Lokalni propisi
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Počinje primjena
Prestaje važiti
Poglavlja nisu pronađena.
Odluka o načinu obračuna i načinu plaćanja komunalne usluge opskrbe plinom
Pročišćeni tekst vrijedi od 29.10.2002.
Službeni glasnik Grada Zagreba
18/2002
)
ODLUKU
o načinu obračuna i načinu plaćanja komunalne usluge opskrbe plinom
Članak 1.
Ovom se odlukom određuje način obračuna i način plaćanja komunalne usluge opskrbe plinom koju obavlja Gradska plinara Zagreb d.o.o. (u daljnjem tekstu: isporučitelj usluge) na svom distributivnom području.
Članak 2.
Korisnik komunalne usluge dužan je naknadu za pruženu uslugu opskrbe plinom platiti isporučitelju usluge.
Korisnik komunalne usluge je vlasnik nekretnine ili korisnik kad je vlasnik obvezu plaćanja ugovorom prenio na korisnika od dana zaključenja ugovora ili po drugoj pravnoj osnovi i osoba koja se koristi prostorijama.
Korisnikom na temelju ugovora ili drugoga valjanoga pravnog posla smatra se stanar, najmoprimac, korisnik stana u vlasništvu građana, vlasnik poslovnog prostora koji u njemu obavlja poslovnu djelatnost, korisnik poslovnog i drugog prostora, zakupoprimac i sl.
Isporučitelj usluge dužan je voditi evidenciju korisnika komunalne usluge.
Članak 3.
Količina pružene komunalne usluge opskrbe plinom utvrđuje se plinomjerom za svaku samostalnu uporabnu korisnikovu cjelinu (stan, poslovni prostor, garaža i sl.).
Količina pružene komunalne usluge gdje se kao gorivo za centralno grijanje i toplu vodu koristi plinom (toplinske stanice na plin), utvrđuje se plinomjerom ili korektorom u toplinskoj stanici na plin.
Članak 4.
Isporučitelj usluge korisnicima komunalne usluge obračunava komunalnu uslugu jednomjesečnim akontacijama.
Iznos mjesečne akontacije za pojedinog korisnika isporučitelj usluge utvrđuje na temelju evidencije o prethodnoj sezonskoj potrošnji i cijenama utvrđenim za tekuće obračunsko razdoblje.
Jedno obračunsko razdoblje ne može trajati dulje od godinu dana.
Na kraju obračunskog razdoblja utvrđuje se količina pružene usluge i iznos naknade za tu uslugu.
Korisnicima poslovnog prostora ili stana u kojem se obavlja poslovna djelatnost isporučitelj usluge može obračunavati komunalnu uslugu jednom ili dva puta u mjesecu.
Korisnik komunalne usluge dužan je omogućiti isporučitelju usluge da utvrdi količinu pružene komunalne usluge.
Ako korisnik ne omogući isporučitelju usluge utvrđivanje količine prethodno pružene komunalne usluge, isporučitelj usluge obračunat će tu količinu po prosječnoj potrošnji i utvrđenoj cijeni.
Ako isporučitelj usluge poveća cijenu usluge, dužan je utvrditi količinu prethodno pružene usluge očitanjem plinomjera.
Članak 5.
Naknadu za komunalnu uslugu plaća korisnik komunalne usluge na temelju računa isporučitelja usluge prema količini pružene usluge iz članka 3. stavka 1. ove odluke i utvrđenoj cijeni.
U zgradama gdje su instalirane toplinske stanice na plin, naknada za komunalnu uslugu određuje se prema utvrđenoj cijeni i količini usluge iz članka 3. stavka 2. ove odluke koja se raspoređuje na korisnike prema površini stana ili poslovne prostorije, a plaća se na temelju računa isporučitelja usluge bez obzira na to koriste li se njima.
Naknadu za komunalnu uslugu iz stavka 2. ovog članka plaćaju korisnici poslovnog prostora ili stana u kojem se obavlja poslovna djelatnost u dvostrukom iznosu naknade koju plaća stanar za istu površinu stana bez obzira na to da li se njima koriste.
Naknada za pruženu uslugu umanjuje se za 20 % tijekom cijele godine ukoliko korisnik komunalne usluge iz stavka 3. ovog članka ne koristi toplu vodu.
Između isporučitelja komunalne usluge i korisnika komunalne usluge u poslovnim prostorijama ili stanu u kojem se obavlja poslovna djelatnost, naknada iz stavka 3. ovog članka može se utvrditi ugovorom na temelju dostavljene prethodne suglasnosti između navedenog korisnika i suvlasnika.
Članak 6.
Naknadu za količinu pružene komunalne usluge opskrbe plinom u novoizgrađenim zgradama, dužan je plaćati investitor gradnje sve dok ne izvrši primopredaju objekta uz:
1. ugovor i primopredajni zapisnik sa stanjem plinomjera za svaku uporabnu cjelinu i tvorničkim brojem plinomjera, žig, datum, potpis itd.
2. primopredajni zapisnik sa stanjem plinomjera - korektora gdje su instalirane toplinske stanice za plin, ugovor i primopredajni zapisnik za primopredaju svakoga pojedinog stana ili poslovnog prostora, štambilj, datum, potpis itd.
3. izjavu investitora o neprodanim površinama stanova ili poslovnog prostora u m
24. točnu adresu
5. površina stana ili poslovnog prostora u m
26. JMBG i potpis za fizičku osobu; matični broj, žig i potpis za pravnu osobu.
Investitor gradnje iz stavka 1. ovog članka dužan je najkasnije do 20-og tekućeg mjeseca obavijestiti isporučitelja usluge o eventualnim nastalim promjenama iz stavka 1. točaka 1.-6. ovog članka, u protivnom i dalje obvezan je plaćati komunalne naknade.
Primopredaji objekta obvezno mora bit nazočan isporučitelj usluge.
Članak 7.
Korisnik komunalne usluge dužan je platiti naknadu za pruženu komunalnu uslugu do dana dospijeća utvrđenog na računu za isporučenu komunalnu uslugu.
Davatelj komunalne usluge može određenim korisnicima komunalne usluge (velikim potrošačima) ugovorom utvrditi način obračuna i plaćanja komunalne usluge.
Članak 8.
Ako korisnik komunalne usluge nije platio dvije jednomjesečne dospjele obveze, odnosno dospjelu obvezu prema konačnom obračunu, isporučitelj usluge će opomenuti korisnika te sudski zatražiti naplatu.
Članak 9.
Isporučitelj usluge može obustaviti pružanje komunalne usluge ako korisnik i nakon opomene nije platio dvije jednomjesečne obveze, odnosno dospjelu obvezu prema konačnom obračunu.
Korisnik usluge snosi sve troškove koji nastanu zbog obustave isporuke plina.
Zbog neplaćanja dospjelih računa ne može se obustaviti pružanje komunalne usluge:
1. domovima zdravlja, bolnicama, medicinskim centrima, zavodima za transfuziju krvi i stanicama za hitnu medicinsku pomoć;
2. objektima ustanova socijalne zaštite za smještaj invalidnih i drugih osoba ometanih u psihičkom i fizičkom razvoju;
3. ustanovama za predškolski odgoj, osnovnim i srednjim školama te domovima učenika;
4. stambenim zgradama gdje ne postoji mogućnosti za isključenje pojedinog korisnika koji ne plaća komunalnu uslugu.
Članak 10.
Korisnik ima pravo prigovora na ispostavljeni račun za pruženu komunalnu uslugu.
Prigovor se dostavlja pismeno u roku od 8 dana od primitka računa, a u hitnim slučajevima usmeno u prostorijama davatelja usluge.
Davatelj usluge dužan je voditi evidenciju prigovora.
Davatelj usluge dužan je ispitati opravdanost prigovora i dati pismeni ili usmeni odgovor u roku od 10 dana.
Prigovor na obračun ne odgađa rok naplate računa.
Uvaži li prigovor na obračun, isporučitelj usluge je dužan sljedećim obračunom uskladiti račun.
Ukoliko se prigovor ne podnose u roku od 8 dana, korisnik snosi sve troškove nastale zbog utvrđivanja stvarne količine pružene usluge.
Članak 11.
Korisnik može trajno otkazati korištenje usluge opskrbe plina.
Korisnik snosi sve troškove koji proizlaze iz otkazivanja korištenja usluge.
Korisnik može otkazati korištenje usluge pismenim putem uz otkazni rok od 7 dana. Nakon što korisnik otkaže korištenje usluge opskrbe plinom, isporučitelj je dužan kod potrošača očitati i demontirati plinomjer i ispostaviti mu konačni račun za utrošeni plin.
Ukoliko korisnik nakon otkazivanja nije omogućio očitanje i demontažu plinomjera, smatrat će se da otkazivanje usluge nije provedeno.
Članak 12.
Korisnik komunalne usluge dužan je obavijestiti isporučitelja usluge o svim nastalim promjenama vezanim uz promjenu korisnika u roku od 8 dana od dana nastanka promjene.
Prilikom promjene iz stavka 1. ovog članka, korisnik komunalne usluge dužan je dostaviti isporučitelju usluge dokaz na temelju kojeg se obavlja promjena (ugovor ili druga pravna osnova).
Nakon što korisnik prijavi promjenu korisnika dužan je omogućiti isporučitelju usluge očitanje plinomjera, a isporučitelj usluge je dužan kod korisnika očitati plinomjer i ispostaviti mu konačni račun za utrošeni plin.
Ukoliko korisnik ne dostavi podatke iz stavka 2 ovog članka ili ne omogući očitanje plinomjera sukladno stavku 3. ovog članka, smatrat će se da promjena korisnika nije provedena.
Članak 13.
Novi korisnik komunalne usluge dužan je u roku od 8 dana od dana kad je postao korisnikom sukladno članku 2. stavku 2. ove odluke, obavijestiti isporučitelja o promjeni korisnika i dostaviti isporučitelju komunalne usluge dokaz na temelju kojeg se obavlja promjena korisnika i izjavu o očitanom stanju plinomjera.
Ukoliko novi korisnik ne postupi sukladno odredbi iz prethodnog stavka ovog članka, solidarno odgovara s prijašnjim korisnikom za plaćanje komunalne usluge.
Članak 14.
Ova odluka stupa na snagu danom potpisa, a primjenjuje se od 4. studenoga 2002.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o načinu plaćanja komunalnih usluga opskrbe plinom od 1. ožujka 2000. godine.
U Zagrebu, 24. listopada 2002.
Direktor Društva
Vladimir Tomičić, v.r. |
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.