zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

08.07.2004.

Donesen

24.10.2003.

Stupa na snagu

16.07.2004.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Statut Vijeća bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 16.07.2004.

Narodne novine 13/2004

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Statut Vijeća bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 13/04)

Na temelju članka 27. stavka 1. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (Narodne novine 155/02), Vijeće bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba, na 2. sjednici, 24. listopada 2003., donijelo je

STATUT

Vijeća bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se statutom utvrđuje se naziv, sjedište i područje na kojem djeluje Vijeće bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba (u daljem tekstu: Vijeće). Statutom se utvrđuje zastupanje, djelatnosti kojima se ostvaruju ciljevi, tijela Vijeća, njihov sastav, izbor, opoziv, ovlasti, te način odlučivanja Vijeća. Statutom se utvrđuju i odredbe o imovini, načinu stjecanja imovine i drugim pitanjima od značaja za Vijeće.

Članak 2.

Vijeće bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba je institucija manjinske samouprave Bošnjaka osnovana s ciljem unapređivanja, očuvanja i zaštite položaja pripadnika bošnjačke nacionalne manjine na području Grada Zagreba, te radi sudjelovanja u javnom životu i upravljanja lokalnim poslovima u jedinici lokalne samouprave.

Temelj osnivanja Vijeća su:

- članci 3., 14., 15. i 43. Ustava Republike Hrvatske u kojima je proklamirano načelo da su sloboda, jednakost i nacionalna ravnopravnost najviše vrijednosti ustavnog poretka Republike Hrvatske, a koje pripadaju građanima Republike Hrvatske neovisno od njihovog nacionalnog, vjerskog ili drugog podrijetla, da su u Republici Hrvatskoj ravnopravni svi pripadnici naroda ili manjina, te da se jamči pravo na slobodno udruživanje radi zaštite ili zauzimanja za politička, nacionalna, kulturna, socijalna, ekonomska i druga prava i ciljeve.

- Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj (U daljem tekstu: Ustavni zakon) kojim se uz ostalo priznaje pravo na slobodu izražavanja, pravo etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na samoorganiziranje i udruživanje radi ostvarivanja svojih nacionalnih i drugih interesa u skladu s Ustavom i Ustavnim zakonom, te zaštita ravnopravnog sudjelovanja u javnim poslovima i uživanja političkih, ekonomskih, kulturnih i drugih prava.

Vijeće djeluje na načelu tretiranja prava Bošnjaka u Republici Hrvatskoj kao neotuđivih ljudskih i građanskih prava,

- u skladu s ustavno-pravnim sustavom Republike Hrvatske i relevantnim međunarodnim dokumentima, polazeći od prava etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na slobodno izražavanje nacionalnih prava, a

- uz puno uvažavanje neovisnosti, jedinstvenosti, teritorijalne cjelovitosti i ustavno pravnog uređenja Republike Hrvatske.

Članak 3.

Puni naziv Vijeća je: Vijeće bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba.

Skraćeni naziv Vijeća je: Bošnjačko vijeće Zagreba.

Oznaka bošnjačke nacionalne manjine je ljiljan.

Sjedište Vijeća je u Zagrebu.

Adresa sjedišta Vijeća je Ilica 35.

Vijeće djeluje na području Grada Zagreba.

Vijeće zastupa predsjednik Vijeća, a u njegovoj odsutnosti potpredsjednik, odnosno izabrani predstavnici Vijeća.

Članak 4.

Vijeće je neprofitna pravna osoba.

Svojstvo pravne osobe Vijeće stječe upisom u registar vijeća nacionalnih manjina koji vodi ministarstvo nadležno za poslove opće uprave.

Članak 5.

Radi usklađivanja ili unapređivanja zajedničkih interesa, Vijeće može osnivati koordinacije vijeća nacionalnih manjina ili im pristupati.

Članak 6.

Vijeće ima pečat i logotip.

Vijeće posebnom odlukom uređuje oblik, broj i način upotrebe pečata Vijeća.

II. CILJEVI I DJELATNOST VIJEĆA

Članak 7.

Cilj Vijeća je zaštita prava i promicanje interesa pripadnika bošnjačke nacionalne manjine u skladu s odredbama Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina.

U sklopu toga, Vijeće djeluje na:

- afirmiranju i ostvarivanju nacionalnih, kulturnih, prosvjetnih, socijalnih, ekonomskih i svih drugih osobnih i kolektivnih prava i interesa Bošnjaka u Republici Hrvatskoj;

- zaštiti i unapređivanju nacionalnog, kulturnog, jezičnog i vjerskog identiteta Bošnjaka;

- stvaranju uvjeta za rad postojećih i osnivanju i razvoju novih organizacija i institucija od interesa za Bošnjake na području djelovanja Vijeća;

- razvijanju suradnje unutar bošnjačke nacionalne zajednice, suradnja bošnjačke nacionalne zajednice i ostalih naroda, odnosno nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj, te suradnji bošnjačkih nacionalnih organizacija i institucija s drugim nacionalnim organizacijama i institucijama u Republici Hrvatskoj;

- suradnji i razvijanju odnosa s Bošnjacima izvan Republike Hrvatske.

Članak 8.

U ostvarivanju svojih ciljeva Vijeće surađuje s državnim tijelima Republike Hrvatske, s tijelima lokalne uprave i samouprave, te vladinim i nevladinim organizacijama i institucijama kao i međunarodnim organizacijama i institucijama i u vezi s tim provodi sljedeće djelatnosti:

- predlaže tijelima jedinice samouprave mjere za unapređivanje položaja bošnjačke nacionalne manjine u Gradu Zagrebu i u državi, uključujući davanje prijedloga općih akata kojima se uređuju pitanja od značaja za bošnjačku nacionalnu manjinu tijelima koja ih donose;

- ističe kandidate za dužnosti u tijelima državne uprave i tijelima jedinica samouprave;

- biva obavještavano o svakom pitanju o kome će raspravljati radna tijela predstavničkog tijela jedinica samouprave, a tiče se položaja bošnjačke nacionalne manjine;

- daje mišljenja i prijedloge na programe radijskih i televizijskih stanica na lokalnoj i regionalnoj razini namijenjene nacionalnim manjinama ili na programe koji se odnose na manjinska pitanja;

- razmatra i zauzima stavove o zakonima i drugim propisima (uključujući i prijedloge zakona i drugih propisa u tijeku njihovog donošenja) kojima se uređuju nacionalna prava, osnovne slobode i prava građanina (izborni sustav, ustrojstvo, nadležnost i način rada državnih tijela, te lokalna samouprava i uprava i druga pitanja od interesa za bošnjačku nacionalnu manjinu) i ostvarivanje građanskih, osobnih, ekonomskih, socijalnih, kulturnih i drugih prava i sloboda Bošnjaka iz Republike Hrvatske i njihove pune ravnopravnosti u Republici Hrvatskoj i daje svoje prijedloge, mišljenja, predstavke i inicijative tijelima zakonodavne, izvršne i sudske vlasti Republike Hrvatske;

- prati provođenje politike nacionalne ravnopravnosti i zaštite i unapređenja nacionalnog, kulturnog, jezičnog i vjerskog identiteta Bošnjaka i podnosi lokalnim vlastima na području svog djelovanja, odnosno nadležnim državnim tijelima i institucijama prijedloge, preporuke i daje svoja mišljenja s tim u vezi;

- dužno je obavijestiti ministarstvo nadležno za poslove opće uprave ukoliko smatra da je opći akt jedinice samouprave ili neka njegova odredba protivna Ustavu, Ustavnom zakonu ili posebnim zakonima kojima se uređuju prava i slobode nacionalnih manjina. Obavijest o tome upućuje također i poglavarstvu jedinice samouprave i Savjetu za nacionalne manjine;

- daje svoje prijedloge, preporuke i mišljenja u vezi s ostvarivanjem prava na odgovarajuću zastupljenost u državnim tijelima, tijelima lokalne samouprave i javnim službama, u skladu s Ustavnim zakonom, drugim zakonima i odlukama te međunarodnim aktima koje je prihvatila Republika Hrvatska, a tiču se prava etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina na odgovarajuće sudjelovanje i zastupljenost u javnim poslovima, uključujući i poslove koji se odnose na zaštitu i unapređenje položaja etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina;

- surađuje s organizacijama i institucijama Ujedinjenih naroda, Vijeća Europe, Europske unije, OESS i drugim međunarodnim organizacijama i institucijama koje u svom radu ostvaruju kao dio svojih redovnih aktivnosti kontakte s predstavnicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina i njihovim organizacijama i institucijama;

- organizira savjetovanja.

III. IZBORI, PRAVA I OBVEZE VIJEĆNIKA

Članak 9.

Članove Vijeća (u daljem tekstu: vijećnici) biraju neposredno, tajnim glasovanjem pripadnici bošnjačke nacionalne manjine koji žive na području Grada Zagreba.

Mandat vijećnika traje 4 godine.

Kandidate za vijećnike mogu predlagati udruge bošnjačke nacionalne manjine ili najmanje 50 pripadnika bošnjačke nacionalne manjine s prebivalištem na području Grada Zagreba.

Na postupak i izbor vijećnika shodno se primjenjuju odredbe zakona kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Članak 10.

Prava i dužnosti članova Vijeća su:

- birati i biti izabrani u tijela Vijeća,

- sudjelovati u radu sjednica Vijeća i na njima raspravljati i glasati,

- sudjelovati u izvršavanju ciljeva Vijeća i doprinositi ostvarivanju njegovih djelatnosti,

- sudjelovati na sjednicama radnih tijela Vijeća i na njima govoriti, a u radnim tijelima kojih je član i glasati,

- da budu obaviješteni o radu i materijalno - financijskom poslovanju Vijeća,

- davati prijedloge, mišljenja i primjedbe na rad Vijeća i njegovih tijela,

- da informiraju Vijeće o problemima i potrebama bošnjačke nacionalne manjine;

- da se pridržavaju odredbi ovog statuta i drugih općih akata Vijeća;

- da čuvaju i podižu ugled Vijeća.

Vijećnik može imati i druga prava i dužnosti utvrđena odredbama ovog statuta ili drugim aktima Vijeća.

Članak 11.

Vijećniku prestaje vijećnički mandat:

- ako podnese ostavku,

- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta poslovna sposobnost,

- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci,

- smrću.

Članak 12.

Članovi Vijeća mogu primati naknadu troškova koje su imali u obavljanju poslova za Vijeće i nagradu za mjesečno ili neko drugo razdoblje, do iznosa sukladnog odluci ministra nadležnog za poslove opće uprave.

Ako to financijska sposobnost Vijeća dozvoljava, Vijeće može davati vijećnicima naknadu za mjesečno ili neko drugo razdoblje sudjelovanja u radu Vijeća.

IV. ORGANIZACIJA, SASTAV I TIJELA VIJEĆA

Članak 13.

Vijeće čini 25 vijećnika.

Vijeće može raspravljati i odlučivati ako je na sjednici prisutna većina vijećnika, a odlučuje većinom glasova prisutnih.

Ukoliko sjednici ne pristupi većina svih članova Vijeća, predsjednik saziva novu sjednicu Vijeća u roku od 7 dana.

Vijeće većinom glasova svih vijećnika donosi statut, poslovnik, program rada, financijski plan, završni račun, odlučuje o izboru i razrješenju predsjednika i potpredsjednika, o osnivanju, odnosno pristupanju koordinacionom tijelu bošnjačke nacionalne manjine, o imenovanju i razrješenju stalnih predstavnika Vijeća u koordinaciono tijelo bošnjačke nacionalne manjine, te u drugim slučajevima propisanim zakonom, ovim statutom ili poslovnikom Vijeća.

Vijeće odlučuje javnim glasanjem, osim u slučajevima izbora ili razrješenja predsjednika i potpredsjednika ili kada tajno glasovanje zatraži predsjednik ili 1/5 vijećnika.

Članak 14.

Tijela Vijeća su:

1. Predsjednik Vijeća

2. Potpredsjednik Vijeća

3. Tajnik Vijeća

4. Komisija za financijska pitanja

5. Komisija za program i djelatnosti

6. Komisija za informiranje

7. Nadzorna komisija

(Prema potrebi, Vijeće može osnivati i druga tijela, o čemu se donosi posebna odluka.)

Radna tijela sama biraju svog predsjednika iz reda svojih članova.

Članak 15.

Vijeće saziva Predsjednik Vijeća, sukladno programu rada, najmanje jednom u 3 mjeseca.

Sjednica se saziva pisanim pozivom članovima Vijeća najmanje 7 dana prije održavanja sjednice.

Poziv sadržava podatke o mjestu i vremenu održavanja sjednice, te prijedlog dnevnog reda. Uz poziv, dostavljaju se i materijali o pitanjima koja su na dnevnom redu.

Izuzetno od stavka 1. ovog članka, u hitnim slučajevima, Vijeće se može sazvati i u kraćem roku uz dostavu materijala neposredno na sjednici.

Članak 16.

O sjednicama Vijeća i njegovih radnih tijela, vodi se zapisnik.

Skraćeni zapisnik s popisom prisutnih i odsutnih članova Vijeća, te donesenim zaključcima ili odlukama verificira se na prvoj sljedećoj sjednici Vijeća.

