Digitalna izdanja
Više od 100 naslova stručne literature u digitalnom obliku!
Informatorova digitalna izdanja novost su za sve ljubitelje stručne literature. Ono po čemu je ovaj paket poseban i jedinstven jest lakoća korištenja putem mobitela, računala ili tableta, bilo kad i bilo gdje.
Prednosti korištenja Informatorovih digitalnih izdanja su:
- dostupnost na više uređaja (računalo, tablet, mobitel) – lakša prenosivost
- jednostavnost i preglednost izdanja – lakoća korištenja i čitanja
- međusobna povezanost sadržaja putem vanjskih poveznica na propise RH
- napredna pretraga pojmova unutar izdanja
- dodavanje vlastitih napomena i bilješki unutar svakog pojedinog izdanja
- ažurnost – kontinuirano ažuriranje baze novim digitalnim izdanjima
- ekološka prednost – pridonosi očuvanju okoliša.
Informatorova digitalna izdanja možete kupiti po promotivnoj cijeni od 1.870,00 €
(+5% PDV-a godišnje).
Za sve dodatne informacije kontaktirajte nas na e-mail: prodaja@informator.hr
... dopune Zakona o porezu na dobit koje su stupile na snagu 1. siječnja 2017.1 Postupci vezani uz primjenu donesenih izmjena u sustavu poreza na dobit detaljnije su pojašnjeni Pravilnikom o izmjenama i dopunama Pravilnika o porezu na dobit koji je objavljen ... novinama, broj 1/17 (u nastavku teksta: Pravilnik). Tema ovog rada je kraći pregled najznačajnijih izmjena i dopuna Zakona o porezu na dobit. ...
... nakon 16 godina snižena stopa poreza na dobit sa 20 % na 18 % ili 12 %. Novina je i to kako će se od početka oporezivanja dobiti u Republici Hrvatskoj primijeniti dvije različite stope. Prema članku 28. Zakona porez na dobit plaća se na utvrđenu poreznu ... Navedena odredba se primjenjuje za porezna razdoblja koja počinju teći nakon 1. siječnja 2017. godine. Tako će obveznici poreza na dobit kojim je porezno razdoblje različito od kalendarske godine primijeniti nove snižene porezne stope od početka poreznog ...
... to najmanje dvije godine nakon proteka toga razdoblja. Člankom 15. stavkom 3. Zakona o izmjenama i dopunama zakona o porezu na dobit, propisano je kako su porezni obveznici koji su izvršili umanjenje porezne osnovice reinvestiranom dobiti dužni i nakon ... i 10. Zakona o porezu na dobit.15 Za priznavanje porezne olakšice za reinvestiranu dobit dugotrajna imovina mora biti stavljena u uporabu do kraja poreznog razdoblja, a iznimno prema članku 12.a stavku 7. Pravilnika o porezu na dobit,16 ako imovina u ...
... državne ustanove, ustanove jedinica područne (regionalne) samouprave, ustanove jedinica lokalne temeljno nisu obveznici poreza na dobit. Međutim, istima se neovisno o svrsi osnivanja i njihovom pravnom obliku može utvrditi porezna obveza ako obavljaju određenu ... poreznu obvezu utvrde u paušalnom iznosu. Sukladno članku 5.b stavku 1. Zakona, obveznici poreza na dobit iz članka 2. stavka 7. Zakona mogu osnovicu poreza na dobit utvrditi u paušalnom iznosu, ako u prethodnom poreznom razdoblju nisu po osnovi obavljanja ...
... počinju teći nakon 1. siječnja 2017., što znači da će se u prijavi poreza na dobit iskazati povećanje porezne osnovice za 70 % troškova reprezentacije. Kada je riječ o obvezniku poreza na dobit koji utvrđuje poreznu osnovicu prema novčanom načelu, on je dužan ... uvećanje porezne osnovice. Izmjenom odredbe članka 7. stavka 4. Zakona prema kojoj je porezni obveznik dužan osnovicu porez na dobit povećati za 50 % troškova, osim troškova osiguranja i kamata, nastalih u svezi s vlastitim ili unajmljenim motornim vozilima ...
... sniženu poreznu stopu od 12% će moći koristiti većina obveznika poreza na dobit, u odnosu na vrlo mali broja korisnika poreznih olakšica ali sa značajnim utjecajem na prihode s osnove porez na dobit. ...
... i na obveznika poreza na dohodak koji obavlja djelatnost obrta s obrtom izjednačene djelatnosti koji postaje obveznik poreza na dobit na vlastiti zahtjev, ako nema zapreke prema propisima o oporezivanju dohotka7. Porezni obveznik koji je i obveznik poreza ... 5. stavku 1. Zakona. Prilikom promijene načina utvrđivanja porezne osnovice porezni obveznik je dužan u prvoj prijavi poreza na dobit izvršiti korekciju porezne osnovice uvećanjima i umanjenjima za stavke iz bilance prema članku 16. stavku 2. Zakona, ...
... oporezivanja dobiti uveden je u naš sustav Zakonom o porezu na dobit (Nar. nov. RH, br. 109/93 i 95/94). Pročišćeni tekst zakona objavljen je u Nar. nov. RH, br. 35/95. Donesen je i novi Pravilnik o porezu na dobit (Nar. nov. RH, br. 7/96). Od važnijih podzakonskih ... amortizaciji (Nar. nov. RH, br. 91/94 do 10/95). Predmet oporezivanja je poduzetnička dobit. Obveznik poreza na dobit je poduzetnik. U smislu Zakona o porezu na dobit poduzetnik je pravna i fizička osoba, koja samostalno i trajno obavlja djelatnost radi stjecanja ...
... dohodak fizičkih osoba (državni i lokalni porezi), — obveze poreza na dobit korporacija, — rast prihoda od federalnog poreza na dobit korporacija, — rast prihoda od državnih i lokalnih poreza na dobit korporacija, — prihodi federacije, — prihodi država i lokalnih ...
... posredne fiskalne obveze spadaju: A. carine, B. pristojbe, C. porez na dohodak fizičkih osoba, D. doprinosi iz plaća, E. porez na dobit, F. porez na nasljedstva i darove, G. porez na troškove, H. porez na promet, I. boravišna pristojba. 26. Učinci javnih ... Hrvatskoj sastoji se od: A. poreza na promet proizvoda, B. poreza na dodanu vrijednost, C. poreza na promet usluga, D. poreza na dobit, E. poreza iz osobnog dohotka radnika, F. poreza na prihod od poljoprivredne djelatnosti, G. poreza na prihod od autorskih ...
... činjenica postojanja tvrtke odnosno obavljanja djelatnosti. Obveznik može biti svaka pravna i fizička osoba koja plaća porez na dobit ili porez na dohodak. Visinu tog poreza utvrđuje grad odnosno općina u svojoj odluci, s tim da godišnji iznos tog poreza ...
... i gradski i općinski porezi, kao i podjela prihoda od poreza koji su uvedeni na republičkoj razini (porez na dohodak, porez na dobit, porez od priređivanja igara na sreću i porez na promet nekretnina). Glede razreza, naplate, žalbe, obnove postupka, zastare ...
... koje se zbog načina provođenja igre, pravilima, unaprijed ne utvrđuje visina fonda dobitaka. b) Mjesečni paušalni iznos poreza na dobit. Pravne i fizičke osobe, koje priređuju igre na sreću i zabavne igre u igračnicama, automat klubovima i zabavnim klubovima ... klubovima ili upotrebljavaju automate za igre na sreću ili zabavne igre u ugostiteljskim i drugim objektima, plaćaju porez na dobit u mjesečnom i paušalnom iznosu unaprijed: — za stol u igračnici i "OPTA 24" u iznosu — 12.000 kuna, — za automate za igre ...
... porez na dodanu vrijednost čija je primjena predviđena za 1.1.1997.g. Značajne su i promjene u sustavu poreza na dohodak i porez na dobit, čijim smo novelama u naš sustav unijeli niz iskustava razvijenih zemalja Europe. Fiskalni sustav podijeljen je na više ...
... povećanje, te da tek u četvrtoj godini, ako zadrže status potpomognutog područja, steknu pravo na cjelokupan prihod od poreza na dobit ostvarenog na svom području u godini koja prethodi godini izrade proračuna. Zakonom o regionalnom razvoju Republike Hrvatske ... primjene statusa potpomognutog područja jedinica lokalne samouprave ima pravo na dodjelu pomoći u visini 30% prihoda od poreza na dobit ostvarenog na njezinu području u godini koja prethodi godini izrade proračuna. To znači da će jedinica lokalne samouprave ...
... će se prihod od poreza na dobit, koji se ostvari na području jedinica lokalne samouprave razvrstanih u I. i II. skupinu, a prihod je države, isplaćivati tim jedinicama kao pomoć iz državnog proračuna u visini prihoda od poreza na dobit ostvarenog na njihovu ... regionalnom razvoju Republike Hrvatske, odredbama Zakona o izvršavanju DPRH-a za 2015., propisane su pomoći s osnove prihoda od poreza na dobit jedinicama lokane samouprave koje su prethodnih godina bile korisnice navedene pomoći i onim jedinicama lokane samouprave ...
... su korisnice pomoći iz državnog proračuna Republike Hrvatske u 2015. s osnove prihoda od poreza na dohodak, prihoda od poreza na dobit sa svoga područja te korisnice izravne pomoći iz državnog proračuna. ...
... čija je vrijednost indeksa razvijenosti manja od 75% prosjeka Republike Hrvatske, isplaćivati pomoć u visini ostvarenog poreza na dobit na njihovu području u godini koja prethodi godini izrade proračuna pod uvjetom da su te jedinice prethodne 2014. ostvarivale ...
... vrijednost indeksa razvijenosti manja od 75% prosjeka Republike Hrvatske, isplaćivati pomoć u visini 30%ostvarenog prihoda od poreza na dobit na njihovu području u godini koja prethodi godini izrade proračuna pod uvjetom da u prethodnoj 2014. nisu ostvarivale ...
... godišnjoj prijavi obveznicima s njihova područja, u godini koja prethodi godini izrade proračuna - u visini prihoda od poreza na dobit ostvarenog na njihovom području u godini koja prethodi godini izrade proračuna te - u visini pomoći planiranih u Državnom ...
... jedinicama lokalne samouprave, koje su razvrstane u I. i II. skupinu jedinica lokalne samouprave, i pomoći u visini ostvarenog poreza na dobit na njihovu području, člankom 35. stavak 4. Zakona o izvršavanju DPRH-a za 2015. propisano je da će se u 2015. tim jedinicama ...
... projektima JPP-a bit će, uglavnom, trgovačka društva i druge pravne osobe. To su u pravilu i obveznici poreza na dobit. Naime, u članku 2. Zakona o porezu na dobit (Nar. nov., br. 177/04, 90/05 i 57/06) propisano je da je porezni obveznik trgovačko društvo i ... prometnih, neizravnih poreza, koji imaju niz posebnosti o kojima u provedbi projekata JPP-a treba voditi računa, kod poreza na dobit takvih posebnosti neće biti u odnosu na druge gospodarske aktivnosti privatnog partnera. ...
... trošak, ali je za porezne potrebe propisano razdoblje u kojemu se može nadoknatiti. U članku 12. stavak 5. Zakona o porezu na dobit propisana je, za građevinske objekte, amortizacijska stopa 5% i vijek uporabe 20 godina, a stopa se može povećati 100% ... višegodišnjeg iznosa troška amortizacije, za viši iznos od porezno dopuštenoga, treba povećati poreznu osnovicu u prijavi poreza na dobit. To će biti privremena razlika koja će se anulirati u sljedećim poreznim razdobljima. Ako privatni partner učini suprotno ...
... poduzetnika u status obveznika PDV-a i obveznika poreza na dobit. Zbog navedenoga, u nastavku ćemo pojasniti pojedine pojmove i situacije u svezi s oporezivanjem PDV-om, porezom na promet nekretnina i porezom na dobit. ...
... svodi na podjelu poreznih obveznika za izravne poreze, i to na porezne obveznike poreza na dobit i porezne obveznike poreza na dohodak. Porezni obveznici poreza na dobit jesu sve pravne osobe po sili zakona, a fizičke osobe po osobnom opredjeljenju. Obveznici ... dohodak isključivo su fizičke osobe, a pravne osobe ne mogu optirati za obveznike poreza na dobit, ali oni su za sada isključeni da budu privatni partneri. Obveznici poreza na dobit vode poslovne knjige sukladno propisima o računovodstvu i poslovne promjene ...
... temeljno će učinke imati porez na dodanu vrijednost (dalje: PDV) i porez na promet nekretnina kao neizravni porezi, te porez na dobit kao izravni porez. PDV i porez na promet nekretnina mogu imati troškovni učinak, tj. mogu provedbu nekog ugovora učiniti ...
... lokalne samouprave, koja ima isti porezni status. Trgovačka društva su pravne osobe i, u pravilu, obveznici su PDV-a (i poreza na dobit). Kao obveznici PDV-a, sve odredbe o oporezivanju primjenjuju se kao i na druge poduzetnika u kojima država i lokalna ...
... Pretpostavimo da je uveden porez na dobit monopolista od r%. To je direktni porez rπč i monopolist ga ne može prevaliti na svoje potrošače. πč = π – rπ = (1 – r)π = (1 – r)(R – T) Količina koja maksimizira monopolistovu dobit nakon poreza je: Iz toga ... toga slijedi: Prema tome, ni uvođenje direktnog poreza na dobit ne utječe na promjenu količine proizvodnje monopolista. ...
... Porezi koje monopolist plaća mogu biti: paušalni porez, porez na dobit (profit) i porez po jedinici proizvoda (indirektni, recimo porez na dodanu vrijednost), bilo specifični ili ad valorem. Analizirat ćemo efekte svake vrste poreznog reguliranja. ...
... i doprinosi 15 Ukupno (2.1. + 2.2.) 30 3. Amortizacija 10 Cijena koštanja 90 4. Bruto dobit 10 4.1. Neto dobit 8 4.2. Porez na dobit 2 Cijena proizvođača 100 Porez na dodanu vrijednost 20% od (2 + 3 + 4) 10 Prodajna cijena proizvoda 110 Kao što vidimo ...
... najvećoj količini proizvodnje, pa je za potrošača najpovoljnije. Reguliranje monopola direktnim porezima (paušalnim ili porezom na dobit) ne utječe na promjenu cijene i optimalne količine proizvodnje, pa u tom smislu ne utječe na položaj potrošača. Međutim ...
... uveden u Engleskoj u vrijeme bitke kod Waterlooa. Nakon toga je ukinut, a ponovo je uveden 1842., i nije više ukidan. b) Porez na dobit plaćaju poduzeća. c) Porez na kapitalnu dobit, tj. na razliku između kupovne i prodajne vrijednosti neke stavke aktive ...
... Ustupanje zajedničkih prihoda od poreza na dohodak i poreza na dobit koji su prihod državnog proračuna, općinama, gradovima i županijama kao poticajne mjere za razvoj i obnovu određenih ratom razorenih područja te otoka propisano je posebnim zakonima ... zakonima.13 Naime, posebnim zakonima propisano je da su porezni prihodi s naslova poreza na dohodak i poreza na dobit koji se ostvare na području posebne državne skrbi, a koji pripadaju državnom proračunu, prihodi jedinica lokalne samouprave (općina i gradova) ...
... porezu na dohodak, Zakonom o porezu na dobit, Zakonom o porezu na promet nekretnina i dr,9 Zajednički porezi koji pripadaju državi i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave jesu: - porez na dohodak - porez na dobit - porez na promet nekretnina ...
... Zagreba 30% Porez na dobit koji plaćaju obveznici toga poreza uplaćuje se na račun proračuna općine/grada prema sjedištu trgovačkog društva, odnosno prema prebivalištu poduzetnika ako se radi o fizičkoj osobi (čl. 2. st. 5. Zakona o porezu na dobit), što uzrokuje ...
... Obveznici poreza na tvrtku ili naziv su pravne i fizičke osobe koje su obveznici poreza na dobit ili poreza na dohodak i registrirane su za obavljanje djelatnosti. Osobe koje u svom sastavu imaju poslovne jedinice (prodavaonice, pogone, radionice, prodajna ... koji obavljaju djelatnost u dijelu godine, kao 1 utvrđivanja činjenice da je pravna ili fizička osoba koja je obveznik poreza na dobit ili poreza na dohodak i registrirana je za obavljanje djelatnosti, tu djelatnost obavljala u određenom dijelu godine (bilo ...
... zastara prava na utvrđivanje obveze poreza na dobit za 1999. godinu nastupa 1. siječnja 2004. Ako porezno tijelo uruči obvezniku 1. prosinca 2003. nalog za inspekcijski nadzor u kojem piše da će se obaviti nadzor poreza na dobit za 1999. godinu, porezno tijelo ... tijelo službenom je radnjom uručenja naloga prekinulo tijek zastare prava na utvrđivanje porezne obveze poreza na dobit za 1999. godinu, te zastara prava počinje ponovo teći 2. prosinca 2003. Ili: Primjer 2. - Relativna zastara prava na naplatu obveze poreza ...
... dohodak (za koji je propisana obveza podnošenja prijave, ili za koji je podnesena prijava premda nije bila obavezna), porez na dobit, porez na dodanu vrijednost, dok ostali porezi nisu godišnji, jer se porez utvrđuje za određeno razdoblje koje nije godišnje ... Utvrđivanje obveze poreza na dobit za 2000. godinu S obzirom na to da se radi o porezu čija se obveza utvrđuje za godinu kao porezno razdoblje, obvezu je trebalo utvrditi u 2001. godini, jer je obveza podnošenja prijave poreza na dobit do 30. travnja 2001 ...
... plaćenom porezu - primjerice, porezni obveznik je tijekom 2002. godine plaćao predujmove poreza na dobit, te je 30. travnja 2003. podnio prijavu poreza na dobit za 2002. godinu i utvrđeno je da je, plaćajući predujmove, platio više poreza nego što je ...
... je propisano obračunavanje PDV-a. Podjela se svodi na podjelu na porezne obveznike poreza na dobit i porezne obveznike poreza na dohodak. Porezni obveznici poreza na dobit su sve pravne osobe po sili zakona, a fizičke osobe po osobnom opredjeljenju. Obveznici ... poreza na dohodak su isključivo fizičke osobe, a pravne osobe ne mogu optirati za obveznike poreza na dohodak. Obveznici poreza na dobit vode poslovne knjige prema propisima o računovodstvu i poslovne promjene evidentiraju po načelu nastanka događaja, dok ...
... sastavljaju financijske izvještaje, prema Zakonu o računovodstvu (Nar. nov., br. 109/07). Isto tako, odredbe Zakona o porezu na dobit (Nar. nov., br. 177/04 – 146/08) propisuju da je porezni obveznik trgovačko društvo i druga pravna i fizička osoba koja ... ostvarivanja dobiti, dohotka ili prihoda ili drugih gospodarskih procjenjivih koristi. Znači, komunalna društva su obveznici poreza na dobit i dužni su voditi poslovne knjige i sastavljati financijska izvješća u skladu s propisima koji uređuju to područje. Uvodno ...
... to znači da se uvjeti za plaćanje PDV-a razlikuju kod obveznika koji PDV plaćaju po obavljenim isporukama (obveznici poreza na dobit) u odnosu na porezne obveznike koji PDV plaćaju prema naplaćenim isporukama. Prvi su dužni platiti PDV neovisno o tome ...
... spomeničke rente podnose Obrazac SR nadležnoj ispostavi Porezne uprave, nadležnoj prema svom sjedištu, zajedno s Prijavom poreza na dobit, i to najkasnije do kraja travnja iduće godine, nakon godine za koju se sastavlja konačni obračun. Fizička i pravna osoba ... predujmovi poreza na dohodak, odnosno poreza na dobit. Fizičke i pravne osobe, obveznici spomeničke rente uplaćuju mjesečni iznos spomeničke rente u rokovima za plaćanje predujmova poreza na dohodak, odnosno poreza na dobit, dok razliku po Obrascu SR uplaćuju ...
... i 2. članka 114. ZZKD-a, obveznici spomeničke rente su fizičke i pravne osobe koje su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline. Fizičke ...
... Prema odredbi stavaka 1. — 4. članka 114. ZZKD-a, fizičke i pravne osobe koje su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline, obveznici ...
... odredbi članka 114. ZZKD-a, obveznici spomeničke rente su fizičke i pravne osobe koje su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline. Fizičke ...
... spomeničkoj renti: — obveznik plaćanja spomeničke rente je fizička ili pravna osoba koja je obveznik poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koja obavlja gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnom dobru ili na području kulturno- povijesne cjeline, — osnovica ...
... 151/03 i 157/03 — isp.), obveznici spomeničke rente su fizičke i pravne osobe, koje su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline. Visina ...
... obavljanja samostalne djelatnosti obrta i slobodnih zanimanja te • pravne i fizičke osobe koje su obveznici plaćanja poreza na dobit, i to ako su prema odredbama posebnih propisa obveznici izdavanja računa za obavljenu isporuku dobara ili usluga te ako ... fiskalizacije samo ako su obveznici poreza na dobit za dio djelatnosti za koju im je Porezna uprava izdala rješenje. Prema tome, neprofitne organizacije obveznici su fiskalizacije za dio djelatnosti za koju su obveznici poreza na dobit. Međutim, ako pravne osobe ...
... mr. sc. Ksenija Cipek, Ministarstvo financija Republike Hrvatske – Porezna uprava, voditeljica Službe za porez na dobit, dohodak i doprinose Dražen Opalić, Ministarstvo financija Republike Hrvatske – Porezna uprava, savjetnik za doprinose ...
... ostvaruju godišnji poslovni prihod u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000 eura ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit, odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak, u iznosu protuvrijednosti do 2.000.000 eura. • Mali ... ostvaruju godišnji poslovni prihoda u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000 eura, ili imaju ukupnu aktivu ako su obveznici poreza na dobit odnosno imaju dugotrajnu imovinu ako su obveznici poreza na dohodak, u iznosu protuvrijednosti do 10.000.000 eura. • Srednji ...
... odredbama članka 40. stavka 1. točke b) i f) Zakona. III. POREZ NA DOHODAK, POREZ NA DOBIT I DOPRINOSI Opisani način poslovanja nije u suprotnosti sa Zakonom o porezu na dobit (Nar. nov., br. 177/04, 90/05, 57/06, 146/08, 80/10, 22/12 i 148/13), Zakonom ... osoba te ima pravni oblik udruge, sukladno Zakonu o porezu na dobit načelno nije obveznik poreza na dobit, a do danas temeljem drugih činjenica ili vlastitog zahtjeva nije upisan u sustav poreza na dobit. No, napominjemo da Porezna uprava može, na vlastitu ...
... financiraju se prihodima od poreza, od pomoći te iz vlastitih i namjenskih prihoda sukladno posebnim propisima. (2) Prihod od poreza na dobit prihod je državnog proračuna. (3) Porezi iz stavka 1. ovoga članka su zajednički porez i lokalni porezi. (4) Lokalni porezi ...
... odbitku po stopi od 15% od iznosa bruto naknade na fakturama za nerobne poslovne usluge detaljno propisana Pravilnikom o porezu na dobit (Nar. nov., br. 54/01). Napominjemo, člankom 41. Općeg poreznog zakona propisano da će ugovori i poslovni odnosi između ... prekršajnih postupaka izvršena će plaćanja imati tretman porezno nepriznatih rashoda, što ima za posljedicu povećanje osnovice poreza na dobit te obračun i plaćanje svih ostalih pripadajućih porezna davanja. ...
... obveza u Republici Hrvatskoj. Nevjerodostojnim plaćanjima povećavaju se troškovi poslovanja, čime se smanjuje osnovica poreza na dobit. Također, može se raditi i o izbjegavanju poreza na dohodak. Ako nadzorna državna tijela utvrde da se radi o nevjerodostojnim ... nevjerodostojnim plaćanjima, osim podnošenja odgovarajućih prijava navedena plaćanja neće priznati u troškove, povećat će osnovicu poreza na dobit ili eventualno dohodak i obračunati porez. Napominjemo da prema odredbama Zakona o deviznom poslovanju transfer kapitala ...
... poslova nalogodavac je dužan nalogu priložiti i potvrdu porezne uprave, i to: - potvrdu kojom dokazuje da je podmirio porez na dobit za iznos koji se prenosi u inozemstvo - ako se radi o prijenosu dobiti u inozemstvo koju nerezident ostvari izravnim ulaganjem; ...
... tvrtke i ostale - provjera računovodstvene evidencije i financijskih izvješća - planiranje i konzultantske usluge u vezi s porezom na dobit - priprema poreznih dokumenata - usluge revizije, planiranja, strukturiranja i kontrole organizacije, poslovne politike ...
... zbog nedostatka dokaza o izvršenoj usluzi, što može značiti dodatni trošak za naručitelja usluga kroz plaćanje dodatnog poreza na dobit. 5. Ugovor o licenci obvezno se sastavlja u pisanom obliku. Njegov je sastavni dio know-how. Također, čest je slučaj da ...
... skladu sa Zakonom o porezu na dohodak. 4. OPOREZIVANJE NAJMA I ZAKUPA POREZOM NA DOBIT Prema odredbi članka 29. Zakona o porezu na dohodak, porezni obveznik može plaćati porez na dobit umjesto poreza na dohodak. To može učiniti na vlastiti zahtjev, a za ... godina. Međutim, porezni obveznik obvezatan je plaćati porez na dobit umjesto poreza na dohodak ako ispunjava uvjete za oporezivanje dobiti, na način i pod uvjetima propisanim Zakonom o porezu na dobit (Nar. nov., br. 177/04 i 90/05). Navedeno znači da porezni ...
... na dohodak plaćati porez na dobit, ako to žele, odnosno na vlastiti zahtjev, ali isto tako postaju obveznici poreza na dobit ako ispune zakonske uvjete za oporezivanje dobiti na način i pod uvjetima propisanim Zakonom o porezu na dobit. 2.1. Utvrđivanje ...
... 113/97, 7/99, 112/99, 119/99, 44/00, 63/00, 80/00, 109/00, 54/01, 58/03, 198/03, 55/04, 77/04 i 153/05) 25. Zakon o porezu na dobit (Nar. nov., br. 177/04 i 90/05) 26. www.vsrh.hr (Internet stranica Vrhovnog suda Republike Hrvatske) 27. www.usud.hr (Internet ...
... obavljaju djelatnost poljoprivrede i šumarstva kao jedino ili glavno zanimanje, ako je obveznik poreza na dohodak ili poreza na dobit, a nije osigurana prema osnovi rada i svećenici i drugi vjerski službenici vjerske zajednice, koja je upisana u evidenciju ...
... djelatnost kao jedino ili glavno zanimanje, ako je vlasnik, posjednik ili zakupac te ako nije obveznik poreza na dohodak ili poreza na dobit i nije zdravstveno osiguran prema osnovi rada, koji je navršio 65 godina života i oslobođen je plaćanja doprinosa za obvezno ...
... članka 114. ZZOKD-a, obveznici spomeničke rente su fizičke i pravne osobe, koje su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, a koje obavljaju gospodarsku djelatnost u nepokretnom kulturnom dobru ili na području kulturno-povijesne cjeline. b) ...
... za javne investicije. Članak 3. Koncesionaru se određuju porezne olakšice tako da se Koncesionara oslobađa plaćanja poreza na dobit, za razdoblje prvih 14 godina koncesionarskog razdoblja, te da se Koncesionara oslobađa plaćanja poreza na prihod od cestarine ...
... Porezni se obveznici najčešće obraćaju ispostavi Porezne uprave sa zahtjevom za odgodu ovrhe poreznog duga, i to PDV-a, poreza na dobit te poreza na dohodak. Međutim, postupak ovrhe može biti pokrenut i radi duga koji pravna i fizička osoba ima iskazanog ...
... neplaćanja obveze prema PDV obrascu za mjesec kolovoz 2011., kao i neplaćanja mjesečnih predujmova poreza na dobit utvrđenih po prijavi poreza na dobit za 2010. Kako bi jednokratna naplata poreznog duga onemogućila moje daljnje poslovanje, prisiljen sam ... odnosi se na zaduženja koja su zajedno s kamatama iskazana na: – PDV-u (šifra konta 1201) – u iznosu od 93.561,98 kn – porezu na dobit (šifra konta 1651) – u iznosu od 62.100,00 kn. Razlog zbog kojeg nismo u mogućnosti pravodobno podmiriti porezni dug koji ...
... koje ne postoji ovršna isprava (kao što je to neplaćena obveza po osnovi članarine HGK-a, članarine TZ-a, predujmova poreza na dobit, preuzetih doprinosa i sl.). Prema tome, u nadležnim ispostavama Porezne uprave postupak ovrhe radi naplate poreznih dugova ...
... KLASA: UP/ I-471-02/10-01/120, URBROJ: 513-07-01/2010-05 od 15. lipnja 2010. utvrdio obvezu plaćanja poreza na PDV i poreza na dobit u sveukupnom iznosu od 560,000,00 kn, na što smo uložili žalbu drugostupanjskom tijelu, a koja je odbijena rješenjem KLASA: ...
... objavljivanje popisa poreznih obveznika koji imaju najviši iznos ukupnog poreznog duga po osnovi poreza na dodanu vrijednost, poreza na dobit, poreza na dohodak i prireza te doprinosa za obvezna osiguranja, ako je ukupni iznos duga: 1. veći od iznosa 50.000,00 ... Zakona. Tako se navodi da je razlog za objavu duga ukupni iznos duga određenih poreza, i to: poreza na dodanu vrijednost, poreza na dobit, poreza na dohodak i prireza te doprinosa za obvezna osiguranja, ako je ukupni iznos duga: 1. veći od iznosa 50.000,00 ...
... manje obračunati porez na dodanu vrijednost i porez na dobit (u razdobljima i novčanim iznosima pobliže navedenim u izreci) – utvrđene obveze (uplatom/plaćanjem poreza na dodanu vrijednost i poreza na dobit) u većem iznosu u odnosu na ranije poništeno ...
... obveznika objavi na svojim web-stranicama popis dospjelih i neplaćenih dugova po osnovi poreza na dodanu vrijednost, poreza na dobit, poreza na dohodak i prireza te doprinosa za obvezna osiguranja, ako je ukupni iznos duga: 1. veći od iznosa 50.000,00 ...
... Republici Hrvatskoj jesu: Zakon o trgovačkim društvima , Zakon o obveznim odnosima , Zakon o računovodstvu , Zakon o porezu na dobit i Zakon o porezu na dodanu vrijednost . Zakone donosi Hrvatski sabor, a u pojedinom zakonu definiraju se institucije ... obveza izrade i javne objave godišnjih financijskih izvješća te obavljanje nadzora nad računovodstvom poduzetnika. Zakon o porezu na dobit (ZOPD) propisuje način i razdoblje utvrđivanja porezne osnovice i porezne stope te obvezu izrade porezne prijave. Također ...
... 286 Zahtjevi za građevinu, 419 Zakon o elektroničkoj trgovini , 324, 329, 398 Zakon o obveznim odnosima , 394 Zakon o porezu na dobit , 395 Zakon o porezu na dodanu vrijednosti , 395 Zakon o prostornom uređenju i gradnji , 418 Zakon o računovodstvu , 395 ...
... Zakon o obveznim odnosima, Narodne novine, br. 35/05, 41/08. Zakon o otpadu, Narodne novine, br. 178/04, 87/09. Zakon o porezu na dobit, Narodne novine, br. 177/04, 90/05, 57/06, 146/08, 80/10. Zakon o porezu na dodanu vrijednost, Narodne novine, br. 47/95 ...
... operativni troškovi = operativna dobit 4. operativna dobit – ostali rashodi + ostali prihodi = bruto dobit 5. bruto dobit – porez na dobit = neto dobit. Pokazatelji se mogu utvrđivati za trgovinu u njezinoj ukupnosti, njezine pojedinačne segmente, prodavaonicu ...
... osobe koje su po osnovi obavljanja samostalne djelatnosti poljoprivrede i šumarstva obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit 5. osobe koje obavljaju djelatnost za čije obavljanje nije propisano izdavanje odobrenja ili registracije, ali imaju obilježje ... namjerom stvaranja izvora dohotka ili dobiti i po osnovi obavljanja tih djelatnosti su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit, ako nisu obvezno osigurane po drugoj osnovi i 6. osobe koje obavljaju domaću radinost ili sporedno zanimanje prema Zakonu ...
... obavljaju djelatnost poljoprivrede i šumarstva kao jedino ili glavno zanimanje, ako su obveznici poreza na dohodak ili poreza na dobit i ako nisu osigurane po osnovi rada ili su korisnici prava na mirovinu, 6. osobe koje obavljaju poljoprivrednu djelatnost ...
... - dalje u tekstu: ZKG). Odredbom članka 65. Zakona o porezu na dohodak (Nar. nov., br. 177/04) i članka 36. Zakona o porezu na dobit (Nar. nov., br. 177/04, 90/05 i 57/06) određeno je da se glede utvrđivanja, naplate, povrata poreza, žalbenog postupka ...
... primjenjuju propisi o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit. Sukladno odredbi članka 82. stavka 1. Zakona o porezu na dobit (»Narodne novine«, broj 25/95 - pročišćeni tekst - 33/00), koji je bio na snazi u vrijeme donošenja niže stupanjskih rješenja ...
... primjenjuju propisi o prisilnoj naplati poreza na dohodak, odnosno dobit. Sukladno odredbi članka 82. stavka 1. Zakona o porezu na dobit (Nar. nov., br. 25/95 – proč. tekst – 33/00), koji je bio na snazi u vrijeme donošenja niže stupanjskih rješenja bilo ...
... propisima o prisilnoj naplati poreza na dohodak odnosno dobit. Zakon o porezu na dohodak (Nar. nov., br. 127/00) i Zakon o porezu na dobit (Nar. nov., br. 127/00) u pogledu utvrđivanja, naplate, povrata poreza, žalbenog postupka, prekršajnog postupka i zastare ...