09.05.2025.

HND ukazao na zabrinjavajuću praksu i poziva nakladnike da u kampanji poštuju zakon

Hrvatsko novinarsko društvo (HND) pozvalo je sve nakladnike da se u predizbornoj kampanji drže Zakona o medijima, a Ministarstvo kulture i medija da osigura njegovo provođenje, upozorivši na zabrinjavajuću praksu brisanja granica između plaćenih oglasa i novinarskog rada.

Neprihvatljive su prakse o kojima smo dobili dojave, a prema kojima neki medijski nakladnici kandidatima i kandidatkinjama na izborima uvjetuju objave o njihovim aktivnostima uz plaćanje, a da u isto vrijeme te objave nisu označene kao plaćeni oglas, priopćio je u četvrtak HND. Upozorava da se na taj se način briše granica između plaćenih oglasa i novinarskog rada, što dovodi u zabludu birače i publiku medija te cenzurira novinare i novinarke, kojima je onemogućeno kritički pisati o nekome tko je platio „uslugu objave članka“.

Prema Zakonu o medijima, navodi HND, nije dopušteno prikriveno i prijevarno oglašavanje (svaka novinarska forma koja je na bilo koji način plaćena, a nije jasno označena kao oglašavanje) te za kršenje te odredbe predviđeno je penaliziranje pravne osobe. Oglase kao novinarske radove (native-oglašavanje) smatramo posebno opasnima u političkoj kampanji, naglašava HND i ističe da samo javno i transparentno financiranje medija može sačuvati integritet novinarstva u službi javnog interesa.

„Nepostojanje sustavnog i transparentnog financiranja medija u Hrvatskoj, čini medije, osobito na lokalnoj razini, izloženima svakoj vrsti reketarenja. Država namjerno ignorira taj problem i prepušta medije stihiji jer joj, očito, odgovara da na taj način njima upravlja”, navodi u priopćenju HND, zagovarajući javni fond za medije, jasne kriterije  kao i neovisna povjerenstva koja odlučuju o dodjeli novca.

(HINA, 8.5.2025.)

Fotografija: Pixabay

Arhiva