Zapisnik obvezatno potpisuje Predsjednik Vijeća ili osoba koja je sjednici predsjedavala, te zapisničar.

Članak 17.

Najmanje jedna trećina (1/3) vijećnika ima pravo pisanim putem tražiti od Predsjednika Vijeća sazivanje izvanredne sjednice.

Predsjednik će sazvati izvanrednu sjednicu Vijeća u roku od 30 dana od dana kada to zatraži jedna trećina (1/3) vijećnika.

Zahtjev za izvanrednom sjednicom se dostavlja Predsjedniku pismenim putem, a sadrži obrazloženje zahtjeva za sazivanje izvanredne sjednice, prijedlog dnevnog reda, materijale za pojedine točke dnevnog reda i potpise predlagača.

Ukoliko Predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu u roku i s dnevnim redom koji je određen u zahtjevu za sazivanje, sjednicu će sazvati vijećnik ovlašten od svih podnositelja zahtjeva.

Sjednici Vijeća koju su sazvali članovi Vijeća predsjedava Predsjednik Vijeća ili Potpredsjednik ako su prisutni na sjednici. U suprotnom, sjednici predsjedava osoba koja je potpisala poziv za sjednicu ili osoba koju članovi izaberu većinom glasova prisutnih članova.

Članak 18.

Vijeće ima prava i dužnosti:

- Donosi i tumači Statut i njegove izmjene i dopune;

- Donosi i tumači Poslovnik i njegove izmjene i dopune;

- Donosi Program i plan rada Vijeća,

- Donosi Financijski plan i usvaja Završni račun;

- Donosi odluku o načinu obavljanja stručnih, administrativnih, tehničkih i drugih poslova;

- Bira i razrješava Predsjednika;

- Bira i razrješava Potpredsjednika;

- Imenuje i razrješava, na prijedlog Predsjednika Vijeća, predsjednike radnih tijela;

- Potvrđuje imenovanje članova radnih tijela,

- Predlaže članove Savjeta za nacionalne manjine iz reda članova Vijeća nacionalnih manjina, razmatra i usvaja izvještaje svih tijela koje bira i imenuje;

- Odlučuje o pravu predstavljanja i zastupanja Vijeća;

- Donosi odluku o prestanku mandata vijećnika;

- Odlučuje o udruživanju s drugim vijećima, odnosno formiranju koordinacije;

- Odlučuje o drugim pitanjima od značaja za rad Vijeća, utvrđenim Statutom.

Pravo predlaganja akata i odluka iz nadležnosti Vijeća ima svaki vijećnik.

Statut, poslovnik, program rada, financijski plan i završni račun Vijeće donosi većinom glasova svih vijećnika.

Financijski plan i proračun se donose na prijedlog Komisije za financijska pitanja.

Statut, financijski plan i završni račun Vijeća objavljuju se u službenom glasilu Grada Zagreba.

Vijeće surađuje s jedinicom lokalne samouprave za Grad Zagreb i ima pravo zahtijevati od jedinice da ih obavijesti o svim onim radnjama koje su usmjerene prema pripadnicima nacionalnih manjina.

Članak 19.

Vijeće ima Predsjednika.

Mandat Predsjednika Vijeća traje 4 godine.

Predsjednik Vijeća osigurava pravilan i zakonit rad Vijeća.

Predsjednik Vijeća:

- zastupa Vijeće i predsjeda sjednicama Vijeća;

- saziva sjednice Vijeća i predlaže dnevni red;

- provodi odluke Vijeća;

- obavlja poslove prema potrebama Vijeća.

Predsjednik Vijeća se bira tajnim glasovanjem članova Vijeća. Za izbor Predsjednika potrebna je natpolovična većina glasova svih članova Vijeća.

Vijeće na jednak način izabire i Potpredsjednika Vijeća koji zamjenjuje Predsjednika Vijeća u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti, te obavlja druge poslove po ovlasti Predsjednika.

Postupak razrješenja dužnosti Predsjednika Vijeća može se pokrenuti na prijedlog najmanje jedne trećine (1/3) svih članova Vijeća. Za razrješenje dužnosti Predsjednika potrebna je natpolovična većina glasova svih članova Vijeća.

U slučaju da Vijeće razriješi dužnosti Predsjednika Vijeća, njegove poslove do izbora novog predsjednika obavlja Potpredsjednik Vijeća.

Članak 20.

Vijeće je dužno izabrati novog Predsjednika u roku od 30 dana od dana donošenja odluke o razrješenju.

Ukoliko Vijeće ne izabere Predsjednika u roku iz stavka 1. ovog članka, o nastaloj situaciji obavijestiti će Savjet za nacionalne manjine.

Članak 21.

Vijeće ima Potpredsjednika.

Vijeće Potpredsjednika bira iz reda vijećnika, tajnim glasovanjem.

Za izbor ili razrješenje Potpredsjednika potrebna je većina glasova vijećnika.

Kada to zatraži pismenim putem 1/3 vijećnika, Vijeće odlučuje o razrješenju Potpredsjednika.

Mandat Potpredsjednika traje 4 godine.

Potpredsjednik za svoj rad odgovara Vijeću.

Potpredsjednik zamjenjuje Predsjednika Vijeća u obavljanju njegovih dužnosti u slučaju odsutnosti ili spriječenosti.

Uvjeti i postupci u kojima Potpredsjednik preuzima obavljanje dužnosti Predsjednika uređuju se Poslovnikom.

Potpredsjednik pomaže Predsjedniku u obavljanju njegovih dužnosti te obavlja poslove iz njegovog djelokruga za koje ga ovlasti.

Članak 22.

Za obavljanje stručnih, administrativnih, materijalno-financijskih, tehničkih i drugih poslova za svoje potrebe Vijeće može osnovati Stručnu službu (tajnika).

Stručnu službu čine jedna ili više osoba angažiranih za obavljanje poslova iz prethodnog stava ovog članka.

Posebnim aktima Vijeće uređuje sva pitanja vezana za osnivanje i djelovanje Stručne službe uključujući prava i odgovornosti angažiranih osoba.

Vijeće može, posebnim ugovorom, stručnu službu organizirati u suradnji s drugim vijećima, nacionalnim organizacijama i institucijama, tijelima lokalne odnosno područne samouprave ili na drugi način.

U slučaju iz prethodnog stava ovog članka, posebnim ugovorom će biti uređena sva pitanja vezana za osnivanje i djelovanje stručne službe uključujući prava i odgovornosti angažiranih osoba.

Članak 23.

Imovinu Vijeća čine prihodi koje Vijeće ostvaruje od:

- dotacija iz državnog proračuna;

- dotacija iz proračuna jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave na području na kojem Vijeće djeluje;

- sredstava dobivenih od međunarodnih organizacija koje podupiru rad Vijeća;

- dotacija;

- poklona;

- nasljedstva;

- ostalih prihoda sukladnih Zakonu o udrugama.

Sredstva se mogu koristiti samo za djelatnosti i poslove od značaja za bošnjačku nacionalnu manjinu utvrđenih programom rada Vijeća bošnjačke nacionalne manjine.

Članak 24.

Vijeće upravlja imovinom u skladu s propisima o materijalnom i financijskom poslovanju neprofitnih organizacija.

Svi prihodi i rashodi se određuju financijskim planom koji se donosi za jednu kalendarsku godinu i vrijedi za godinu za koju je donesen.

Po završetku godine za koju je donesen financijski plan sastavlja se završni račun.

Predsjednik Vijeća ima naredbodavno pravo u raspolaganju imovinom vijeća.

V. JAVNOST RADA

Članak 25.

Rad Vijeća je javan.

Javnost rada se osigurava i ostvaruje pravodobnim i istinitim izvješćivanjem pripadnika i udruga nacionalne manjine.

Predstavnici sredstava javnog priopćavanja mogu prisustvovati sjednicama Vijeća i izvještavati javnost o radu Vijeća i njegovih tijela.

Radi što potpunijeg ostvarivanja javnosti rada, Vijeće može izdavati svoje glasilo u skladu s propisima o javnom informiranju. Odluku o izdavanju glasila donosi Vijeće.

Po potrebi, Vijeće izdaje i druga sredstva javnog informiranja (periodične publikacije, biltene, plakate i sl.) sukladno propisima o izdavačkoj djelatnosti.

VI. STATUT I DRUGI OPĆI AKTI

Članak 26.

Statut je temeljni opći akt Vijeća i svi drugi opći akti moraju biti u skladu s odredbama Statuta.

Tumačenje odredaba Statuta daje Vijeće.

Sva pitanja koja nisu uređena Statutom uređuju se Poslovnikom Vijeća.

Članak 27.

Statut, financijski plan i završni račun Vijeća bošnjačke nacionalne manjine objavljuje se u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Statut stupa na snagu 8 dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

U Zagrebu, dana 24. listopada 2003. godine.

Predsjednik Vijeća

bošnjačke nacionalne manjine Grada Zagreba

Mr.sc. Tarik Kulenović, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija