima odvodnje atmosferskih voda, te uređaji i oprema na javnim površinama groblja.

Programom u 2005. godini ne planiraju se sredstva za održavanje groblja i krematorija, već su isti radovi utvrđeni planom poslovanja Trgovačkog društva "Gradska groblja".

3.6. JAVNA RASVJETA

Pod održavanjem javne rasvjete podrazumijeva se zamjena ili otklanjanje nedostataka na objektima i uređajima javne rasvjete (izvori svjetlosti, predspojne naprave, armature, odvijači i dr.) radi održavanja sustava u stanju funkcionalne ispravnosti, te utrošak električne energije i plina.

U Gradu Zagrebu je evidentirano oko 78.000 rasvjetnih mjesta s preko 102.000 izvora svjetlosti, podzemnom i nadzemnom elektroenergetskom mrežom, uređajima za mjerenje i upravljanje javnom rasvjetom.

U sustavu javne rasvjete instalirana snaga je 19,08 MW, te se tijekom godine utroši 79.389.00 KWh električne energije. Instalirano je i 208 plinskih svjetiljaka, kao ambijentalna rasvjeta Gornjeg grada.

Potreban standard održavanja je u najmanje 90 posto funkcionalnosti instaliranih izvora svjetlosti. Postignut standard održavanja nastojat će se povećati provođenjem mjera energetske učinkovitosti kojim bi se trebao postići i efekt uštede električne energije. Dijagnosticiranje stanja čeličnih stupova važan je element sigurnosti, te će se i tijekom 2005. godine nastaviti evidentiranje i utvrđivanje kvalitete objekata javne rasvjete.

Troškovi održavanja javne rasvjete u utrošku električne energije i plina procjenjuju se u 2005. godini u iznosu od 97.000.000,00 kuna.

U nastavku se iskazuje vrsta poslova i radova na održavanju javne rasvjete s predvidivim troškovima održavanja javne rasvjete:

3.6.01. pregled objekata javne rasvjete 774.460,00 kuna

3.6.02. održavanje objekata javne rasvjete 13.425.150,00 kuna

3.6.03. građevinski radovi na održavanju 2.776.610,00 kuna

3.6.04. ličilački radovi 2.062.100,00 kuna

3.6.05. transportna sredstva i mehanizacija 4.042.500,00 kuna

3.6.06. glavni potrošni materijali 16.580.000,00 kuna

3.6.07. sitni potrošni materijali 1.016.524,00 kuna

3.6.08. utrošena električna energija 44.322.856,00 kuna

3.6.09. održavanje plinske javne rasvjete 2.400.000,00 kuna

3.6.10. utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu 600.000,00 kuna

3.6.11. dijagnosticiranje stanja čeličnih stupova 5.000.000,00 kuna

3.6.12. mjere energetske učinkovitosti - pilot projekt 4.000.000,00 kuna

U vrijeme izrade ovog programa sastavljen je i prijedlog nove odluke o određivanju komunalnih djelatnosti koje se financiraju isključivo iz proračuna i koje se mogu povjeriti fizičkoj i pravnoj osobi na temelju pisanog ugovora, a kojom se djelatnost javne rasvjete predviđa obavljati, na temelju provedenog postupka javne nabave, na predloženi način.

Do donošenja cit. odluke poslove održavanja objekata i uređaja javne rasvjete obavljat će trgovačka društva Hrvatska elektroprivreda i Gradska plinara, te fizičke i pravne osobe na temelju provedenog postupka javne nabave.

3.7. NERASPOREĐENA INTERVENTNA SREDSTVA

Za radove na održavanju komunalne infrastrukture koji nisu planirani ovim programom osigurana su sredstva u iznosu od 14.000.000,00 kuna.

Navedena neraspoređena sredstva koristit će se u slučaju nepredviđenih i slučajnih događaja, kao i za postupanja po nalozima komunalnog redarstva, inspekcijskih službi zaštite okoliša te po primjedbama i prijedlozima građana.

4. ZAVRŠNE ODREDBE

4.1. Grad Zagreb će održavati komunalne djelatnosti i uređaje u stanju funkcionalne sposobnosti na temelju ostvarenih prihoda za financiranje održavanja komunalne infrastrukture.

4.2. Upravna tijela Grada Zagreba, u čijoj su nadležnosti djelatnosti komunalnog gospodarstva, sudjelovat će u ostvarivanju ovog programa radi kvalitetnijeg obavljanja poslova održavanja komunalne infrastrukture, osiguravanja obavljanja komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja i javnosti rada.

4.3. Sredstva za ostvarivanje ovog programa osiguravat će Gradski ured za izgradnju Grada za namjene određene Proračunom Grada Zagreba i ovim programom, a u svemu prema načelima štednje i racionalnog korištenja sustava.

4.4. U okviru sredstava za izvršavanje ovog programa dopuštena je preraspodjela utvrđenih sredstava između pojedinih rashoda i izdataka u cilju efikasnijeg i racionalnijeg ostvarivanja programa i poboljšanja stanja u djelatnostima, a uz odobrenje Gradskog poglavarstva.

4.5. Ovaj će program biti objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 363-01/04-01/54

URBROJ: 251-11-04-04-7

Zagreb, 22. prosinca 2004.

Predsjednica

Gradske skupštine

Morana Paliković Gruden, dipl.polit., v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija